Háát szégyellem bevallani, de úgy látszik, a saját káromon kell minden még egyszer megtanulni. Kérdés, hogy van-e kár, illetve ha van, akkor mekkora. Mondjuk, tanulni azért tanultam.
Még vasárnap volt, (de kellett egy kis elszánás, hogy le is írjam, mekkora marha tudok lenni,) amikor nézelődtem a motortérben, lecsavartam ezt, belekukkantottam abba. Majd miután nem találtam a hűtővíz kiegyenlítő tartályt, rájöttem, hogy bal elől az a fémtartály mégsem az ablakmosó víz tartálya, hanem a hűtővíz kiegyenlítő tartály. Ez egy kissebb pánikra adott okot, mert száraz volt. Sajnos nem tudom, mikor távozott a hűtővíz a rendszerből, sőt azt sem tudom, hogy maradt-e egyáltalán benne valami. És a motort igaz alapjáraton, de járattam vagy kétszer aránylag hosszabb (kb 10 perc) ideig.
Ezen az XK motoron aluminium hengerfej van, és szinte az egyetlen gyönge pontként, ha nem megfelelő a hűtés, megrepedhet. Háát, most van para rendesen. Egy hengerfej cserét nem terveztem anyagilag...
(Magyarázat, de nem mentség, hogy valamiért valami átlátszó tartályt vártam, a műszerek fele meg nem működik, úgy hogy nem volt miről észrevennem a hűtővíz hiányát. Továbbá a kocsihoz semmiféle doksival sem rendelkezek, egyenlőre minden inkább rejtvényfejtés. Doksi beszerzése folyamatban, csak a folyamat lassú.)
Ma kiszedtem a gyertyákat, azok sok mindent elmesélnek egy motorról.
A gyertyák aránylag könnyen kijöttek, csak a 3. hengerhez tartozó makacskodott. De végül kiimádkoztam azt is. A harmadik henger kivételével az összes többi ugyan azt a képet mutatta, fekete, vastagon kormos. Bőven kap ezek szerint üzemanyagot. Mondjuk, ezt eddig is sejtettem. Azt eleve tudtam, hogy nem megy az egyik henger. Most kiderült, hogy a 3. henger az. Itt is vastagon fekete kormos a gyertya, de ráadásul benzinben is úszik.
Hogy jobb legyen a kedvem, a 6 hengerbe 3 féle gyertya volt berakva. Csak hogy megörökítsem:
1. henger: NGK BP5E S
2. henger: NGK BP6E
3. henger: Chamion N7YC
4. henger: NGK BP5E S
5. henger: NGK BP5E S
6. henger: NGK BP5E S
A hivatalosan belevaló gyertya a Champion RN11YC. Mivel szeretném legalább alapszinten kideríteni, hogy van-e a hengerfejnek valami baja, ezért megpróbálok venni egy készlet bele való gyertyát. Ha sikerül, akkor hétvégén feltöltöm a hűtőrendszert, teszek bele pár liter benzint, és megnézzük, hogy van-e fehér kipufogó füst, vagy buborék a kiegyenlítő tartályban...