Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Szőnyegek I.

2008.05.12. 23:00 Miszter07

Elhatároztam, hogy kirámolom az utastér alját. Kettős cél vezetett. Először is, szeretném látni, hogy az eddig ismert rozsdagócokon kívül nem bujkál-e valahol még valami a szőnyegek alatt, illetve az első padlólemezek, és a küszöbök cseréje miatt ezt úgy is meg kellene tenni. Másrészt a szőnyegeket könnyebb lessz kint megtisztítani.

Mikor megvettem, a csomagtartóban találtam egy rakás szőnyeget, kárpitot, hangcsillapító alátétet. Most először is ezeket néztem át, hogy tudjam hányadán is állok. A darabokat beazonosítottam, majd gyári számot és megnevezést ráírtam egy szövetcsíkra, amit felgombostűztem minden egyes darabra.

A csomagtartóhoz megvan minden fődarab, csavarok és egyéb apróságok hiányoznak, ezeket majd igyekszek pótolni. Találtam két padlószőnyeg darabot is, ezek a méretük alapján valószínűleg a csomagtartó aljában voltak, hogy védjék az eredeti szőnyeget. Ha valóban ez volt a céljuk, akkor jó szolgálatot tettek, mert mocskosak, míg az eredeti szőnyeg jó állapotban van.

Sajnos a vezetőoldali szőnyeg hiányzik, a padlón levő hangcsillapító alátét szakadt, a tűzfalon levő szintén nincs meg. Bár hátulról még nem szedtem ki a szőnyeget, de alálesve látni, hogy a hangszigetelő alátétek itt is hiányoznak. Nagyon úgy néz ki, kell vennem egy készletet. Szerencsére lehet kapni, akár darabonként is, és az ára sem vészes.

Másodszor is kivettem az utasülést. Ezt is ki kellett volna venni előbb-utóbb, mert bár itt a bőr jó állaptban van, de a cérna vészesen elöregedett, ha egy kis terhelés éri, szakad, lassan darabokra esik a borítás. A vezető ülés még marad, ha esetleg a szőnyegezés bontása miatt ki kell szedni, akkor is megy majd visssza, egyenlőre kell valamiről vezetni:)

 Az ülést pofon egyszerű volt kiszerelni. 4 csavar tartja, amihez egy 13-as csillagkulccsal könnyen hozzá lehet férni, természetesen az ülés előre-, illetve hátratolt álllapotában. Még könnyebb lett volna, ha már az elején rájövök, hogy az ülőlapot semmi sem fogja, gyakorlatilag egy mozdulattal leemelhető:) Mikor lent volt a 4 csavar, akkor az ülést előrehúzva ki kellett akasztani a 2 rugót, amelyek az ülést előrefele húzzák, tehát csak hátrafele kell tolni, előre jön magától. Az ajtón is kifért gond nélkül, fényképezkedés után elcipeltem egy szobába, ahol már előtte puhult a hátsó ülés. A garázsban egyszerűen nincs hely ekkora darab alkatrészek normális tárolására. Mikor letettem a szobában, akkor esett le az ülőlap, és jöttem rá, hogy le lehett volna előbb is venni.

Nem tudom, énelőttem szerelték-e már ki az ülést, vagy csak a gyárban rakták össze trehány módra, de hiányzik egy körmös alátét, egy nagyobb "ovális" alátét, és két távtartó. Illetve nem tudom, hogy a távtartó hiányzik-e, a gépkönyv szerint van elöl-hátul, én azonban csak elöl találtam, és ugyan ez a helyzet a vezetőülésnél is.

A mai napot itt adtam fel, a szőnyegek kiszedegetése későbbre maradt.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr60465719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grüetzzi 2008.05.13. 10:28:48

Az összeszereés minősége lehet gyári is.
Így sikerült összedobálni a kocsit a British Leyland-ban, két sztrájk között.
Több info: en.wikipedia.org/wiki/British_Leyland

Miszter07 2008.05.13. 10:54:56

Az enyém még az igazán kemény sztájkolós időszak előtt készült.

ommm 2008.05.13. 11:41:23

hmm...látom jön a nyár. egyre több a kedved a munkához

bartleby 2008.05.13. 17:13:30

Sok sikert és szabadidőt a munkához! Sok posztot kérünk!

HöZsö 2008.05.14. 21:08:08

Szia!
Elejétől olvaso a blogod, hajrá! Viszont egy tanáccsal szolgálnék most: Óvatosan takarítsd a szőnyeget kivéve, mert melegvizes mosástól deformálódhat, és visszapakolva csúnya lesz.

Miszter07 2008.05.14. 21:14:28

HöZsö!

A meleg víz eszembe sem jutott, én egy jól idomított férj vagyok, be lettem vezetve a mosás rejtelmeibe:)

Szőnyegtisztító/kárpittisztító hab, kefe és porszívó van tervbevéve.
süti beállítások módosítása