Ez évi első munkaként nekiláttam az ajtók szétszerelésnek, konkrétabban az ablakokat kezdtem el kiszedni. Először azt hittem, gyors munka lessz, de aztán egy elég nyögvenyelős történet kerekedett belőle. És még csak az egyik hátsó ablakkal végeztem:)
De mielőtt belecsapnék a történetbe, gyorsan lejegyzem, hogy újabb Jaguaros, 88Tibi látogatott meg, mikor Budapesten járt. Nála egy '77-es XJ6C készül éppen. Lassan muszály lesz lemennem Kecskemétre, úgy tűnik, kedves őrültek lakják a várost, mert 88Tibi kocsiján kívül egy másik S2-n is dolgoznak arrafele, és mindkettőhöz érvényes meghívásom van!
Na de vissza az ablakokra. Szokásom szerint megnézegettem. Aztán elolvastam a szerelési útmutatót a szervízkönyvben. Könnyű, alig néhány csavar, és ki is rántja az ember az üvegeket.
Próbáltam először az ablakot kiszedni. Ki is csavartam a csavarokat, de csak nem jött ki semmi sem.
Próbáltam kiszedni a háromszög ablakot. Nem jött ki semmi sem. Szó szerint, mert itt még a három csavarból, ami az ablakocskát az ajtóhoz rögzíti, kettő sem akart kitekeredni. Fújkáltam csavarlazítóval napokon keresztül, de akkor sem. Ezek az 1/4"-os csavarok botrányos minőségűek. Bármibe be tudnak rohadni, de egy erősebb ránézéstől leszakad a fejük. Vagy kinyiródik a sliccük, mert ezek kereszthornyos csavarok voltak. Más nem maradt, lefúrtam a csavarfejeket, majd tettem egy újabb próbát a csavarkihajtóval. A múltkoriban már sikerült a vékonyabbakat beletörnöm egy-egy csavarba. Azóta nem kísérleteztem, és ezt jól is tettem, mert most egy vastagabbat is sikerült betörnöm...
Mikor ide elértem, lassan derengeni kezdett, hogy nagy valószínűséggel egy kicsit elnagyolt az a leírás.
Elkezdtem logikusan átnézni mégegyszer.
Míg gondolkodtam, nekiláttam az ajtóról a króm díszítések lebontásának. Ez kb. egy lidércnyomással ér fel, mert a díszlécek vagy felpattintósak, vagy popszegeccsel rögzítettek. A pattintósak elég jól tartottak, komoly fejtörés és kitartás kellett ahhoz, hogy sérülés nélkül lejöjjenek. A belső oldalon levők épek teljesen, a külső oldali díszek nagy valószínűséggel a krómozóban fogják végezni. Annyira nem rossz az állapotuk, de ha már egyszer nekiláttam...
Közben segítséget kértem, és kaptam is az XJ topicból. S2-77 kolléga küldött egy fényképes útmutatót. Meg rájöttem, hogy az S2 gépkönyve rendesen tartalmazza ezt a részt. Ezzel a tudással felvértezve már bátrabban ugrottam újból neki a problémának.
Így már sikerült is, csak egyszer kellett visszaszerelni a már lecsavarozott ablakemelő szerkezetet, mert le kellett húzni az ablakot, de ez csak akkor derült ki, hogy nem véletlenül van oda írva, mikor nem fértem hozzá a mechanikához. Háát, nem lessz egy kéjhömpöly összerakni sem...
Úgy nézem, hogy amikor átfényezték a kocsit, akkor kint voltak az ablakok. Ennek az egyik szomorú nyoma, hogy találtam a háromszög ablak keretében egy beszakadt csavart. Szóval, nem csak nekem vannak problémáim ezzel:) Valószínűleg ekkor lett valami fekete kulimásszal is minden kikenve, a víz ellen. Ahol ez a kence volt, arra nem is nagyon van rozsda, ellenben úgy megszilárdult, mint a beton, egy ideig azért voltam tanácstalan, mert bár minden csavart kicsavartam, de a kis ablak mégsem mozdult. Ablakot meg mégsem feszegetünk pajszerrel:)