Ez a bejegyzés most nem az én kocsimról fog szólni, hanem a cím szerint Tibi Jaguar XJ6 S2 Coupéjáról. Az apropó pedig annyi, hogy gyakorlatilag elkészült a gép, már az OT vizsga szerveződik.
Az XJ Coupé a Jaguar legritkább sorozatgyártású modellje, az összes változatból összesen 10426 darab készült 1975 és 1977 között. Összesen 4 változat volt, Jaguar és Daimler, 4.2l sorhatos vagy 5.3l V12-es motorral.
Sokan máig a valaha készült egyik legszebb kupénak tartják. Az ablakok keret nélküliek, és hiányzik a B oszlop is. A végzete is ez lett, a kocsiszekrény gyengének bizonyult az akkor kötelezővé vált amerikai biztonsági borulás teszteken, áttervezés helyett a British Leyland törölte a modellválasztékból.
A Coupéból készült verseny változat is, ez a híres és gyönyörű Broadpeed Coupé, amelytől pont akkor vonta meg a British Leyland a támogatását, amikor már igazán kezdett beérni.
Hogy egy kicsit kapcsolódjak a saját kocsimhoz, a Coupé prototípusa még S1 alapokra épült, amelyik szerencsére még a mai napig létezik. Néha elgondolkodok rajta, hogy nem kellene-e egyet építeni...
De térjünk vissza Tibi kupéjához. Tibivel még 2008 őszén akadtunk össze az index.hu Jaguaros topicjában. Utána elkezdtünk elvelezni, majd először ő látogatott meg, aztán én mentem el hozzá Kecskemétre. Azóta tarjuk a kapcsolatot, segítünk egymásnak, ahol tudunk.
A kocsi útját a lakatolástól követem, És őszintén szólva irigykedtem mindig is Tibire, hogy ő mennyive gyorsabban tud haladni, mint én. Később kezdte, de előbb feljezte be, mint én. Na úgy tűnik nekem is bele kell húznom:)
TIBI GRATULÁLOK! LEGYEN SOK ÖRÖMÖD A KOCSIDBAN!
Minden más további szószaporítás helyett következzen néhány kép, amelyek egy részét magam készítettem, másokat Tibi küldött nekem az évek során.