Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Lámpa, lámpa

2008.06.28. 23:50 Miszter07

Ma végre be tudtam fejezni a lámpák leszerelését.

Végre leszereltem a jobb első indexet. Az állapota siralmasabb, mint amilyennek a búra leszereése után látszott. Az egyik csavar eleve le volt törve, a lámpatest sérült, egy kicsit megkocogtatva át is lyukadt. Sokat nem számított, cserélni fogom.

Leszereltem a két belső fényszórót is. Itt a jobb oldaliban nem volt kicserélve az erdeti "egybelámpa" (sealed beam) halogénes betétre. Úgy tűnik, az előző tulaj azt cserélte, ami éppen kiégett. Szerintem párban kellett volna...

A fényszóró betéten van három fülecske, amelyek meghatározzák a betét pozicióját, és megakadályozzák, hogy elforduljon a keretben. Meglepetésemre ezek a fülecskék nem stimmelnek sem a régi egybe betétnél, sem a halogénes betétnél a kerethez. Bár keresztben nem próbáltam meg.  

A múltkorában elfelejtettem leszedni a lemezanyákat a külső fényszóróknál. Mikor szedegettem lefele a jobb oldalinál, sikerült egy elég szép rozsdásodást találnom. Konkrétan, átrohadt a lemez egy olyan 4-5 centis hosszban. Ez az oldalt egyébként is jobban elkapta a rozsda, megviseltebb állapotban van, mint a bal oldal, de ennek ellenére nem tartom vészesnek az állapotát.

A nap küzdelmét a rendszámtábla világítással vívtam. A lámpa kívülről nem látszott rossz állapotúnak, bár azt lehetett látni, hogy a búra törött. A búra könnyen lejött, de ami alatta volt! A tolatólámpa háza szabályosan darabokra van rohadva.

A rögzítő csavarok közül az egyikről aránylag könnyen le tudtam csavarni az anyát, a másikat viszont nem bírtam megmozdítani. Persze nagyon óvatos voltam, nem rőltettem. Kapott még bőven csavarlazítót, majd egy kis idő után megpróbáltam megint. Egy kissebb erőhatásra a csavar kiszakadt a lámpaházból egy olyan ötforintos nagyságú darabbal egyetemben. Mivel a lámpatest még mindíg nem mozdult, rájöttem, hogy felülről is fogja az a két csavar, ami a foglalatokat is tartja. Na ezek sem mozdultak. Alapos és hosszú idejű csavarlazítós kezelés után végre le tudtam szedni.

Miután az összes világítótestet leszereltem, a kocsiról, végre megemeltem. Egyenlőre csak hátul emeltem meg, mert itt találtam meg a leírásban, hol is lehet emelni, és egyébként is, az eleje alatt már sokkal többet feküdtem. Az alja jó állapotban van, de amint számítottam rá, van egy-két rohadás.

Alapvetően hátul, a lökhárító alatti lemez rohadt, ezt a kipuffogóknál alul-fölül éri a víz, a csoda az lenne, ha itt ép lenne a lemez ennyi idő után. A másik súlyosabb rohadás, ahol lyukadt a lemez, az a jobb hátsó kerékívnél található. Lehet, hogy van még valahol a festék és az alvázvédő alatt rossz rész, ahol majd dolgozni kell, de sok mindenre azon kívül, amit már tudok, nem számítok. Úgy tűnik, alapvetően jól gondozott volt a kocsi az élete nagy részében, az alvázvédelemre is gondot fordítottak.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr39543972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grüezi 2008.07.04. 14:30:31

Látom megvan a szép új emelő meg a bakok.
Ezek az oldalra kivezetett kipufogók innen alulról még pocsékabbul néznek ki!
süti beállítások módosítása