Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Futó---művek III.

2011.05.24. 23:38 Miszter07

Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II

 

Ez is egy olyan bejegyzés, amivel már jó alaposan el vagyok maradva.

Amikor a futóműveket szétszedtem, néhány részt egyben hagytam, részben, hogy spóroljak az idővel, részben szerszám hiány miatt, részben, hogy legalább annyival kevesebb alkatrész tudjon elkallódni. Most nekiálltam és minden ilyen egységet darabokra szedtem.

A legproblematikusabb a hátsó rugók és a lengéscsillapítók szétválasztása volt. Nem is igazából tudtam, hogy kellene szétjönnie, meg alaposan egybe is volt rozsdásodva az egész. Úgy hogy összenyomtam egy rugóösszehúzóval, majd a lengéscsillapító tetejét erőből levágtam flexel. Durva, de hatásos módszer. Bár most már tudom, hogy miként is kell szétjönnie, már meg tudnám flex nélkül is oldani. A lengéscsillapítókért meg nem kár.

Apropó, mivel nem tudtam rugóösszehúzót kölcsön kérni, elmentem, és vettem egyet. Amúgy is el kellett mennem a szerszámboltba, mert kellett egy erős Seeger fogó, hogy a féltengelyekből ki tudjam műteni a kardánkereszteket.

Érdekesek voltak még az első rugótányérok is. Ezekhez a Jaguarokhoz csak egyféle első rugó volt, a terhelést alátét gyűrűkkel kompenzálták. Nézegettem már, hogy az enyémben van-e, de nem láttam. Most egy kicsit levertem a rugótányérokról a rozsdát, és a legnagyobb megdöbbenésemre kiderült, hogy először is, az az egybefüggő rozsdás tömb az 3 alátét gyűrű, másodszor is, ebben nem műanyag, hanem fém, eltérően a későbbi változatoktól. Háát, látva, hogy a tányérban, ha a vízkifolyó lyuk eldugul, márpedig eldugul, akkor megáll a víz, akkor pedig rozsdásodik minden, szóval nem véletlenül cserélték műanyagra azokat a gyűrűket.

Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, a futómű elemek szinterezve lesznek. Itt két probléma adta elő magát. Egyik, hogy a pesti szinterező elég hosszú időre vállal munkát, én pedig szerettem volna ott lenni a homokszórásnál és a festésnél. A másik, hogy a nagyobb futómű elemeket egyszerűen nem tudom magam mozgatni, megfelelő szállítóeszköz hiányában. Kénytelen voltam megint szegény 88Tibit kihasználni, ő a kisbuszával levitte Kecskemétre a futómű elemeket, leszervezte a homokszórót és a szinterezőt egy napra, arrafele könnyebb ezt megoldani. Dél fele kezdtünk a homokszórósnál, este 9 fele pakoltuk a kihűlt alkatrészeket a kocsiba a porfestőnél. Jobb volt így, tudtam a homokszóróssal is egyeztetni, hogy mit szórhat, mit nem, ha kész lett egy-egy darabbal, át tudtam nézni, hogy mindenhol megfelelő lett-e az eredmény, mert van néhány trükkös elem. A porfestőkkel is meg tudtam beszélni, hogy hol lehet festeni, hol nem, mit takarjanak.

A futóműveknél most már gyakorlatilag minden alkatrész, ami újra felhasználható, meg lett tisztítva, megvan a felület kezelése is. Következő feladat az anyagbeszerzés, és indulhat az összerakás.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr92930263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.