Mivel elég régen írtam az utolsó bejegyzést, ezért egy rövid beszámoló az azóta történtekről, amik azért egy-egy önálló bejegyzést nem értek meg.
Csütörtök reggel elvittem az akkumulátor rögzítő keretet homokfújatni. Jobban megérte, mint kinlódni a dótkoronggal. Csuda két szakival sikerült találkoznom. Jót beszélgettünk, és még egy kávéra is meghívtak. Szombaton egy kicsit még átnéztem a keretet, megcsiszolgattam itt-ott, és visszahajlítottam a kihajlított részt. Végül rozsdaátalakítóval lekezeltem a réseket, ahol még bújkálhatott a rozsda. Vennem kell alapozót és festéket, de más akadálya már nincs a keret befejezésének.
A másik tevékenység, ami végigkísérte a hetet, az a hátsó ülések Nivea krémes kezelése. Már két dobozzal kentem rá a legnagyobb kiszerelésből, és határozottan kezd a bőr magához térni. A támla tetejében még mindig bizonytalan vagyok, de a többinél úgy érzem, csak krém és türelem kell a sikerhez.
Ma végre kivittem a cicát egy kis cicamosdásra. (Húúúú, ezt lehet, hogy nem kellett volna? :) ) Miután kivittem, egy nagy ronda olajtócsát találtunk alatta. Írtam a múltkor, rendben, hogy álló helyben nem csöpög már, de mi lessz, ha nyomás alá kerül a rendszer, mert mint tudjuk, nyomás alatt a dolgok rosszabbodnak. Most izomból ráhúztam az olajszűrő ház rögzítő csavarjára, remélem ennyi már elég lessz. Kezdem megérteni azokat, akik átalakítják az olajszűrőt az újabb, felcsavarozható tipusúra...
A motorteret lefújtam Brigeciollal, majd slaggal kicsapattam. Elsőre is sokat tisztult. A Második körben már a Birigeciol melett egy kefét is bevetettem, ahol értem és nem féltem, hogy szétütök valamit, átdörzsöltem. Elég tiszta lett, határozottan megérte a fáradságot.
Hagytam csöpögni, de azoknál a részeknél, ahol nem volt a víznek lefolyása, egy rogggyal elkezdtem kitörölgetni. Már értem, miért rohad szinte mindegyiken az akkutartó tálca. Mikor rendbehozom ezt a részt, fogok egy lyukat fúrni a bal első sarkába, azon tud távozni majd a víz. Az akku mögött van egy kis üregféle, van benne néhány csatlakozó, meg ez-az. Itt is állt a víz, úgyhogy megvizsgáltam egy kicsit közelebbről is. Na innem egy maroknyi lyukas mogyorót sikerült kipiszkálnom. Ezek szerint a motortérben egy ideig egy mókus lakott. Hogy mik vannak...
Míg száradt a motor a csomagtértetőről elkezdtem lebontani a díszeket. Itt elég komoly rozsdaproblémák vannak, amivel előbb-utóbb kezdeni kell valamit.
A "4.2 litre" feliratot is leszedtem, mint kiderült, a "2" felirat egyik rögzítő pöcke törött volt, amit ideiglenesen valamiféle ragasztóval gányoltak vissza. Gondolom a festés miatt volt leszedve. Nem baj, a króm úgy is sérült volt rajta, már előirányoztam cserére.
Mikor a motortér nagyjából kiszáradt, akkor visszaraktam az akkut, próbáltam indítani, és a legnagyobb meglepetésemre be is indult. Hagytam járni, melegedjen át, szárítsa ki egy kicsit magát. Nézelődés közben feltűnt, hogy 3 gyertya körül is a gyertyafészekben megállt víz bugyborékol egy kicsit. Gondoltam itt sem mertem eléggé meghúzni, félve hogy valamit megszakítok, nem baj, utána húzok. Leállítottam a motort, meghúztam a gyertyákat, de ezután a motor semmi életjelet nem volt hajlandó mutatni többet magáról. A kötelező kűrt eljártam, szikra van, benzin van, öteletem nincs. Vagy a porlasztóban van valami hiba, vagy az akku feszültsége túl alacsony már ahhoz, hogy rendes szikra legyen a hengerekben is. A porlasztót nem ismerem, de egy akkutöltőt már köcsönkértem, hétfőn fel is rakom. Ártani nem árt, és addig áttanulmányozhatom a porlasztó lelkivilágát.
A kocsit egy telefonon riasztott barát segítségével vissztoltuk a garázsba, majd ráérek hibakeresést játszani. Bár azon sem lepődnék meg, ha legközelebb simán beindulna...