Előzmény: Biztos, ami biztos
Mint korábban már írtam, az utastér kipucolását amolyan időkitöltő tevékenységnek szántam, míg a sárvédőkön hat a csavarlazító. A két tevékenység tényleg jól ki is egészítette egymást.
Először a küszöbök környékét tettem rendbe. Utána jött a biztonsági öv, és ezzel együtt a B oszlop borítása.
Következő körben lejöttek a napellenzők és a visszapillantó tükör. Ezek a szerelvények terv szerint nem fognak változatlan formában visszakerülni. A napellenzőknek is az a baja, mint minden egyéb, vinillel borított elemnek, a műanyag zsugorodott. De ha már hozzá kell nyúlni, akkor nem a vinil borítást kapja vissza, hanem bőrrel lesz bevonva. A matt fekete visszapillantó helyett meg egy, a korábbi Jaguarokon használt krómozott tükör kerül majd vissza.
Utána lejöttek az ajtókeretek éléről körbe a szegélyek. Sajnos ezeket is cserélni kell, pedig egy kissebb vagyonba kerülnek. Nem baj, a belső borítások cseréjével már az első pillanattól fogva tisztában vagyok.
Ezután egymás után jöttek ki a burkolat elemek. Felül körben, a hátsó ablak körül, a C oszlop borítása. Sajnos elég sok patent betört, egyszerűen képtelen voltam úgy kiemelni, hogy ne törjön el szinte minden második. Ezeket is újra kell borítani, illetve a farost lemez panelek nagy részét újra is kell gyártani. De ez nem lessz probléma. Bár gondolkodok rajta, hogy a jóval sérülékenyebb farost lemez helyett ne alkalmazzak-e majd rétegelt lemezt.
A Jaguar S1-ben nem volt gyárilag kapaszkodó. Nem igazán értem miért, annyira nem egy drága alkatrész. A Daimlerekben volt, a helye itt is ki van képezve. Bár érdekes, hogy a lemez megvan a rögzítéshez, de abban nincsenek meg a csavar helyei. A Daimlereknél egyenként kézzel fúrták volna ki? Ha sikerül szereznem két színben illő kapaszkodót, be fogom szerelni.
Utoljára a középkonzol került ki. Jó nagy darab, nézegettem egy darabig, hogy merre is vannak a rögzítési pontok. Mondjuk úgy 50%-ban eltaláltam:)
A középkonzolhoz csatlakoznak a műszerfal alatti rakodópolcok. A vezető oldalit a kormány burkolattal együtt már korábban a csomagtartóban találtam meg, ezekkel most nem kellett szenvednem. Az utasoldali sem okozott nagy problémát. Ezek a polcok érdekes módon vastag kartonpapírból vannak. Ezen először meglepődtem, majd azon gondolkodtam, ezt szerencsére nem lessz nehéz újra gyártani, mert annyira vannak épek, hogy a "szabásminta" levehető legyen. Mert sajnos ezeknek az alkatrészeknek is megártott a nedvesség.
A középkonzol ezután már aránylag problémamentesen kijött, csak arra kellett rájönni, miként tudom a fűtés szabályozás köreit bontani. A konzol egyébként a rádió körüli részeket leszámítva jó állapotban van. A borítása kérdéses, marad ez, kap új vinil borítást, vagy bőrözve lessz?
A fűtés/rádió panel környékén újabb nyomait láttam annak a mekkeleknek, aki annak idején a rádiót beszerelte. Korábban, a rádió és a kalaptartó kiszerelése közben már meleg szavakkal emlegettem eme remek mesterembert. Amik frissiben derültek ki. A rádió beépítő keretét olyan mértékben rongálta, hogy dobhatom ki, jöhet egy újabb. Remélem, fogok kapni. Időnként fel-fel bukkan egy-egy az ebayon. A konzol feletti kis rakodó polc alsó rögzítéseit letörte. Ez talán nem olyan nagy baj, nem tűnt úgy, hogy emiatt nem lenne elég stabil a polc, de ha véletlenül beleakadok egy jó darabba, akkor ezt is cserélni fogom.
Erre az évre ennyi. Remélem, a következő évben jobban tudok majd haladni, de arra, hogy kész lesz, nem igazán számítok. De cáfoljon rám az élet! :)))