Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

A felnikről

2008.05.10. 15:24 Miszter07

Eddig meg voltam róla győződve, hogy a felniket cserélnem kell az OT vizsgához, mivel az a tipusú felni, ami az én kocsimon van, sosem volt az XJ6 S1-en. Azonban azt az információt kaptam, hogy mivel jellegében illik a kocsihoz, nyugodtan maradhat. Mellesleg tetszik is:)

'68-73 között az XJ6-hoz kétféle felnit lehetett válsztani, az egyik egy sima lemezfelni volt (ilyen a pótkerekem), illetve egy másikfajta lemezfelnit, ami azonban krómozva volt. A krómozott felni egyébként változatlan formában rendelhető volt az XJ S1-S3 összes változatához. A krómozott felnit lehett rendelni az E type-hoz is, de érdekes módon az E type-hoz rendelhető küllős felni nem volt sohasem az XJ6-hoz. Pedig a küllős felni szinte Jaguar védjegynek számított, az XJ6-ig tudtommal az összes Jaguar modellhez választható volt. A Jaguarnál azért preferálták a küllős felniket a lemezfelnikkel szemben, mert a fékekhez több levegő jutott, jobb volt a hűtésük.

Bár konkrét bizonyítékom nincs rá, de azt feltételezem, hogy az XJ6 egyszerűen túl nehéznek és nagy teljesítményűnek találtatott, amit az abban az időben rendelkezésre álló küllős kerekek már nem mindíg viseltek el. Ezt támasztja alá, hogy voltak, akik mégiscsak felrakták a fűzött kereket, és utána küllőszakadásokról számoltak be.

Az én felnijeim nem "eredeti" Jaguar felnik, bár gyakorlatilag ugyan ilyen felniket szereltek '88 és '94 között az XJ és az XJS tipusokra. (Az évszámban nem vagyok teljesen biztos, de kb. stimmel.) Az enyémek BBS gyártmányúak, mint ahogy a Jaguar számára is a BBS gyártotta ezeket a lattice-nak (Alap    lattice [n] (ablak)rács, rostély [www.webforditas.hu]) nevezett könnyűfém felniket. A BBS gyártott még hasonló felniket a BMW és a Vokswagen csoport részére is.

Most egy kicsit alaposabban körbenéztem a kerekeimet. A felnik jó állapotban vannak, mechanikai sérülést nem láttam, bár csak a külsejüket vehettem szemügyre leszerelés nélkül. Az idő azért látszik rajtuk, egy alapos felújítás mindenképpen kell. Ami egy kicsit meglepett, hogy a középen a kupakok közül több is sérült, olyan, mintha hátulról valami megnyomta volna. Remélem, javítható, mert ilyen kupakokat nem találtam sehol. Természetesen a BBS jelvény lecserélhető Jaguarosra, ennek a beszerzésen nem gond.

Mindennek ellenére nagyon piszkál a kisördög, hogy csak kellene egy készlet krómozott felni...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr25462665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oláh Géé 2008.05.11. 11:56:46

vegyük fel a kapcsolatot... jaguárt vettem, segítsünk egymáson, osszunk meg infót!
XJ6 S3 am van.

Miszter07 2008.05.11. 12:06:39

Isten hozott a klubban!

Az email cimem: gzsanyi kukac gmail pont com

Ajánlom még az Index fórumai közül az XJ6-os fórumot. Nem egy pörgős topic, de sok ember figyel, és segít, ha tud.

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9020129

nagy__mate 2008.05.13. 11:08:37

Én megtartanám a BBS felniket, egyrészt, mert szerintem későbbi, de ugyanahoz az autóhoz elérhető felni nekem nem gáz, másrészt meg nagyon szépek, lehet, hogy a BBS feliratot is hagynám, bár Jaguarral nyilván eredetibb...

Miszter07 2008.05.13. 11:53:39

Nem annyira egyszerű a dolog. Én a kocsit OT vizsgára akarom vinni. Eszerint:

www.mavamsz.hu/dok/MMB_Iranyelvek_20050501_v.xls

"Kizáró ok (javítandó)

Szélesített, kihegesztett kerék tárcsa vagy olyan könnyű fém, vagy drót küllős kerék tárcsa, amely a vizsgált jármű korában nem létezett vagy azzal soha nem gyártották"

Dávid aki néha zond 2008.07.28. 16:12:02

Mennyire hasonlít a Rover SD1-esem felnijére, nem semmi
:)

Nekem friss beszerzés
cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=260253069038&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=016

Miszter07 2008.07.28. 23:33:13

Szerintem nem véletlenül hasonlít, szerintem ugyan ahhoz a BBS felnicsaládhoz tartozik a kettő:)
süti beállítások módosítása