Először azzal a hírrel kezdeném a mai bejegyzést, hogy egy újabb XJ6 S1 került gondos kezek közé, Vági egy '72-es gyártású példány felújításába kezd bele.
A másik hírem, amit Jagelló már régebben mondott, de eddig valahogy nem kerítettem rá sort, hogy megelémkezzek róla, az hogy az XJ6 több alkatrésze is egy spiáter elnevezés cink ötvözetből készült. Többek között ebből készült az első lámpák körül a díszkarika, a hűtőrácsok, az indexek, hátsó lámpatestek. Na ezek közül nekem gyakorlatilag az összes krómozása sérült. Már korábban is vásárolgattam ezek pótlására egy-egy darabot, mivel a jó minőségű krómozás problémás és még csak nem is olcsó. Miután beleszaladtam egy rosszabb beszerzésbe, azután már csak új, vagy elfekvő darabokat vettem.
A probléma ezekkel a spiáterből készült krómozott cuccokkal az, hogy az a vegyi anyag, amivel lemarják a régi krómot, ezt az ötvözetet is oldja. Ha a krómozáson megjelentek a "kráterek", akkor már jobb újat venni, a megmentése se nem egyszerű, se nem olcsó. Én erről nem tudtam, és nem is gondoltam volna, hogy ezeknek az alkatrészeknek az újrakrómozása problémás lehet. Úgy sejtem, még sok hasonló dolgot fogok megtanulni...
Mára a lámpákat már jórészt sikerült beszerezni, de a hűtőrácsokból az ebayon nem bukkant fel az utóbbi fél évben ilyen elfekvő darab. És az S1-en van 4 hűtőrács. De a legjobb a hátsó lámpa, amiből már 3 pár sérült krómozásúnak vagyok a gazdája:)