Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Trafócsere

2008.03.09. 00:28 Miszter07

Ma nekiláttam a régen tervezett melónak, kicseréltem a gyujtótraszformátort. A trafót még decemberben megvettem, azóta dobozban volt, de egy ideig volt ennél fontosabb csinálnivalóm, aztán meg arra vártam, hogy ki tudjam egy kicsit mosni a motorteret, ne abba a dzsuvába rakjam be az új alkatrészeket. A trafócserét azért határoztam el, mert a negatív csatlakozó le volt törve, az ellendarabját inkább a kosz tartotta a helyén, nem a fémes csatlakozás.

A trafót kiszerelni látszatra nem nagy dolog, elegendőnek tűnik a hely. Két probléma van ezzel, nekem legalábbis. A csavarokat nem látni, és kézzel sem lehet hozzáférni, valamint az én dugókulcs készletem hosszabbítója pont rossz méretű, egy kicsit hosszú, csak ferdén fért el az ékszíjtárcsa mellett.

Illetve azt hittem, hogy csak két probléma van, de sikerült szembekerülnöm egy harmadikkal is, nevezetesen, hogy az alsó csavar előtt egy vékony fémcső (amit látni lehet a képen, az kanyarodik vissza a tarfó alatt) megy keresztbe, amitől a dugókulcsot nem lehetett rátenni a csavar fejére. Szerencsére a csőszakasz mindkét végén gumicsőben folytatódik, így tudtam rajta annyit mozdítani, hogy ki tudjam hajtani az alsó rögzítő csavart is.

Végül egy kis küszködés után kint voltak a csavarok, cserében könyökig mocskos lettem, mivel a trafó alatt már a motormosás nem volt hatékony, vastagon állt az olajos sár. A kiszerelés után az első tevékenységként amennyire tudtam, kitakarítottam a motortérnek ezt a részét néhány rongy és egy kis ablaktisztító spray segítségével.

A ballasztellenállás is igen ramatyul nézett ki. A tartója roszdás, az ellenállástekercsbe vastagon belererakódva a valami olyasmi, ami leginkább beszáradt sárnak nézett ki. Nem is sokat törődtem a takarítgatásával, gondoltam, veszek inkább egy újat. Itthol ellenőriztem, nem is olyan egyszerű venni egy ilyen ellenállást, és nem is olyan olcsó. Lehet, hogy mégis inkább megpróbálom rendbehozni?

Megpucoltam az összes csatlakozót, mert mindegyik eléggé eloxidálódott már. Néha csodálkoztam, hogy egyáltalán beindult a motor!

Az összerakás egy logikai játékhoz kezdett el egy idő után hasonlítani. Végül is a tekercset kiszereltem a tartókengyelből, csavarfejjel (ami összehúzza a kencselt) felfele fordítva (mert ekkor nem lógott be az alsó rögzítő csavar elé az összehúzó csavar, mivel a karosszéria lemezillesztései miatt maxig fel kellett húzni a trafót,) beraktam az alsó csavart, becsúsztattam a kengyelbe a trafót, rögzítettem, majd a felső csavar jött, ami egyben rögzíti a ballaszt ellenállást is. Huzalokat visszacsatlakoztattam a helyükre, majd csodák csodájára első kísérletre indult a motor. Nagyon nem ronthattam el semmit:)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr17372024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.09. 04:31:45

minden elismerésem. végigolvastalak az elsőtől az utolsó betűig. élmény volt. örülök hogy idetévedtem, hisz elég hasonló projekten töröm a fejem, ha lehet egy kcsit nagyobb hendikeppel, de asszem ez nem szempont.

crayfish 2008.03.16. 11:24:09

A múlt héten találtam meg ezt a blogot tök véletlenül (a Totalcaron volt egy link). Azóta már háromszor végigolvastam. Nagyon tetszik. Sok sikert és még több kitartást kívánok a felújításhoz!

Miszter07 2008.03.16. 23:23:12

Köszönök minden jókívánságot! A kitartásra meg szükség lessz, mert néha, amikor számba veszem, hogy mit is kell még tenni, elfog néha a kétség, nem vállaltam-e magam túl, amikor a lehető legtöbbet magam akarok megcsinálni.

pisti 2008.03.19. 01:27:22

Nekem is nagyon tetszik. Az ember már szinte beállna segíteni:)
süti beállítások módosítása