Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Motormosás és egyéb elfoglaltságok

2008.02.24. 22:06 Miszter07

Mivel elég régen írtam az utolsó bejegyzést, ezért egy rövid beszámoló az azóta történtekről, amik azért egy-egy önálló bejegyzést nem értek meg.

Csütörtök reggel elvittem az akkumulátor rögzítő keretet homokfújatni. Jobban megérte, mint kinlódni a dótkoronggal. Csuda két szakival sikerült találkoznom. Jót beszélgettünk, és még egy kávéra is meghívtak. Szombaton egy kicsit még átnéztem a keretet, megcsiszolgattam itt-ott, és visszahajlítottam a kihajlított részt. Végül rozsdaátalakítóval lekezeltem a réseket, ahol még bújkálhatott a rozsda. Vennem kell alapozót és festéket, de más akadálya már nincs a keret befejezésének.

A másik tevékenység, ami végigkísérte a hetet, az a hátsó ülések Nivea krémes kezelése. Már két dobozzal kentem rá a legnagyobb kiszerelésből, és határozottan kezd a bőr magához térni. A támla tetejében még mindig bizonytalan vagyok, de a többinél úgy érzem, csak krém és türelem kell a sikerhez.

Ma végre kivittem a cicát egy kis cicamosdásra. (Húúúú, ezt lehet, hogy nem kellett volna? :) ) Miután kivittem, egy nagy ronda olajtócsát találtunk alatta. Írtam a múltkor, rendben, hogy álló helyben nem csöpög már, de mi lessz, ha nyomás alá kerül a rendszer, mert mint tudjuk, nyomás alatt a dolgok rosszabbodnak. Most izomból ráhúztam az olajszűrő ház rögzítő csavarjára, remélem ennyi már elég lessz. Kezdem megérteni azokat, akik átalakítják az olajszűrőt az újabb, felcsavarozható tipusúra...

A motorteret lefújtam Brigeciollal, majd slaggal kicsapattam. Elsőre is sokat tisztult. A Második körben már a Birigeciol melett egy kefét is bevetettem, ahol értem és nem féltem, hogy szétütök valamit, átdörzsöltem. Elég tiszta lett, határozottan megérte a fáradságot.

Hagytam csöpögni, de azoknál a részeknél, ahol nem volt a víznek lefolyása, egy rogggyal elkezdtem kitörölgetni. Már értem, miért rohad szinte mindegyiken az akkutartó tálca. Mikor rendbehozom ezt a részt, fogok egy lyukat fúrni a bal első sarkába, azon tud távozni majd a víz. Az akku mögött van egy kis üregféle, van benne néhány csatlakozó, meg ez-az. Itt is állt a víz, úgyhogy megvizsgáltam egy kicsit közelebbről is. Na innem egy maroknyi lyukas mogyorót sikerült kipiszkálnom. Ezek szerint a motortérben egy ideig egy mókus lakott. Hogy mik vannak...

Míg száradt a motor a csomagtértetőről elkezdtem lebontani a díszeket. Itt elég komoly rozsdaproblémák vannak, amivel előbb-utóbb kezdeni kell valamit.

A "4.2 litre" feliratot is leszedtem, mint kiderült, a "2" felirat egyik rögzítő pöcke törött volt, amit ideiglenesen valamiféle ragasztóval gányoltak vissza. Gondolom a festés miatt volt leszedve. Nem baj, a króm úgy is sérült volt rajta, már előirányoztam cserére.

Mikor a motortér nagyjából kiszáradt, akkor visszaraktam az akkut, próbáltam indítani, és a legnagyobb meglepetésemre be is indult. Hagytam járni, melegedjen át, szárítsa ki egy kicsit magát. Nézelődés közben feltűnt, hogy 3 gyertya körül is a gyertyafészekben megállt víz bugyborékol egy kicsit. Gondoltam itt sem mertem eléggé meghúzni, félve hogy valamit megszakítok, nem baj, utána húzok. Leállítottam a motort, meghúztam a gyertyákat, de ezután a motor semmi életjelet nem volt hajlandó mutatni többet magáról. A kötelező kűrt eljártam, szikra van, benzin van, öteletem nincs. Vagy a porlasztóban van valami hiba, vagy az akku feszültsége túl alacsony már ahhoz, hogy rendes szikra legyen a hengerekben is. A porlasztót nem ismerem, de egy akkutöltőt már köcsönkértem, hétfőn fel is rakom. Ártani nem árt, és addig áttanulmányozhatom a porlasztó lelkivilágát.

A kocsit egy telefonon riasztott barát segítségével vissztoltuk a garázsba, majd ráérek hibakeresést játszani. Bár azon sem lepődnék meg, ha legközelebb simán beindulna...

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr11353085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grüetzzi 2008.02.26. 02:06:13

Most egy ártatlan mokus hajléktalan valahol... Hát van neked szived?!
Valószinüleg semmi baja, csak élvezte a fürdést és a napfényt és nem akart visszamenni a garázsba. Ne feledjük el, ezeknek a jószágoknak lelkük van.
De az is lehet hogy a Ducatitol meg a Pannoniától tanulja a megbizhatalanságot. A hosszu téli estéken telebeszélik a hengerfejét. :)

Miszter07 2008.02.26. 09:27:46

Igazad lehet! A Pancsit hátratolom a sufniba, a Ducatit meg kirakom az udvarra, legalább lessz Bandikának is valami, amit lep.silhet nyugodtan:)

jagello 2008.03.01. 19:38:34

lessz --> lesz

jegello 2008.03.01. 19:48:08

Ha a kocsi hátulját fel akarod újítani(kaszni ügyileg) a közeljövőben, akkor ajánlom neked, hogy térj be Bárdiékhoz. Én most vettem pár karosszéria elemet röhejes áron. Pl.: hátsó kerékjárati ív javító elem br- 3.450Ft-ért. Sajnos csak hátulra van elemük, ha jól számolom 12 fajta.

Miszter07 2008.03.01. 21:54:47

Kössz a tippet! Sajnos olyan elemük nincs, ami nekem kellene, de időnként majd rájuk néztek, hátha hoznak be.
süti beállítások módosítása