Ez már régebben történt csak eddig valahogy mindig elfelejtettem megírni.
Az egész úgy kezdődött, hogy elvittem Keepitretrohoz néhány alkatrészt átnézni, mit is érdemes kezdeni velük. Közte voltak a kormánykardánok, amelyekről legnagyobb bánatomra kiderült, hogy kotyognak. Nem vészesen, de inkább cserélem, legyen pontos a kormány. Miközben Keepitretro mutatta, hogy is kell megnézni, mondta, hogy a differenciál művet is hasonlóan kell kell átnézni.
Hazamentem, megnéztem. Kotyogást éreztem. Kicsit hisztérikus állapotba kerültem, ugyanis a kocsi alatt önzáró difi van, aminek nagyon örülök, és amiről nem akarok lemondani. Gyorsan megkértem Keepitretrot, hogy ugorjon be, nézze meg ő is. Mondta jó, de addig is engedjem le az olajat és nyissam ki, akkor tudjuk teljesen korrekten átnézni. Közben a legrosszabbakra készülve megszereztem a difi gyári javítási kézikönyvét, és utánanéztem az alkatrész áraknak. Eddig ugyanis csak a tömítéseket terveztem cserélni, mélyebben nem szándékoztam ásni. Egyébként a kocsiban Salisbury differenciálmű van, ami abban az időben elég elterjednek számított, elég sok autóba építették.
A difit már előtte, csak kíváncsiságból elvittem egy szárazjég szórás bemutatóra, úgy hogy már tiszta volt, amikor nekiálltam kinyitni. Olaj alig volt benne, gondolom, a hiányzó mennyiség volt kívül, illetve a futómű alkatrészein:)
A difi szerencsére jó állapotú, semmi sérülés, kopás nem látszik belül. A kotyogás valahol a féltengely kihajtásoknál van, majd utánanézek, amikor cserélem a tömítéseket.
A difin kellene lennie egy táblácskának, amin rajta kellene lennie az áttételnek. Az enyémről ez a tábla hiányzik, úgy hogy megszámoltam a nagy kerék fogait, az 43. A gépkönyv szerint akkor vagy 3.07 vagy 3.31 az áttétel, attól függően, hogy hány fogas a kisebb fogaskerék. Azt is meg kellett volna számolni. Bár valószínűleg 3.31, az volt a gyakoribb.