Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

A felnikről III.

2008.06.15. 22:15 Miszter07

Mikor szereltem ki a középkonzolban található tárolódobozt, kipakoltam és átnéztem a tartalmát. Találtam benne sok mindent, lejárt szavatosságú bőrápolótól kezdve régi német és francia váltópénzekig sok mindent.

Többek között megtaláltam a felnik vizsgálati tanusítványát, amit a TÜV állított ki a Jaguar kérésére a 233-as tipusú BBS felnikről, ha jól értem. Sajnos a németem nem az igazi, ha tévedtem, akkor valaki, aki velem ellentétben beszél németül, kérem korrigáljon.

Nem csak egy tanusítványt találtam, hanem egy egész kis füzetet, amiben németes percizitással megtalálható ennek a felninek a '84-86 közötti összes Jaguar tipus minden változatához a minősítése.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr70522070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.15. 23:17:10

Legalább megoldódott a felnikérdés azon része, hogy típustiszta-e.
Ezek szerint igen.

Amúgy ez a kedvenc blogom, átnyálaztam az első bejegyzéstől az utolsóig.
Több fotót kérek magáról az autóról, bár olvastam, hogy inkább a garázsban van (max a garázs előtt).

szabi 2008.06.16. 07:52:45

Én ugy tudom, hogy az alessio meg egyéb olasz felniknek ma sincs TUV engedélyük.

Miszter07 2008.06.16. 13:10:05

Tipustisztának tipustiszta, csak nem évjárat helyes...

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.16. 15:41:42

Hmm. igen-igen, de korántsem biztos, hogy attól még a tiédhez nem jó...
Nem tudsz a MAVAMSZ-tól valamilyen állásfoglalást kérni? (persze akkor ezt a papírt dugd el jó messzire)

Miszter07 2008.06.16. 15:57:09

A MAVAMSZ irányelve ebben a tekintetben hozzáférhető az oldalukon:

www.mavamsz.hu/dok/MMB_Iranyelvek_20050501_v.xls

"Kizáró ok (javítandó)

Szélesített, kihegesztett kerék tárcsa vagy olyan könnyű fém, vagy drót küllős kerék tárcsa, amely a vizsgált jármű korában nem létezett vagy azzal soha nem gyártották"

Utánakérdeztem olyanoknál, akik egy kicsit járatosabbak a veteránautó vizsgáztatásban, mint én. Eszerint ha illik az autó jellegéhez, akkor átengedik, de ez nem garantálható.

nagy__mate 2008.06.18. 19:19:49

Ebből a szempontból szerintem nem gáz egy későbbi felni, tudom az irányelvek mást mondanak, de pl. egy későbbi modell felnijének feltevését én biztos nem tiltanám.

Töki 2008.06.27. 12:12:17

A típustisztaság a felniknél sántíthat, mert ezt a TÜV-Berichtet nem a Jaguár hanem a BBS csináltatta azért, hogy ezen típusú felnijeit a Jaguárhoz is kinálhassa.
Itt (No.) ugyanis minden átalakítást, utólagos kiegészítés (felni,rugó,kormány,kipuff,stb) be kell vezettetni a forgalmiba, ehhez pedig műbizonylat kell, hogy üzembiztos a cucc.

Azaz rárakhatok én a 30 éves kocsimra egy új, modern, méretben passzoló felnit, engedélyt kap rá, de OT szempontból nem lesz korhű!

Miszter07 2008.06.27. 16:44:04

Töki!

Kössz a pontosítást. Igazad van. Vitatkozhatunk a típustisztaságon, csak az OT szempontjából ez semmit sem jelent, ott ugyanis nem a típustisztaság, hanem a korhűség számít.
süti beállítások módosítása