Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Tartjuk az antennát

2012.09.19. 01:20 Miszter07

Mindig is gyengém volt a motoros antenna. Már gimnazista koromban is a családi Ladába muszáj volt egyet befaragnom, és ez akkoriban még azért nem volt mindennapos még a nyugati autók között sem. Legalábbis Magyarországon nem, mert a Vasfüggöny mögé azért nem mindig a fullextrázott Mercedesek kerültek be.

Mikor megvettem az XJ6-ot, akkor már egy utólagosan felszerelt, teljesen típusidegen, és ráadásul ronda antenna volt a csomagtartó közepére barkácsolva. Talán kézi antenna lehetett benne, de leginkább az tűnik valószínűnek, hogy eredetileg rádió és antenna nélkül került legyártásra a kocsi, mind a rádió, mind az antenna utólagos berhelés. Nem beépítés, berhelés, mint azt már a rádió konzolnál is megállapítottam.

Szóval, figyelembe véve a motoros antenna iránti fixációmat, nem is volt kérdés, hogy kap egy motoros antennát. Az S1 eredeti motoros antennájáról az egyetlen jó, amit el lehet mondani, hogy egyáltalán volt, mert a minőségét tekintve az információim szerint olyan 1-2 éves túlélési időt emlegetnek az öregek. Szóval ilyen már nincs, és ha lenne sem érdemes venni. Szerencsére van utángyártott, vettem is az SngBarrattól az egyik alkalommal.

A motoros antenna az XJ6-nál egyébként sem egy egyszerű történet. Eredetileg nem volt motoros antenna, a kézit meg az első sárvédőbe szerelték, de miután '71 elején bevezették a torlólevegős lábtér szellőzést, már nem maradt hely az antennának. Ekkor került hátra. Majd csak '71 júniusától lett rendelhető az elektromos antenna, mint opcionális felszerelés.

Igen ám, de a motoros antennát nem olyan egyszerű beszerelni a hátsó sárvédőbe, mert ott van a benzintank. Mindkét oldalon...

IMGP6849_test.JPG

Második rész következik majd, talán holnap, mert most már nagyon álmos vagyok.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr104787074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zegertamaska 2013.04.03. 15:14:04

Szia, van kettő darab vacsi új eladó elektromos antennám Jaguárhoz. Ha kell jelkezz:))

Miszter07 2013.04.03. 16:30:44

@Zegertamaska: Szia! Érdekelne, bár attól függ, pontosan milyenek vannak neked. Keress meg privátban.