Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Szerelgetek, szerelgetek

2012.12.03. 00:32 Miszter07

A szabim után a munkában lassan utolérem magam, itt az idő, hogy a blogírásban is bepótoljam az elmaradásom.


Az összeszereléssel nem sokat haladtam. Egyre-másra derül ki, mi is hiányzik még, mi az amit elfelejtettem felújítani vagy újat venni.

Elkezdtem összerakni az ablaktörlő mechanikát. Csak egy-két alkatrészről derült ki, hogy érdemesebb az eredetit használni, jobban illeszkedik mint az utángyártott. Végül szerintem jobban összeraktam, mint annak idején a gyárban. Mondjuk ennyi sikerélmény kellett is, több  úgy sem igazán jött össze.

IMGP2035_test.JPG

Az akkutálcával már nem volt ekkora szerencsém. Az eredeti szitává rohadt, vettem egyet az ebayon. Már akkor sem voltam vele maximálisan elégedett, az eladó meg is sértődött, mikor megírtam neki, hogy ez nem NOS, hanem házi barkács minőség, majd adtam neki egy semleges értékelést. Bár nagyon haboztam a negatívon. Végül is, úgy voltam vele, annyira nem rossz, ha bent az akku, sok úgy sem látszik belőle. Most kiderült, hogy még méretpontosra sem sikerült csinálni, a rögzítési pontok legalább egy centiméterrel arrább vannak a kelleténél, így viszont nem takarja azokat a lyukakat, amelyeken a jobbkormányos kivitelnél a pedálok bújnak át. Lakatos kézre adtam, hogy a régiből meg ebből valami használhatót kalapáljon össze.

A fékcsövekkel még jobban pofára estem. Vettem egy készlet fékcsövet, amelyet elméletileg pontosan ehhez a típushoz készítettek. Hát nem tudod. De hogy egy cső sem stimmel, az elég elkeserítő. Mert még csak olcsó sem volt. És még csak komplett sem volt, mert hiányoznak a hosszú fékcsövek, amelyek a padló alatt a hátsó fékekhez futnak. Szerencsére, és ha minden összejön, akkor Series One segít rajtam, és helyszínen beszabja a fékcsöveket. Ezzel kellett volna kezdeni. De mint korábban is említettem, a tapasztalatot nem adják ingyen.

Elkezdtük a féknyergeket is összerakni, de az egy külön bejegyzést fog kapni.

Azonkívül az időm főleg rohangálással telt, mert annyi kis dolog, főleg anyag hiányzott. Ezek legtöbbje egy normál műhelyben nem lehet probléma, de nekem most kell elkezdenem feltölteni a készleteket. Valami hasonlót éltem át a szétszerelés elkezdésekor a szerszámokkal kapcsolatban is.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr924944060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.