Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Fűtés és egyebek

2009.03.16. 01:29 Miszter07

Előzmény: Csomagtartó, műszerfal, és egyebek, Műszerfal és egyebek

 

Már mondogatom egy ideje, hogy elegem van a rozsdás csavarokból. Most a tettek mezejére léptem, és vettem egy adagnyi rozsdamentes csavart, anyát, és alátétet a gyakoribb méretekből. Első körben annyi legalább kell, amennyi a kasztni elemek rögzítéséhez szükséges, és ennyit vettem is. Van még sok, kisebb tétel, azokra meg kértem árajánlatot. Annyira nem drága a rozsdamentes csavar a galvanizálthoz képest. A rozsdás csavarokat meg lehetne ugyan tisztítani, de az újragalvanizálás során már vastagodhat annyit, hogy meg tud szorulni, főleg, ha egy újragalvánozott anya és csavar talál egymásra.

Megjöttek Freetztől a polírozásra leadott cuccok, 88Tibi éppen jött föl, elhozta nekem, ha már úgy is találkoztunk az ebayon vásárolt cuccok miatt. Az eredménnyel elégedett vagyok, a leadott cuccok állapotát is figyelembe véve Freetz remek munkát végzett. A küszöbök okoztak egy kisebb csalódást, de logikusan belegondolva a mély karcokat nem lehetett volna eltüntetni a mattított részek teljes felfényezése nélkül, akkor meg az egész lényege veszett volna el. Végül is, egy küszöb lehet karcos, nemde bár? :))

Befejezve a műszerfal kiszerelését, elhatároztam, hogy akkor a következő, és egyben az utastérben található utolsó nagyobb egységnek állok neki, kiszerelem a fűtés-szellőzést.

A fűtés rendszer lelke az S1-ben egy nagy darab műanyag szerkezet, amire a biztonság kedvéért még felszegecseltek néhány további fűtéscsövet nehezítésképpen. Gondoltam, leszedem, amit le lehet, aztán majd csak ki tudom rángatni az elektromos vezetékek kötegei közül.

Elkezdtem leszerelni mindent, amiről gyanítottam, hogy útban lehet. Lejöttek a kárpitok a hangszigetelő alsó paplanokkal együtt, lejött a sebváltó takarólemeze, és széthúztam a kábelköteg csatlakozóit a fűtés előtt…

Úgy látszott, most már szabad az út. Leemeltem a jobb oldalon a csövet, ami az utas oldali szellőzőhöz megy, nem volt nehéz, csak be volt dugva. Átmentem a másik oldalra, hogy ott is lekapom, de ott útban volt a kormány felső tartókonzolja. Na szóval, a konzolt három csavar rögzíti. Ezek közül az egyik csak akkor férhető hozzá, ha a cső kint van. De ahhoz, hogy kint legyen a cső, ki kellene tekerni a csavart. Tetszik ugye érteni? Mert én nem:) Nagy nehezen csak beszuszakoltam az 1/4-es racsiskulcs fejét...

Mikor kint volt a kormány felső konzolja, gondoltam, kettőbe veszem, úgy könnyebb lesz elpakolni. A két részt egy csavar fogja össze, amit sikerült beletörnöm. Az 1/4-es rövid karral, úgy, hogy az anya elérte a csavar végét. Földhöz vágtam a konzolt is, meg a kulcsot is, majd azon gondolkodtam 10 percig, hogy miért is nem bélyeget kezdetem el gyűjteni. Majd rájöttem, hogy péntek 13. van...

Mindegy, cső ki, ha már annyit szenvedtem miatta…

Hogy a másik oldalról, a motor tér felől is legyen hozzáférésem a fűtésrendszerhez, leszereltem a fűtőventillátorokat, de mivel közös konzolon van az ablakmosó szivattyúval, akkor az ablakmosó rendszer maradéka is lepattant. Sajnos az ablakmosó szivattyú nem eredeti, nem is igen fér el jól a helyén, cserélni kell…

Gondoltam már csak ki tudom rángatni a fűtésrendszert. Megkerestem és kitekertem a fűtést rögzítő csavarokat. Korai volt...

Mivel a vákuum rendszer csatlakozik a fűtéshez, a vákuumcsöveket is leszedtem. De akkor már a kilométeróra spirálja is útban lehet, kiszereltem az o/d kapcsoló vezetékével együtt, de ha már megemeltem a kocsit, és alatt feküdtem, lecsatlakoztattam a tolatólámpa vezetékét is a sebváltóról…

Következett egy kicsit az elektromos rendszer. A biztosító táblák a fűtésrendszerre vannak felcsavarozva, tehát nekiálltam lebontani ezt a részt is. Pedig az elektromos rendszerhez egyenlőre nem is akartam nyúlni...

Feltéptem még a zajszigetelő paplanokat a kardánalagút elejéről, mert ezek is útban lettek volna. De útban volt a kormányoszlop is, ezért leengedtem, de akkor meg le kellett bontani a kürt és a gyújtáskapcsoló elektromos csatlakozásait is…

Ha már az elektromos rendszer környékén garázdálkodtam, egy kicsit meglazítottam a fűtésrendszer környékén a korbácsokat, széthúztam a csatlakozókat, és még így is neccesnek tartottam a dolgot…

Ezután egy kis húzás, egy kis nyomás, és már is előttem feküdt a fűtésrendszer! Egyszerű volt, nemde?

Levezetésképpen letéptem a tetőkárpitot. A tetőkárpittal már bajlódtam egy ideje, sehogy sem sikerült lemezestől megmozdítanom. Elméletileg az egyik sarok fele eltolva ki lehet buktatni, majd egyben kiemelni. Nekem meg sem mozdult, néztem, le lehet ragadva, körbe húztam a perem alatt egy csavarhúzót, majd egy fűrészlapot is, de továbbra is semmi. Már napok óta arról szólt az Indexen a Jaguaros topic, hogy kinek hogy sikerült leszedni a tetőkárpitot, illetve, hogy miként is lenne jó megpróbálni, sőt, többen levélben fotókkal illusztrálva is segítettek. Szóval, letéptem a tetőkárpitot, hogy lássam, miért nem mozdul a lemez. Már fel voltam készülve arra, hogy darabokban szedem le, de ahogy a kárpitot letéptem, megmozdult, kijött egyben. Juhééé, lehet újra húzni, és mehet majd vissza!

Volt még néhány kárpit, ami még bent volt, ezeket mind egy szálig feltéptem. Sajnos a kárpitok ragasztva vannak, és nem spóroltak a ragasztóval, tényleg elég durván tépni kellett. Mindet cserélni kell, egy idő után már csak arra törekedtem, hogy ha kell, szabásmintának jók legyenek.

Újra erőre kapva nekiestem a fűtésrendszer maradékának, volt még néhány vákuumos kütyü, egy-két vízcső, meg a fűtőradiátor. Az egyik vákuumos aktuátor állapota aggodalomra ad okot, és ezt szerintem égen-földön nem kapni, viszont cserébe össze van peremezve, hogy még csak felújítani se lehessen. Valahogy mégiscsak meg kell majd reparálni...

A mai nap zárásaként már csak a gázpedált és a gázbowdent szereltem ki. A pedál két rozsdás csavarja meglepően könnyen engedett, igaz, már két hete öntözgetem felváltva csavarlazítóval és WD40-el. A pedál alsó konzolját meg inkább nem nagyon piszkáltam, hagyjunk valamit a lakatosnak is:)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr961004716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2009.03.16. 08:49:16

szépen alakul a masina :)
süti beállítások módosítása