Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Lökhárító II.

2008.09.28. 01:55 Miszter07

Előzmény: Lökhárító

 

Nem nagyon ért meglepetésként, hogy a lökhárítók környékén minden csavar vastagon rozsdás, és csak hosszas kínlódás árán tudom kiimátkozni. Pedig használom a csavarlazítót bőséggel. Csak nem sok eredménnyel. Erőltetni meg csak módjával merem, mert nem szívesen kukáznám ki a lökhárítókat.

Szóval, nekiugrottam a hátsó lökhárítónak még csütörtökön. Ha lassan, ha recsegve-ropogva, de megindult az a fránya bal oldalsó csavar. Mikor lent volt a lökös, akkor láttam, hogy a csavarok (mindkét oldalon csak egy-egy csavar tartotta kettő helyett) azért hiányoztak, mert egyszerűen beletörtek, és nem szedték ki. Ezek szerint nem én voltam az első, akinek gondja támadt ezekkel a csavarokkal:) A lökhárító biztos volt lent akkor, amikor újrafényezték a kocsit.

Mivel az oldalsó tartóidomok a kocsin maradtak, amennyire tudtam befújkáltam csavarlazítóval, majd szombaton megpróbáltam leszerelni. A jobb oldalon a kocsihoz is csak egy csavar tartotta ezt az idomot, szerencsére itt nem volt beszakadva a csavar, szimplán nem volt benne. A másik viszont ahogy egy kicsit erősebben megtekertem, eltört. Most vagy én vagyok ilyen erős, vagy ezeknek a csavaroknak a minősége hagy egy kis kivánnivalót maga után.

A másik oldalról szerencsére lejöttek a csavarok, ha nem is könnyen. Érdekes, hogy a két oldalon nem egyforma csavarok voltak bent. Lehet, hogy itt már barkácsoltak valamit? Lessz még ezzel probléma, úgy érzem... 

A hátsó lökhárító bal oldala is kaphatott egy ütést valamikor, a bal hátsó felerősítő kengyel erősen deformálódott. A lökhárítónak látszólag semmi baja szerencsére.

Ez a fajta hátsó lökhárító már három darabból áll, míg a régebbiek csak egyből. A lökhárító babáknál kapcsolódnak a darabok egymáshoz. Most hogy e miatt  jobban meghúzták, vagy szimplán a csavarok vannak valami rettenetes módon berohadva, nem tudom, de nem hajlandóak a rögzítő csavarok megmozdulni. Csavarlazítót bőségesen kaptak, de sem csütörtökön, se szombaton nem tudtam egyiket sem megmozdítani. Nagyon erőltetni  meg nem is igen merem...

Szintén csütörtökön végre sikerült leszedni az első rendszámtábla tartó lemezről a tartóidomokat. Nem volt egy egyszerű történet, mert mint az előző bejegyzésben említettem, félgömbölyű fejű csavarok tartják, amelyek fejének az alsó részén van egy idom, ami beleilleszkedik a lemezben levő nyílásba. Na mivel ez a lemez nem igazán vastag, az első dolga volt a csavarnak, hogy szépen kinyírta a lemezt, és onnantól kezdve csak forgott, csak forgott, csak forgott...

Végül is a négy csavarból 2 aránylag könnyen lejött, egy egy kis szenvedés árán, egy elindult, majd teljesen megszorult, sem előre, sem hátra. Próbáltam egy nútot vágni bele, de mivel ez egy mélyedésben van, nemigen sikerült. Végül megfúrtam a csavar fejét, és a csavarkihajtóval sikerült megfognom annyira, hogy az anyát le tudtam tekerni.

Míg vártam, hogy a csavarlazító dolgozzon a lökhárítókon, nekiálltam leszerelni a hűtőrácsot. Előrebocsájtanám, hogy a hűtőrács felerősítő csavarjai hónapokkal ezelőtt kaptak először csavarlazítót, azóta is néha le-le spricceltem, mert mindig tervezgettem, hogy leszerelem, de aztán mindig volt valami fontosabb. Most is kapott a leszelés előtt bőven. Szóval nem ezen múlott, hogy a hat felerősítő szerelvényből egy sem élte túl a műveletet. Egy távtartó eleve törött volt. Három eltört leszerelés közben, a maradék kettőtől meg a menet mondott búcsút. A hűtőrácsot ugyanis 6 csavar, illetve távtartó rögzíti. A távtartók be vannak csavarva a hűtőrácsba, azokat meg egy-egy anya rögzíti a motorháztetőhöz. Szerencsére a hűtőrácsból mind gond nélkül kitekeredett, annak emiatt semmi baja. Csak újra kellene krómozni. Hétfőn rá is telefonálok a kromozóra, jutott-e a spiáterrel valamire.

Még régebben vettem egy használt hűtőrácsot. Nemigen voltam akkor vele megelégedve. Az állapota nem igazán jobb, mint az enyémé. Most elővettem, és néha lehet nekem is szerencsém, ezen megvan az összes felerősítő szerelvény épen és egészségesen!

Ha már a kocsi elején matattam, leszedtem a kis rácsokat is. Ezek a kis rácsok ezen a típuson már vakok, funkciójukat veszett díszítő elemek. Nekem mondjuk tetszenek, ez a részlet volt az egyik oka, hogy az S1 mellett döntöttem. A nagyobb Jaguar szedánokon már régen megfigyelhetőek, az angol elnevezésükből kiindulva - horn grille (kürt rács) - valaha funkcióval is bírtak. Az XJ-k közül csak az S1-en található meg, mivel az S2-nél az amerikai biztonsági előírások miatt meg kellett emelni az első lökhárítót, és ennek áldozatául esett ez a kis, de igen jellegzetes elem is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr95685224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása