Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Spiáter

2008.07.27. 23:16 Miszter07

Először azzal a hírrel kezdeném a mai bejegyzést, hogy egy újabb XJ6 S1 került gondos kezek közé, Vági egy '72-es gyártású példány felújításába kezd bele.

A másik hírem, amit Jagelló már régebben mondott, de eddig valahogy nem kerítettem rá sort, hogy megelémkezzek róla, az hogy az XJ6 több alkatrésze is egy spiáter elnevezés cink ötvözetből készült. Többek között ebből készült az első lámpák körül a díszkarika, a hűtőrácsok, az indexek, hátsó lámpatestek. Na ezek közül nekem gyakorlatilag az összes krómozása sérült. Már korábban is vásárolgattam ezek pótlására egy-egy darabot, mivel a jó minőségű krómozás problémás és még csak nem is olcsó. Miután beleszaladtam egy rosszabb beszerzésbe, azután már csak új, vagy elfekvő darabokat vettem.

A probléma ezekkel a spiáterből készült krómozott cuccokkal az, hogy az a vegyi anyag, amivel lemarják a régi krómot, ezt az ötvözetet is oldja. Ha a krómozáson megjelentek a "kráterek", akkor már jobb újat venni, a megmentése se nem egyszerű, se nem olcsó. Én erről nem tudtam, és nem is gondoltam volna, hogy ezeknek az alkatrészeknek az újrakrómozása problémás lehet. Úgy sejtem, még sok hasonló dolgot fogok megtanulni...

Mára a lámpákat már jórészt sikerült beszerezni, de a hűtőrácsokból az ebayon nem bukkant fel az utóbbi fél évben ilyen elfekvő darab. És az S1-en van 4 hűtőrács. De a legjobb a hátsó lámpa, amiből már 3 pár sérült krómozásúnak vagyok a gazdája:)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr72588605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szatyi 2008.07.28. 10:40:40

Azza nem gondoltál, hogy esetleg javítani kellene ezeket az alkatrészeket? Ha cink, akkor egy kis forrasztóónnal biztosan javíthatók a felületi hibák, a lemunkálás meg ilyen puha anyagnál nem probléma. A keménykróm úgyis rámegy, nem kell talán még tüksösre polírozni sem. Én valamit próbálnék csinálni vele.

jagello 2008.07.28. 15:12:26

Spiater krómozás

Lehetséges, hogy lesz egy hely ( AEROMETAL Kft. Bp. Kőérberki u. ) ahol meg lehet ütni a dolgot. Most csinálják a technológiát, augusztus közepén-végén már valószínűleg fognak tudni krómozni. Minőség ??? Majd meglátjuk.

Miszter07 2008.07.28. 23:30:41

Jagello, szólj, ha vállanak már munkát, és ez elkerülné a figyelmemet, egy próbadarabot elviszek.

ommm 2008.08.25. 09:15:29

Olya nincs, hogy nem lehet.
Tuti van megoldás erre is.
süti beállítások módosítása