Előzmény: És megint vettem egy Jaguart
Elhatároztam, hogy nem nagyon szedek már semmit szét, míg valamit össze nem rakok. Egyre több minden egyre több helyre szétszórva hevert már minden fele a lakásban.
Egyrészt félek, hogy valami elkallódik. Mikor szétszedtem az autót, akkor akkurátusan egy helyre tartozó dolgokat egy dobozba raktam. Mikor előveszek egy-egy dobozt, akkor szétválogatom. A használhatatlanokat visszacsomagolom, hogy ha kell, mintának azért még meglegyen. A többiből van olyan, hogy tisztítás után már jó, de sok alkatrész megy homokszórásra, galvanizálásra vagy szinterezésre. Mivel a homokszórást/galvanizálást/szinterezést inkább otthon csináltatom, itt az összetartozó alkatrészek hónapokra elválnak egymástól. Bonyolítja a helyzetet az alkatrész beszerzés is. A különböző forrásokból és különböző időkben érkező alkatrészek is sokszor csak hónapok múlva tudnak a garázsban levő dobozokba kerülni, ha a mostani lakásomba kérem a szállítást. Szóval, egyre több alkatrész hentereg egyre több helyen, és csak remélni tudom, hogy semmi sem kallódik el, és minden időben találkozik.
A másik probléma a hely. Az állandóan kevés, főleg, ha valami tényleg csavarokra van bontva, és egy polcon szépen kiterítve, hogy pontosan lehessen látni, mi van és milyen állapotban.
A benzinszűrővel nem is volt eredetileg olyan tervem, hogy ez lesz az első felújított alkatrész. Csak meg akartam tisztítani, amit az ebayről vettem.
Mondjuk jó sok meló volt az aluminium tetőt lepucolni, de a mikormotorba fogott drótkefével azért elég gyorsan megvolt. Az aluminiumot én át szoktam törölni lenolaj kencével, ez megóvja a gyors mattulástól. Hagyom is egy kicsit száradni, mielőtt tovább dolgoznék egy ilyen alkatrésszel. Az üvegbúra szorító kengyele rozsdás volt, így hát félretettem galvanizálásra. Ezután vettem meg az S1 alkatrész csomagot, amiben volt egy elzárható benzinszűrő, gyakorlatilag makulátlan szorítókengyellel. Mivel a két kengyel megegyezik, galvanizálás helyett inkább kicseréltem. Így lett a benzinszűrő az első felújított alkatrész.
A fékpedálnak még a benzinszűrő tisztogatás közben álltam neki, elvégre kell egy kis szórakozás a robot mellett. Gondoltam, bemelegítésnek jó lesz, nem bonyolult egy szerkezet. Úgy kezdtem el összerakni, ahogy szétszedtem, csak értelemszerűen visszafele. Hiba volt, a végén a pedál visszahúzó rugója csak nagy nehezen ment be a helyére. Sajnos ahogy a rugó bement, a galván meg lejött, úgy hogy félig összerakva hagytam, a rugó meg megy úra galvanizálásra.
Következett a kuplung pedál szerkezet. Itt már addig sem jutottam el, mint a fékpedálnál, már ott elakadtam, amikor szárazon próbálgattam össze az alkatrészeket. A tengely, amin elfordul a pedál, és már a szétszereléskor is ki kellett verni, most sem ment a helyére. Miért is ment volna? Csiszolópapírt elő, és gondos, hosszan tartó, viszont unalmas smirglizés után ezt az alkatrészt is beraktam az újra galvanizálandók közé.
Az ablaktörlő motornak már neki sem láttam, mert a mechanika zsírban fut, amit én meg vettem a múltkor, az molibdén diszulfid tartalmú, ami jó, csak olyan fekete, hogy sajnáltam volna összekenni vele a szépen megpucolt alkatrészeket. Minőségi kenőzsír beszerzése meg nehezebb manapság, mint gondoltam. Hiába, utoljára az ÁFOR kúton vettem, de annak is megvan még a fele:)
Ezután elővettem az automata szivatót. Sikerült is rájönnöm rögtön, hogy a rögzítő csavarjai milyen méretűek, és mivel mostanában akarok rendelni még egy adag rozsdamentes csavart, ezeket is beraktam a beszerzésbe, az AED-t meg visszacsomagoltam.
Egyszóval, sok munka után még mindig ott tartok, hogy az alkatrészek szana-szét hevernek:)