Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Minden kezdet nehéz, de még mennyire

2012.11.01. 18:10 Miszter07

Voltak illúzióim. Gondoltam, az összerakás majd csupa öröm és boldogság lesz, ahogy a szép tiszta alkatrészeket egymáshoz illesztem szinte magát rakja majd össze a kocsi. Tulajdonképpen nem vagyok naív ilyen téren, inkább a szétszedés és az alkatrész pucolgatás alatt azzal vigasztaltam magamat, hogy majd milyen jó lesz a szép tiszta alkatrészeket összerakni.

Egy lófaszt mama! (Copyright Hofi Géza)

Az alkatrészek egy része valóban szépen megpucolva várja a beépítést. Ha szerencsém van, még a dobozt is eltalálom, amelyikben vannak. De lassan 5 éve gyűlnek a dobozok és a dobozokban az alkatrészek, néha elég sokat végig kell túrni, mire egy-egy darab előkerül.

Sokszor nehezebb megtalálni az új alkatrészeket. Ezeket legtöbbször abban a dobozban hagytam, amiben szállították. De nem mindig. Tegnap háromnegyed órát kerestem az ablaktörlő tengelycsonkok díszkupakját, amit az Oldtimer Veteranen Shoptól vettem, de átrakhattam a Limorától körülbelül ugyan akkor érkezett alkatrészek dobozába. Még szerencse, hogy az alkatrészes exel táblázatomat következetesen vezettem, abban látom, hogy mi jött meg.

Az alkatrészek egy másik részéről csak most derül ki, hogy valójában mégis szükség van rájuk. Ezeket akkor megintcsak elő kell kotorni valamelyik láda mélyéről, és örülünk, ha csak meg kell tisztogatni. Mert ha venni kell újat, de akár csak el kell vinni valamerre felújíttatni, akkor megint napokat csúszhat az egész, akár ki is csúszhatok a szabimból, ami azt jelenti, hogy karácsonykor térünk majd vissza rá.

Szóval, elhatározom, hogy mivel is fogok foglalkozni. Utána átnézem a szétszereléskor készült fényképeket, az aklatrész katalógust, majd elkezdem előszedni az alkatrészeket. Ilyenkor keződik a matatás a dobozokban, amit már fentebb említettem. Néha meg is lepődök, hogy mi mindent is vettem, kaptam, vagy cseréltem az évek folyamán. Utána elkezdem az összeszerelést. Kiderül, hogy valami hiányzik. Fényképnézegetés, alkatrész katalógus bámulás, keresgélés, káromkodás...

De ha valami megvan, akkor sem biztos, hogy jobb. A benzinpumpák például egy gumigyűrűben ülnek. Nekem az egyik még csak-csak használható, de a másik olyan minta egy jókedvű kisegér a felét elfogyasztotta volna reggelire. Vettem én két újat, de amit kaptam, azok vékonyak. Kis utánajárás után kiderült, hogy az MGB-n is hasonló SU benzinpumpa van, és történetesen a gumigyűrű alkatrész száma megegyezik a Jaguar XJ6 S1-S2 benzinpumpához való rumigyűrű alkatrész számával. A gumigyűrű viszont különbözik...

Eddig alapvetően a benzinrendszert kezedtem kiépíteni a benzintankok és a motortér között. Sok még a hiány, az alkatrészek egy része még nem érkezett meg, egy része még gyártás alatt van. Egy másik részét meg még meg is kellene venni, a benzintankok felújítását meg eltoltam tavaszra. De már legalább látom, mi van, mi kell még.

IMGP2027_test.JPG

Meg néha fel-felrakok egy-egy alkatrészt, ami a kezembe kerül, és tudom, hogy nem lesz útban. Például a kipufogók hátsó rögzítést. Vagy a hátsó futóművek ütköző bakjait. Bár itt volt egy kis probléma, ugyanis annak idején a jobb oldalit nem tudtam leszedni, mert elforgott a kulcs a csavarfejen, a lakatosok meg elfelejtették leoperálni, viszont szépen lefestették. Nem is lett volna semmi baj, ha egy erőteljesebb mozgatásra a gumi el nem vált volna a felerősítéstől. Nem baj, megy a listába, mit kell majd a lakatosoknak-fényezőknek korrigálni a végén.

Most kezdtem el kipakolni a fékcsöveket, az ablaktörlő mechanikát, és a motorháztető nyitó alkatrészeit, a következő napokban ezekkel fogok elbabrálni.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr494884230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2012.11.05. 13:40:11

Mikor kezdted el a felujitast?

Virago_1000 2012.11.05. 13:41:30

@Virago_1000: Marmint a restauralast. Hany eve?

Miszter07 2012.11.06. 00:04:07

A kocsi 5 éve van meg, az első évben inkább nézegettem, egy évre rá határoztam el a teljeskörű restaurálást.