Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Lakatolunk. Fényezünk?

2011.05.30. 00:32 Miszter07

Előzmények: Lakatolunk I, Lakatolunk II, Lakatolunk III, Rozsda marja, nem ragyog..., Futó--művek II, Az elmúlt egy hónap, Az elmúlt egy év III

 

Ez az utolsó előtti bejegyzés, amelyikkel próbálom utolérni magam. Ez is már régebben történt, nem is igazából tudom, miért húztam eddig a bejegyzés megírását.

A lakatolás lassan a végéhez közeledik. Már inkább apró igazítások vannak inkább hátra, minden hézag ellenőrzése, lámpák, díszek felpróbálása, hogy egyezik-e a kasztni görbülete.

Szóval, ideje volt már a fényezővel is beszélni, hogy el tudják kezdeni az anyagok beszerzését időben.

Itt állunk meg egy szóra. A fényezés a lakatolás mellett a másik olyan fekete mágia, amihez nem igazán értek. Szóval, az itt leírtakon, illetve rajtam tessék ennek figyelembe vételével röhögni.

Már korábban írtam, hogy aggódom, mert volt gyári színmintám. Illetve nyomtatott nem volt, mert az egyik XJ6-os JDHT CD-ROM-on rajta vannak a hivatalos színminta lapok. De itt azért mindig figyelembe kell venni, hogy mennyit változott a szín a scannelésnél, illetve a monitor, esetleges nyomtatás mennyit torzít. Nyomtatott, gyári lap kellett, adtam ki magamnak a feladatot. Elég sokáig nem találtam megfelelőt, egy '71-es példányért elég kemény licitet folytattam az ebayon, de valahol 25 font környékén kiszálltam, annyira nem akartam, legfeljebb lesz a gyári árnyalathoz képest egy kis különbség, na bumm.

Elkeseredésemben vettem egy '82-est, gondoltam, a bordó nem nagyon változott az S1-S3 gyártása során. Igen, de amit sikerült vennem, az egy XJ40-es színminta volt, aminél már másképp nevezték a színeket. Mentségemre legyen mondva, hogy '82-ben még gyártották az S3-ast, ez vezetett félre.

Már az utolsó napokban, mikor még volt rá remény, hogy idejében megjön a cucc, ha megveszem, az ebayon egyszer csak szembe jön velem, hogy '68-as Jaguar színminta, 8 font, azonnal megvehető. Áááá, valami turpisság kell, hogy legyen a dologban! Ilyenkor nincs megadva szállítási ár, meg kell kérdezni, vagy nem is szállítanak külföldre. Mire megkérdezem, már rég le is ütötték, már jártam így néhányszor. De nem, Európa területére ingyenes szállítás. Én lepődtem meg a legjobban, mikor ténylegesen meg is jött, épen.

Ezek után mondom a fényezőnek, '71-es a kocsi, ő beütötte a számítógépébe, miután megegyeztünk a használandó festékrendszerbe. A gép kiköpte, hogy melyik "legyezőben" hol található a megfelelő árnyalat. Letettük a gyári színminta mellé, és a legnagyobb megdöbbenésemre teljesen egyformák voltak az árnyalatok. Háát, nem hittem volna, hogy ilyen öreg autók is benne vannak ezekben a rendszerekben...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr1002942201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása