Kiszereltem ma a szélvédő előtt található szellőzőrácsot is. Egy kis feszegetéssel kijött, patent tartja, de az ablakmosó fuvókáról a csövet sokkal nehezebb volt letépni. Szerencsére sikerült.
Sajnálattal láttam, hogy ezt az alkatrész is megkezdte a rozsda. Bár talán ez az egytlen alaktrész, amelynél annyira nem bánom. Az XJ6 korai szériáján sok króm volt, de ezek becsillogtak, tükröződtek, hamar lecserélték mattítottra ezeket az alkatrészeket. Ennek esett áldozatul ennek a szellőzőnek a krómozása is. Most majd kap egy krómot, közelíteni fog a nekem jobban tetsző korai XJ6-osokhoz a kinézet.
Sajnos a krómok rosszabb állapotban vannak, mint ahogy előzetesen saccoltam. Lehet, hogy alaposabban meg kellett volna nézni amikor megvettem? Lehet, de mostmár ez van, csak magamat okolhatom érte, de magamat meg minek, elvégre olyan autót akartam, amin van munka. Igaz, a gatyámat nem akarom rákölteni:)
Csak az önsanyargatás végett ma megnéztem, mennyibe is kerülne a két lökhárító, ha meg akarnám most venni újonnan. Hát az 1250 angol fontos végösszegtől nem lettem mosolygós. A krómoztatás is problémás, rendes krómozót találni szinte lehetlen. Egybehangzó vélemények szerint legalább Németországig, ha nem Angliáig kell elmenni, ha valaki minőségi munkát akar.
Az elkövetkezendő időszakban kiemelt figyelmet fogok a krómozott alkatrészek állapotfelmérésére fordítani.