Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Az elmúlt egy év VI.

2013.12.26. 00:44 Miszter07

Előzmények: Az elmúlt egy év, Az elmúlt egy év II., Az elmúlt egy év III., Az elmúlt egy év IV., Az elmúlt egy év V.

Hát az ez évi éves összefoglalóval alaposan megcsúsztam. Általában októberben szoktam megírni, a kocsi megvásárlásának az évfordulóján. Ebben az évben azonban csak most, Karácsonykor van időm nekiülni, és átgondolni, mi is történt az elmúlt egy évben.

Először is, igaz, ami igaz, ebben az évben nem voltam túl aktív a blog írásában. Viszont az is igaz, annyi minden nem is történt. Mármint az autó körül.

Hát alaposan elszámítottam magam az összerakás időszükségletével kapcsolatban. Illetve nem csak az időszükséglettel kapcsolatban, hanem azzal, hogy mennyi időt tudok a kocsira szánni. Történt egy-két fordulat az életemben, ami következtében előbb nem volt annyira kedvem, aztán meg nem volt annyira időm autót szerelni.

Eddig inkább csak belekaptam ebbe-abba, igazából semmit sem sikerült rendesen befejeznem. Elkezdtem az ablaktörlő szerkezet beszerelését, a hangcsillapító burkolatok kivágását, az ajtók összeszerelését, a fékcsövek leszerelését, a benzinrendszer beszerelését, a futóművek összerakását. A futómű már remélem, nemsokára kész lesz, utána neki tudok állni a többi félbehagyott munkát is befejezni, mert a legtöbbnél közben sikerült beszereznem a hiányzó anyagokat.

IMGP5242_test.JPG
Az új évnek már sokkal óvatosabban, sokkal kisebb várakozásokkal megyek neki. Ha jövő év végére a kocsi a futóművein áll és bent lesznek a villamosság vezetékei, már elégedett leszek. Többet nem merek remélni, ha mindent úgy tudok csinálni, mint eddig. És az autóra fordítható idő rémesen kevés. Mint többször említettem, az élet külföldre sodort, a kocsi otthol marad, emiatt csak a szabadságaimból ellopott időben tudok autót szerelni.

Egy ideje már gondolkozok rajta, hogy bevonjak segítséget. Itt több probléma is van. Az autót én szereltem szét, most akárkit vonnék be, az csak egy nagy halom alkatrészt kapna, abból kellene összelegóznia valamit. Ez meg nem egy kellemes munka. A másik probléma, hogy eleve kevés emberre merném rábízni a kocsit, vagy valamelyik részét. Azért vannak ötleteim, majd meglátom, hogy alakul.

Mindenesetre, mindenkinek Boldog Új Évet!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr525709121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2013.12.26. 19:26:54

Boldog Új Évet!

a Jaguárnak ezt megoldását a hátsó futóműre sok-sok évvel ezelőtt Liener György 1968-as Autótípusok c. könyvében láttam először (abban asszem az E-Type futóműve szerepel). azóta is ha meglátom valahol, néma áhítattal merengek rajta percekig.
az egyedüli dolog amit soha nem értettem, hogy miért van a féktárcsa közvetlenül a difi mellett. mindig arra gondolok, hogy fékezéskor óriási torziós erő kell hogy hasson a tengelyre, de valszeg jól működött, ha még az S-Type-ban is így van?

ami a külső segítséget illeti, megértelek, mert valahogy én is így állok a kocsijaimhoz.
de hogy haladj is egy kicsit előre, esetleg próbálj meg funkcionális egységeket és alegységeket definiálni, amik elég komplexek ahhoz, hogy ha más csinálja, érzékelhető időt takaríts meg, de még elég kicsi ahhoz, hogy egyszerűen át lehessen nézni utána (abban biztos vagyok, hogy nem raknád be ellenőrzés nélkül :-)) ), és változtatni ha valami nem stimmel vagy nem tetszik. pl. ajtó - benne zárral, kilincsekkel, ablak+ablakemelő, kárpit.
csak egy ötlet...

Miszter07 2013.12.26. 19:49:10

A hátsó futómű a D-type versenyautóból való, amellyel Le Mansban nyertek. Ezt örökölte meg az E-type, majd a nagy szedánok is, mint az S-type, az MK X és a 420, azoktól meg az XJ vonal.

Innen nézve válik érthetővé, miért is kerültek a féktárcsák a difi mellé, egész egyszerűen a rugózatlan tömegek csökkentése miatt. A féltengelyek meg olyan vastagok, hogy torziós erő legyen a talpán, amelyik bármi kárt tud okozni benne:)

Most egyébként pont a funkcionális egységeket próbálom definiálni, és embereket mellérendelni. Meglátjuk, mi lesz, mert ez nekem nem utolsó sorban szórakozás, minden résznél először meg kell küzdeni magammal, hogy ne én akarjam csinálni:)

cat540923 2014.01.02. 01:37:40

B Ú É K .....én a melódon kívül csak a türelmedet csodálom jobban /valahol írtad, hogy lehet, hogy 10 év lesz - na, ez az ami nekem nem menne, többek közt.../

Miszter07 2014.01.09. 00:29:57

@cat540923: A baj csupán az, hogy nem igazán vagyok egy türelmes ember:)

Virago_1000 2014.01.09. 23:25:05

Szia! En a helyedben magam folytatnam a munkat. igaz, hogy tovabb tart, de ha kesz lesz, a joleso, megerdemelt buszkeseg erzese fog eltolteni.

Brian 2014.01.11. 20:06:53

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: Ezen a féltengely dolgon én is sokat gondolkodtam mert az Alfámon is belül vannak a fékek. De autószerelő barátom megnyugtatott és gond sincs vele.