Mindig is gyengém volt a motoros antenna. Már gimnazista koromban is a családi Ladába muszáj volt egyet befaragnom, és ez akkoriban még azért nem volt mindennapos még a nyugati autók között sem. Legalábbis Magyarországon nem, mert a Vasfüggöny mögé azért nem mindig a fullextrázott Mercedesek kerültek be.
Mikor megvettem az XJ6-ot, akkor már egy utólagosan felszerelt, teljesen típusidegen, és ráadásul ronda antenna volt a csomagtartó közepére barkácsolva. Talán kézi antenna lehetett benne, de leginkább az tűnik valószínűnek, hogy eredetileg rádió és antenna nélkül került legyártásra a kocsi, mind a rádió, mind az antenna utólagos berhelés. Nem beépítés, berhelés, mint azt már a rádió konzolnál is megállapítottam.
Szóval, figyelembe véve a motoros antenna iránti fixációmat, nem is volt kérdés, hogy kap egy motoros antennát. Az S1 eredeti motoros antennájáról az egyetlen jó, amit el lehet mondani, hogy egyáltalán volt, mert a minőségét tekintve az információim szerint olyan 1-2 éves túlélési időt emlegetnek az öregek. Szóval ilyen már nincs, és ha lenne sem érdemes venni. Szerencsére van utángyártott, vettem is az SngBarrattól az egyik alkalommal.
A motoros antenna az XJ6-nál egyébként sem egy egyszerű történet. Eredetileg nem volt motoros antenna, a kézit meg az első sárvédőbe szerelték, de miután '71 elején bevezették a torlólevegős lábtér szellőzést, már nem maradt hely az antennának. Ekkor került hátra. Majd csak '71 júniusától lett rendelhető az elektromos antenna, mint opcionális felszerelés.
Igen ám, de a motoros antennát nem olyan egyszerű beszerelni a hátsó sárvédőbe, mert ott van a benzintank. Mindkét oldalon...
Második rész következik majd, talán holnap, mert most már nagyon álmos vagyok.