Tegnap késő este döbbenetes hírt kaptam. Meghalt Török Gábor.
Ő az, akit sokan Keepitretro nicknévvel ismernek, és ezen a blogon is így szerepelt. Az index fórumait olvasgatva szimpatikus volt, és megtudtam, hogy nem is lakik tőlem messze, ezért szinte rögtön a kocsi megvétele után megkerestem ismeretlenül, hogy segítsen nekem. Azonnal igent mondott, és végig, igen nagy türelemmel magyarázott, mutatott meg technikákat és fogásokat, osztott meg velem beszerzési helyeket és jó mesteremberek címeit.
Mivel közel laktunk egymáshoz, ha kérdésem volt, munkából jövet beugrott, vagy hétvégén a fiával átkerekezett. Időnként én mentem el hozzá a műhelyébe Csepelre, ahol mindig csodákat lehetett látni.
Gábor Tatra rajongó volt. Itt a indítja be először az egyik kedvencét.
De leginkább leveleztünk. Én megpróbáltam a problémát minél inkább körülírni, míg ő egy-két mondatban eligazított. Nagyon jó példa erre az a levelezés, amit a feszültség stabilizátor ügyében folytattunk, és itt a blogon is idéztem.
Az, hogy Gábor nincs többé, hogy segítsen, kihatással lesz a további munkára, pótolhatatlannak érzem a veszteséget. De Gábor egyszer azt mondta nekem, hogy "Sok embert láttam már, aki így vágott bele egy ilyen autó felújításába. De te azon kevesek közé tartozol, akinek el is hiszem, hogy végigcsinálja."
Gábor ígérem, végigcsinálom! Legyen neked széles az égi autópálya, és soha se fogyjon ki a benzined!
Gáborék egy Jaguar XJ6 S2 frissen felújított XK motorját indítják