Az előző bejegyzésben említettem, hogy a gyújtáselosztó alkatrészeinek a megtisztítását tekintem a legfontosabbnak, mert ott látok esélyt arra, hogy össze is tudom rakni. Meg is tisztítottam minden alkatrészt, majd szombaton elkezdtem az asztalra kirakni mindent. Majd amikor a vákuumos előgyújtás szabályozóhoz értem, elkezdtem mindent visszapakolni. Ez a cucc ugyanis rozsdás, amiről elfelejtkeztem, cinkspray-el le kell kezelni összerakás előtt. Hiába na, ha sok idő telik el két hozzányúlás között, kiesnek ilyen részletek.
Mikor világos lett, hogy nem lesz gyújtáselosztó összerakás, elővettem a fékszervót, hogy belekukkantsak. Itt sem jutottam messze. A szervó két felét gyakorlatilag el kell csavarni egymáshoz képest, de ehhez nincsen itt megfelelő felszerelésem. Majd a garázsomban!
A fékszervó után már más nem maradt, mint az egyetlen még nálam levő alkatrész, a kuplungpedál a főmunkahengerrel. Itt azért egy kicsit tovább jutottam, lebontottam a hidraulika csövet, a főmunkahenger lejött a pedálházról, de mivel a főmunkahenger kivülről rozsdás, nem erőltettem a további bontást, itt is kell egy cinkspray-es ápolás, ezt nem lehet galvanizáltatni.
A szétszerelés során világossá vált, hogy ezt a részt már bolygatták, mégpedig valami mekkelek cserélhetett főmunkahengert. Hiányzott a főmunkahengerről a porvédő kupak és a pedálház fele az alátét lemez, a rudazat és a pedál közötti stiftet meg rossz oldalról rakta be, de mivel onnan nincs elég hely, ezért a "felesleget" köszörűvel eltávolította. Most esztergáltathatok egy újat, mert ilyet kapni nem nagyon lehet, vagy legalábbis én nem találtam.
A pedállal sem sikerült végeznem, gyakorlatilag ugyan az a stift, aminél a fékpedálnál is elakadtam, itt is megállított, valamint két tőcsavar is inkább a bentmaradás melllett döntött. Háát, majd ezt is a garázsomban...
Most már van egy fél szobányi teljesen vagy félig szétszerelt alkatrészem...