A múltkor írtam, hogy a kormányművet felújíttattam, csak le kell festeni, és már mehet is vissza a helyére.
Neki is álltam lefesteni. Illetve gondoltam, először kiszedem a szilenteket. Nem vagyok jó barátságban a szilentekkel, már a futómű szétszerelésénél is meggyűlt a bajom egyikkel-másikkal.
Házilagosan elméletileg két dugókulcs fejjel a legegyszerűbb kiszedni a szilentet, az egyik belül legyen nagyobb átmérőjű a szilentnél, a másik kívül legyen egy kicsit kissebb. Nem volt megfelelő méretű dugókulcs fejem kívülre, és nem is igen akaródzott venni. Spórolni szerettem volna, és csak egy menetes szárra ruháztam be a barkácsboltban, gondoltam, azzal kihúzom az egymással szemben levő szilenteket.
Az első szilent ki is jött könnyen és nagyon szépen. Neki is álltam a másodiknak. Nem jött. A harmadiknak. Az sem jött. OK, nyomjuk egy kicsit keményebben. Az anya megszakította a menetes szárban a menetet. Másik, vastagabb anyákat kerestem. Na így sikerült is eltépnem a menetes szárat.
Kis konzultáció után elmentem, vettem egy megfelelő dugókulcs fejet, meg egy elég hosszú csavart. Most a csavar menetét sikerült megszakítani. De most nem sikerült az anyát lehajtanom, elővettem a flexet. Sajnos nekem csak a nagyobb van. Belei is kaptam egy kicsit az egyik szervocsőbe, szerencsére nem sérült komolyabban, maradhat. Utólag megnéztem a csavar fejét, ugyan abból a gyenge minőségű anyagból készült, mint a menetes szár.
Elindultam csavarboltba. Zárva. Másik csavarbolt, na ott nem volt. Végre a harmadikban találtam megfelelő szakítószilárdságú és elég hosszú csavart. Hazamentem, újból nekiláttam. Most a változatosság kedvéért az anyából szakadt ki a menet. Ekkor már nagyon röhögtem magamon. Egy másik anyával végül sikerült a másik két szilentet is kivenni. Alig két napom ment rá. Tanulópénz, tanuló idő?
Közben betoltam a donort a garázsba, alapvetően a hátsó futóművet akartam kivenni, kell a kézifék szerkezet, meg a hátsó segédkeret feletti hővédő pajzs. Hogy legyen hely, pakolgattam, felkaptam a difit, arrébb tettem. Nem kellett volna, úgy maradtam. A következő napokat főleg a derékfájás kúrálásával töltöttem, főleg fekve, más testhelyzet nem nagyon ment. Aztán véget ért a szabim, a kormánymű festése marad a következő alkalomra...