Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Szilentek a kormányban

2012.01.12. 00:39 Miszter07

A múltkor írtam, hogy a kormányművet felújíttattam, csak le kell festeni, és már mehet is vissza a helyére.

Neki is álltam lefesteni. Illetve gondoltam, először kiszedem a szilenteket. Nem vagyok jó barátságban a szilentekkel, már a futómű szétszerelésénél is meggyűlt a bajom egyikkel-másikkal.

Házilagosan elméletileg két dugókulcs fejjel a legegyszerűbb kiszedni a szilentet, az egyik belül legyen nagyobb átmérőjű a szilentnél, a másik kívül legyen egy kicsit kissebb. Nem volt megfelelő méretű dugókulcs fejem kívülre, és nem is igen akaródzott venni. Spórolni szerettem volna, és csak egy menetes szárra ruháztam be a barkácsboltban, gondoltam, azzal kihúzom az egymással szemben levő szilenteket.

Az első szilent ki is jött könnyen és nagyon szépen. Neki is álltam a másodiknak. Nem jött. A harmadiknak. Az sem jött. OK, nyomjuk egy kicsit keményebben. Az anya megszakította a menetes szárban a menetet. Másik, vastagabb anyákat kerestem. Na így sikerült is eltépnem a menetes szárat.

Kis konzultáció után elmentem, vettem egy megfelelő dugókulcs fejet, meg egy elég hosszú csavart. Most a csavar menetét sikerült megszakítani. De most nem sikerült az anyát lehajtanom, elővettem a flexet. Sajnos nekem csak a nagyobb van. Belei is kaptam egy kicsit az egyik szervocsőbe, szerencsére nem sérült komolyabban, maradhat. Utólag megnéztem a csavar fejét, ugyan abból a gyenge minőségű anyagból készült, mint a menetes szár.

Elindultam csavarboltba. Zárva. Másik csavarbolt, na ott nem volt. Végre a harmadikban találtam megfelelő szakítószilárdságú és elég hosszú csavart. Hazamentem, újból nekiláttam. Most a változatosság kedvéért az anyából szakadt ki a menet. Ekkor már nagyon röhögtem magamon. Egy másik anyával végül sikerült a másik két szilentet is kivenni. Alig két napom ment rá. Tanulópénz, tanuló idő?

Közben betoltam a donort a garázsba, alapvetően a hátsó futóművet akartam kivenni, kell a kézifék szerkezet, meg a hátsó segédkeret feletti hővédő pajzs. Hogy legyen hely, pakolgattam, felkaptam a difit, arrébb tettem. Nem kellett volna, úgy maradtam. A következő napokat főleg a derékfájás kúrálásával töltöttem, főleg fekve, más testhelyzet nem nagyon ment. Aztán véget ért a szabim, a kormánymű festése marad a következő alkalomra...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr123538392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miszter07 2012.03.18. 23:05:28

A terveim szerint húsvét környékén fognak a dolgok felpörögni. Bár a terveim általában csak arra vannak, hogy legyen minek megváltozni...
süti beállítások módosítása