Az utolsó bejegyzés óta egyéb okok miatt nem sokat tudtam a kocsival foglalkozni. Múlt hétfőn megjött a szintén az ebayen vett díszkeret a hátsó rendszámtábla köré. A várakozásomnál egy kicsit jobb volt, nem vagyok csalódott.
Ha már nem csináltam semmit, gondoltam megírom most azt a bejegyzést, amit a hátsó ülés kezelésének szántam.
Mint korábbi bejegyzésekben írtam, a hátsó ülést Nívea krémmel kezdtem el kezelni. Közel négy 250ml-es doboz (a kapható legnagyobb tégely) ment rá, mire már nem itta el a bőr. A bőr a hátsó ülésen erősen kiszáradt állapotban volt, valószínüleg sokáig süthette a nap, ami miatt az üléstámja felső oldala nem csak kártyalap keménységűre kiszáradt, hanem össze is zsugorodott , nyomásra szabályosan elrepedt.
A Nívea krémtől megmondom őszintén, egy kicsit többet vártam. Tulajdonképpen minden egy fokkal jobb, puhább lett, mindenütt jobb tapintású a bőr. Az üléstámla felső oldalánál viszont a rendkívűl kiszáradt és összezsugorodott bőrrel már nem tudott mit kezdeni.
Következő lépésként szét kell majd az egész hátsó ülést szedni, az ülésborítást is darabokra kell bontani, majd újra összevarrni. Ez alkalommal tervezem majd kicserélni a háttámla tetejét is. Végül majd az egész beltérrel együtt újra kell festeni.
Pillanatnyilag még nem tudom, hogy profi autókárpitossal fogom csináltatni, vagy teszek egy kísérletet a házilagos kivitelezésre. Attól is függ az ajtóborítással mit is tudok majd kezdeni. Mivel ezt cserélni kell, erősen él bennem a késztetés, hogy ne az eredeti műanyag borítást rakjam vissza, hanem az XJ12, vagy a Daimler változat bőrborítású ajtóborítását. Viszont vagy sikerül szereznem egy eredetit bontóból olcsón, vagy veszek újonnan nagyon drágán. Bár a Jaguar bontókkal tervezem már egy ideje, hogy levelezésbe kezdek...