Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Ajtó-ablak

2009.01.13. 22:58 Miszter07

Ez évi első munkaként nekiláttam az ajtók szétszerelésnek, konkrétabban az ablakokat kezdtem el kiszedni. Először azt hittem, gyors munka lessz, de aztán egy elég nyögvenyelős történet kerekedett belőle. És még csak az egyik hátsó ablakkal végeztem:)

De mielőtt belecsapnék a történetbe, gyorsan lejegyzem, hogy újabb Jaguaros, 88Tibi látogatott meg, mikor Budapesten járt. Nála egy '77-es XJ6C készül éppen. Lassan muszály lesz lemennem Kecskemétre, úgy tűnik, kedves őrültek lakják a várost, mert 88Tibi kocsiján kívül egy másik S2-n is dolgoznak arrafele, és mindkettőhöz érvényes meghívásom van!

Na de vissza az ablakokra. Szokásom szerint megnézegettem. Aztán elolvastam a szerelési útmutatót a szervízkönyvben. Könnyű, alig néhány csavar, és ki is rántja az ember az üvegeket.

Próbáltam először az ablakot kiszedni. Ki is csavartam a csavarokat, de csak nem jött ki semmi sem.

Próbáltam kiszedni a háromszög ablakot. Nem jött ki semmi sem. Szó szerint, mert itt még a három csavarból, ami az ablakocskát az ajtóhoz rögzíti, kettő sem akart kitekeredni. Fújkáltam csavarlazítóval napokon keresztül, de akkor sem. Ezek az 1/4"-os csavarok botrányos minőségűek. Bármibe be tudnak rohadni, de egy erősebb ránézéstől leszakad a fejük. Vagy kinyiródik a sliccük, mert ezek kereszthornyos csavarok voltak. Más nem maradt, lefúrtam a csavarfejeket, majd tettem egy újabb próbát a csavarkihajtóval. A múltkoriban már sikerült a vékonyabbakat beletörnöm egy-egy csavarba. Azóta nem kísérleteztem, és ezt jól is tettem, mert most egy vastagabbat is sikerült betörnöm...

Mikor ide elértem, lassan derengeni kezdett, hogy nagy valószínűséggel egy kicsit elnagyolt az a leírás.

Elkezdtem logikusan átnézni mégegyszer.

Míg gondolkodtam, nekiláttam az ajtóról a króm díszítések lebontásának. Ez kb. egy lidércnyomással ér fel, mert a díszlécek vagy felpattintósak, vagy popszegeccsel rögzítettek. A pattintósak elég jól tartottak, komoly fejtörés és kitartás kellett ahhoz, hogy sérülés nélkül lejöjjenek. A belső oldalon levők épek teljesen, a külső oldali díszek nagy valószínűséggel a krómozóban fogják végezni. Annyira nem rossz az állapotuk, de ha már egyszer nekiláttam...

Közben segítséget kértem, és kaptam is az XJ topicból. S2-77 kolléga küldött egy fényképes útmutatót. Meg rájöttem, hogy az S2 gépkönyve rendesen tartalmazza ezt a részt. Ezzel a tudással felvértezve már bátrabban ugrottam újból neki a problémának.

Így már sikerült is, csak egyszer kellett visszaszerelni a már lecsavarozott ablakemelő szerkezetet, mert le kellett húzni az ablakot, de ez csak akkor derült ki, hogy nem véletlenül van oda írva, mikor nem fértem hozzá a mechanikához. Háát, nem lessz egy kéjhömpöly összerakni sem...

