Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Az elmúlt egy év V.

2012.11.04. 22:13 Miszter07

Előzmények: Az elmúlt egy év, Az elmúlt egy év II., Az elmúlt egy év III., Az elmúlt egy év IV.

Egyszerűen elfelejtettem idejében megírni a szokott éves összefoglalómat. Olvasgatom az előző évit, a munkahelyemről írottakat szó szerint átmásolhatnám, nem teszem, akit érdekel, az olvassa el ott. Az alkatrész tisztogatásról, a mesterek közötti rohangálásról és az alkatrész vadászatról írottak az elmúlt egy évre ugyanúgy igazak, mint egy évvel korábban. Nem is vesztegetem tovább a karaktereket erre.

A nagy változás, hogy a kasztni végre megint a garázsomban áll, nekiláthattam az összeszerelésnek, ami ugyan nagyon nehezen indul, de remélem, ugyan úgy lendületet kap majd, ahogy a szétszerelésnél is az első időkben ötször gondoltam át minden egyes csavar kitekerését, később éreztem rá a szerkezet logikájára.

Nem röhögni! Igen is van logika az angol gépekben, csak ez különbözik a nálunk megszokott, inkább német logikától. Ez nem feltétlenül rosszabb, vagy jobb, egész egyszerűen más. Ezt a saját szakmámban tanultam meg, mikor a sivatag közepén csücsültem egy angolszász rendszer előtt, és nem mondhattam, hogy boccs, Magyarországon mi ezt másképp csináljuk, hagyjatok ezzel engem békén.

IMGP1365_test.JPG

Szóval most inkább nem az elmúlt egy év izgat, hanem az előttünk álló. Szeretném, ha jövő ilyenkor már arról tudnék beszámolni, hogy a kocsi a beltér kivételével kész. Ez reális, talán a motor, ami még időszükséglet szempontjából ismeretlen tényező, az kérdéses, de bele kellene férnie. Ne feledjük, sajnos csak a szabadságaim alatt tudok a kasztnin ténylegesen dolgozni, a köztes időben csak kisebb alkatrészekkel tudok foglalkozni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr34889257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.11.05. 07:32:02

"Nem röhögni! Igen is van logika az angol gépekben, csak ez különbözik a nálunk megszokott, inkább német logikától. Ez nem feltétlenül rosszabb, vagy jobb, egész egyszerűen más."
ebbe engednél minket kicsit belelátni?

Miszter07 2012.11.05. 23:50:25

@Rocko-:
Az autónál ez inkább érzés, a saját szakmámban sokkal jobban látom a szemléletbeli különbséget, de onnan inkább nem hoznék példákat, mert nem sokan értenék.

A német autóknál mindig egyfajta műszaki célszerűséget és letisztultságot érzek.

A Jaguarnál inkább egy érez az ember eleganciát, de mindeközben azon gondolkodok, hogy elfelejtették az egészet optimalizálni, mint szerkeztileg, mint anyaghasználatban. Na ebből időnként hajmeresztő dolgok sülnek ki:)

Ne feledjük, hogy amikor a modern gépészet alapjai kialakultak, akkor Nagy Britannia világbirodalom volt, nem voltak rákényszerítve, hogy bárkihez is igazodjanak. Nem véletlen, hogy nem vették át az metrikus rendszert sem például.