Ma végre be tudtam fejezni a lámpák leszerelését.
Végre leszereltem a jobb első indexet. Az állapota siralmasabb, mint amilyennek a búra leszereése után látszott. Az egyik csavar eleve le volt törve, a lámpatest sérült, egy kicsit megkocogtatva át is lyukadt. Sokat nem számított, cserélni fogom.
Leszereltem a két belső fényszórót is. Itt a jobb oldaliban nem volt kicserélve az erdeti "egybelámpa" (sealed beam) halogénes betétre. Úgy tűnik, az előző tulaj azt cserélte, ami éppen kiégett. Szerintem párban kellett volna...
A fényszóró betéten van három fülecske, amelyek meghatározzák a betét pozicióját, és megakadályozzák, hogy elforduljon a keretben. Meglepetésemre ezek a fülecskék nem stimmelnek sem a régi egybe betétnél, sem a halogénes betétnél a kerethez. Bár keresztben nem próbáltam meg.
A múltkorában elfelejtettem leszedni a lemezanyákat a külső fényszóróknál. Mikor szedegettem lefele a jobb oldalinál, sikerült egy elég szép rozsdásodást találnom. Konkrétan, átrohadt a lemez egy olyan 4-5 centis hosszban. Ez az oldalt egyébként is jobban elkapta a rozsda, megviseltebb állapotban van, mint a bal oldal, de ennek ellenére nem tartom vészesnek az állapotát.
A nap küzdelmét a rendszámtábla világítással vívtam. A lámpa kívülről nem látszott rossz állapotúnak, bár azt lehetett látni, hogy a búra törött. A búra könnyen lejött, de ami alatta volt! A tolatólámpa háza szabályosan darabokra van rohadva.
A rögzítő csavarok közül az egyikről aránylag könnyen le tudtam csavarni az anyát, a másikat viszont nem bírtam megmozdítani. Persze nagyon óvatos voltam, nem rőltettem. Kapott még bőven csavarlazítót, majd egy kis idő után megpróbáltam megint. Egy kissebb erőhatásra a csavar kiszakadt a lámpaházból egy olyan ötforintos nagyságú darabbal egyetemben. Mivel a lámpatest még mindíg nem mozdult, rájöttem, hogy felülről is fogja az a két csavar, ami a foglalatokat is tartja. Na ezek sem mozdultak. Alapos és hosszú idejű csavarlazítós kezelés után végre le tudtam szedni.
Miután az összes világítótestet leszereltem, a kocsiról, végre megemeltem. Egyenlőre csak hátul emeltem meg, mert itt találtam meg a leírásban, hol is lehet emelni, és egyébként is, az eleje alatt már sokkal többet feküdtem. Az alja jó állapotban van, de amint számítottam rá, van egy-két rohadás.
Alapvetően hátul, a lökhárító alatti lemez rohadt, ezt a kipuffogóknál alul-fölül éri a víz, a csoda az lenne, ha itt ép lenne a lemez ennyi idő után. A másik súlyosabb rohadás, ahol lyukadt a lemez, az a jobb hátsó kerékívnél található. Lehet, hogy van még valahol a festék és az alvázvédő alatt rossz rész, ahol majd dolgozni kell, de sok mindenre azon kívül, amit már tudok, nem számítok. Úgy tűnik, alapvetően jól gondozott volt a kocsi az élete nagy részében, az alvázvédelemre is gondot fordítottak.