Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Difiii

2011.04.10. 00:54 Miszter07

Ez már régebben történt csak eddig valahogy mindig elfelejtettem megírni.

Az egész úgy kezdődött, hogy elvittem Keepitretrohoz néhány alkatrészt átnézni, mit is érdemes kezdeni velük. Közte voltak a kormánykardánok, amelyekről legnagyobb bánatomra kiderült, hogy kotyognak. Nem vészesen, de inkább cserélem, legyen pontos a kormány. Miközben Keepitretro mutatta, hogy is kell megnézni, mondta, hogy a differenciál művet is hasonlóan kell kell átnézni.

Hazamentem, megnéztem. Kotyogást éreztem. Kicsit hisztérikus állapotba kerültem, ugyanis a kocsi alatt önzáró difi van, aminek nagyon örülök, és amiről nem akarok lemondani. Gyorsan megkértem Keepitretrot, hogy ugorjon be, nézze meg ő is. Mondta jó, de addig is engedjem le az olajat és nyissam ki, akkor tudjuk teljesen korrekten átnézni. Közben a legrosszabbakra készülve megszereztem a difi gyári javítási kézikönyvét, és utánanéztem az alkatrész áraknak. Eddig ugyanis csak a tömítéseket terveztem cserélni, mélyebben nem szándékoztam ásni. Egyébként a kocsiban Salisbury differenciálmű van, ami abban az időben elég elterjednek számított, elég sok autóba építették.

A difit már előtte, csak kíváncsiságból elvittem egy szárazjég szórás bemutatóra, úgy hogy már tiszta volt, amikor nekiálltam kinyitni. Olaj alig volt benne, gondolom, a hiányzó mennyiség volt kívül, illetve a futómű alkatrészein:)

A difi szerencsére jó állapotú, semmi sérülés, kopás nem látszik belül. A kotyogás valahol a féltengely kihajtásoknál van, majd utánanézek, amikor cserélem a tömítéseket.

A difin kellene lennie egy táblácskának, amin rajta kellene lennie az áttételnek. Az enyémről ez a tábla hiányzik, úgy hogy megszámoltam a nagy kerék fogait, az 43. A gépkönyv szerint akkor vagy 3.07 vagy 3.31 az áttétel, attól függően, hogy hány fogas a kisebb fogaskerék. Azt is meg kellett volna számolni. Bár valószínűleg 3.31, az volt a gyakoribb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr142813306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása