Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Az elmúlt egy év

2014.12.31. 00:19 Miszter07

Előzmények: Az elmúlt egy év, Az elmúlt egy év II., Az elmúlt egy év III., Az elmúlt egy év IV., Az elmúlt egy év V., Az elmúlt egy év VI.

Eltelt megint egy év, megint nem a megszokott októberi időpontban írom ezt az összefoglalót. Igazából húztam az időt, gondolkoztam, mit is írjak.

Ennek az évnek eleve nem nagy várakozásokkal vágtam neki, sejtettem, hogy a kocsira sok idő nem fog jutni. Hát, igazam lett. Mikor a tavalyi összefoglalót írtam, akkor még nem sejtettem, hogy milyen csavar következik be megint az életemben. Jó dolgok történtek velem, olyanok, amelyek nagyon boldoggá tesznek, de az az egyébként s kevés időm, amit a kocsi körül tudtam tölteni, na az teljesen eltűnt.

Teljesen világos, ha a dolgok úgy folynak tovább, ahogy ma látom, a kocsi csak nagyon hosszú idő alatt tud elkészülni. Feladni a felújítást nem akarom, pedig talán ez lenne a legracionálisabb döntés, de ez a project eddig sem a racionalitásról szólt számomra. Ha a gazdaságosságot nézem, akkor bele sem kezdek...

Pillanatnyilag két megoldást látok, amivel belátható időn belül el tud készülni a kocsi. Ezekről egyenlőre nem akarok beszélni, de a következő néhány hónapban el akarom dönteni, hogy merre is menjek tovább, mert még a kőolaj készletek teljes kifogyása előtt szeretném vezetni ezt a kocsit.

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr747024379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2014.12.31. 02:20:03

Csak nem megnosultel, hogy ennyire nincs idod? :D
Boldog uj Evet kivanok!

arthur877 2014.12.31. 07:04:49

Türelmed az van, nem mondom...
B.Ú.É.K.!

Rocko- 2014.12.31. 08:31:10

de legalább a törzsolvasók nem tűntek el. :)

Miszter07 2015.01.01. 16:33:11

@arthur877: Igazából pedig nem vagyok egy türelmes ember...

B.U.É.K.

Miszter07 2015.01.01. 16:35:26

@Rocko-: Azért ebben az évben próbálok egy kicsit többet írni. Ez nekem egyfajta tevékenységnapló is, sokszor itt keresek vissza, hogy mikor is történt egy-egy dolog. Remélem, tényleg bejönnek az elképzeléseim, és akkor lesz is mit írni a blogba!

Miszter07 2015.01.01. 16:36:03

@Virago_1000: Hát, meg éppen nem nősültem:)

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2015.01.12. 22:33:25

hadd rakjak be neked én is két csodás videót (csak remélem, hogy pont ezek nem voltak már pont itt, de úgy emlékszem, hogy nézelődés közben bukkantam rájuk eredetileg ) egy kis kedvcsinálónak a folytatáshoz:
a Jaguar V12 motor kifejlesztésől
www.youtube.com/watch?v=pPxpPYLW4kw

ez pedig egy korabeli reklámfilféleség
www.youtube.com/watch?v=lKJPFRNO344

Miszter07 2015.01.12. 23:19:57

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott:

A blogon még egyik video sem volt, a gyár bemutatását ismertem, a V12 motorról szólót nem.

Ha már a V12-es motor, akkor ha figyelted, volt a videóban is szó a dupla vezérműtengelyes változatról. Itt találsz a V12 fejlesztéséről egy-két érdekes infót, köztük a dupla vezérműtengelyes versenymotor változatokról is.

www.xj13.eu/XJ13/#.VLRHpnuzkgI

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2015.01.13. 23:27:52

igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkérdezte, hogy a sorozatgyártásban miért maradtak a szimpla vezérműtengelynél - a jobb nyomaték alacsony és közepes fordulaton, valamint a súly miatt, amit megtakarítottak a második vezérműtengely elhagyásával. aztán szerényen megjegyezték, hogy ez a motor így is nagyon erős, és teljesíti az emissziós normákat is... :-)
csak azt sajnálom, hogy olyan hirtelen van vége, mintha lemaradt volna a vége. jó lenne végignézni az eredetit.
a másik videóból a kedvenc részletem, amikor a Mark II soros hathengeres motorját rakják össze, a végén meg még térnek egyet az E Type-al, ha már ott parkol az udvaron ... :-)
van egy sajátos hangulata, amikor látod az akkori gyártási körülményeket, hogyan gyártottak egy akkori csúcskategóriába tartozó terméket.

az oldal amit belinkeltél érdekes, csak engen nagyon zavar, hogy olyan kaotikus