Úgy nézem, hogy amikor átfényezték a kocsit, akkor kint voltak az ablakok. Ennek az egyik szomorú nyoma, hogy találtam a háromszög ablak keretében egy beszakadt csavart. Szóval, nem csak nekem vannak problémáim ezzel:) Valószínűleg ekkor lett valami fekete kulimásszal is minden kikenve, a víz ellen. Ahol ez a kence volt, arra nem is nagyon van rozsda, ellenben úgy megszilárdult, mint a beton, egy ideig azért voltam tanácstalan, mert bár minden csavart kicsavartam, de a kis ablak mégsem mozdult. Ablakot meg mégsem feszegetünk pajszerrel:)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr97876062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HöZsö 2009.01.14. 15:41:54

Szia! Sokszor írod, hogy nem annyira vészes krómozott cuccokat is újra akarsz krómoztatni. Én nem tenném, egyrészt mert drága, másrészt a régi krómozási technológia sokkal jobb eredményt adott, mint a mai(ennek környezetvédelmi okai vannak). Ami kibírt hosszú évtizedeket, garantáltan többet fog bírni továbbra is, mint az újrakrómozott darabok.

Miszter07 2009.01.14. 16:02:02

A krómoknál a legnagyobb felülete a lökhárítóknak van. Itt nincs mese, újra kell krómozni, akkora mértékű a sérülés a felületen.

A spiáter alkatrészek többségén is kráteres rohadások vannak, tehát nem csak a króm lyukadt át, hanem az alatta levő réz réteg is. Itt sem tudok mást tenni, cserélve lesznek.

A kérdéses alkatrészek azok, amiket most bontok, díszlécek az ajtó körül.

Illetve a csomagtartón is vannak ilyenek, de ott mechanikai sérülés miatt inkább csere lett, vettem egy teljes garnitúrát.

Ezeken a díszléceken apró, tűhegynyi "lyukak" vannak sűrűn. Fogok tenni egy próbát, mit lehet ezzel kezdeni, mi lessz az eredménye egy krómtisztítós kezelésnek. Aztán az állapot függvényében ténylegesen meglátom, mi lessz újra krómozva.

A krómozásnak ma is az a technológiája, mint régen. Csak ma elspórolják a folyamat bizonyos lépéseit "takarékossági" okokból.

Próbáltam informálódni kromozó ügyében, de mindenhol azt az információt kaptam, hogy kis hazánkban nincs olyan cég, amelyik egyenletesen, kifogástalan minőségben tudna szállítani:(

HöZsö 2009.01.14. 16:19:42

Én úgy tudtam, hogy nem takarékossági okokból marad ki a rezezés konkrétan, hanem mert ciántartalmú fürdőben készül aminek használatát nem engedik egyáltalán. Hasonló helyzetnek tűnik ez mint a vízbázisú festékek esete, lényegében pofon a sz*rnak. Mindegy is, a lényeg amit az utolsó mondatdban írsz: semmilyen kontaktomtól nem hallottam még, hogy valahol minőségi és tartós krómot csináltak volna neki, spiáterre meg inkább nem is vállalják. Állítólag Bécs környékén már lehet szerencséje az embernek.

S2-77 2009.01.14. 21:12:45

Apropó Kecskemét : összejöttünk 88Tibi-vel , tegnap meglátogatott , körbejártuk a kocsimat majd hosszasan elbeszélgettünk. Folytatás következik.

Az ajtó króm dísszel kapcsolatban: az igazi szenvedés akkor lesz amikor megpróbálod helyre tenni őket. Volt olyan hogy egy teljes délután 1 azaz egy kis díszlécet tudtam feltenni. A többszöri festés hatására felvastagodott az ajtókeret és nem akarnak vissza ugrani a helyükre.Volt olyan hogy le kellett csiszolnom a festéket és akkor sikerült visszatenni. Kettőt (egyik új volt) sikerült úgy össze görbíteni hogy használhatatlan. Kb 1/3 -a van fent majd ha meleg lesz folytatom.

Miszter07 2009.01.14. 22:15:10

Üdv a Kecskemétieknek!

Nincsenek illúzióim, nem lessz egyszerű, azt látom. De tekitsük kihívásnak:)
süti beállítások módosítása