Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Az elmúlt egy hónap

2010.11.15. 00:09 Miszter07

Az utolsó érdemleges bejegyzést, ami ténylegesen valami felújítási munkáról szólt, elég régen írtam. Tulajdonképpen sok érdekes nem történt, a fő tevékenységemet az alkatrészek pucolgatása adtam. Erről meg sokat nincs írni.

Azért történt sok olyan apróság, ami egyenként nem érdemel meg egy bejegyzést, most összegezve azért feljegyzem.

Még a jómútkorában, mikor meglátogattam 88Tibit, szóba került a manapság kapható antenna beépítése. Ez különbözik az eredeti antennáktól, más a motor rögzítése. Rá egy jó hétre eszembe jutott, hogy nekem is ki kellene alakítani az antenna motor helyét még a fényezés előtt. Problémás volt az antenna gyári felerősítése és a bowden kivezetése, az S1-en ezeket még nem alakították ki szériában, az anyagaimban meg csak az antenna rúd beépítésére talláltam méreteket, a motorra nem. A Jagloversen érdeklődtem, és kaptam is képeket, leírást. Az antennarúd furatával nincs próbléma, annak a kivágási méreteit már régen megadtam a lakatosnak, de elfelejtkeztem a motor rögzítéséről, illetve a bowden kivezetéséről. Szerencsére azt is megtudtam, hogy az S2-eseken már szériában alakították ki a motoros antenna beépítési pontjait, és hogy az S1 és az S2 rögzítése megegyezik, S2-77 le tudta nekem venni a méreteket, Németországban meg sikerült egy antenna motor tartót vennem.

Még tavasszal volt, amikor a futóműveket szereltem, hogy nem tudtam kivenni az első futóműből az alsó lengőkarokat. Jobb ötletem nem támadt, szegény 88Tibit kértem meg, hogy amikor a garázsom fele jár, dobja be a kocsijába, és vigye el a környékén egy autószerelőhöz, ismer többet is. Végül a szomszédjában levő targoncaszervízbe adta be. Ott két hétig próbálták mindenféle ravasz szerekkel kiáztatni, de semmi hatást sem tudtak elérni. Végül a klasszikus lángvágóval melegít, népszava kalapáccsal üt módszerrel vették ki a tengelyeket. A tengelyek ezután természetesen már nem használhatóak:) Ha már nála volt, Tibi le is tolta homokkal, meg lefújta alapozóval, hogy ne rozsdáljon. Ezuton is köszönet Tibinek!

Bár az alkatrészek tisztogatásáról sok mindent nem akarok írni, de két dolgot azért megemlítenék. Vettem egy mikorgépet, ezt a kicsi fúrószerű motort. Egy svájci katonai készlet kiárusításon találtam, gondoltam olyan rossz  nem lehet, mint amennyire olcsó. Annyira nem is rossz, alapszerszám lett azóta. Igaz, a kapcsolója tönkrement, de ez nem egy megoldhatalan probléma számomra. Hihetetlen, mennyire megkönnyíti a munkát időnként!

A másik problémás pont volt a fémalkatrészek drótkefézése. Egy darabig dolgozgattam drótkefével, és kézi fúrógépbe fogott drótkorongokkal, de lassú és elég keserves volt a haladás. Mikor a futóművekből a rengeteg fémalkatrész került sorra, besokalltam, vettem egy állványos fúrógépet. A legolcsóbb teszkó gazdaságos fajtát. Nekem megfelel, igaz, vagy óránkét, másfél óránként leáll túlmelegedéssel, de még így is sokkal gyorsabban és kényelmesebben tudok a drótkorongozással haladni. És nem árt egyébként sem, ha van a garázsban egy ilyen fúrógép.

Ha már megpucolgattam az alkatrészeket, el is vittem galvanizáltatni. Ebben a csomagban főleg futóműalkatrészek voltak. És mint azt elmítettem korábban, az XJ futóműve televan hézagoló alátétekkel, lemezekkel. Próbáltam a cuccot valahogy értelmesen csoportosítan és zacskókba rakni. Kértem a galvanizálót, figyeljenek rá, hogy ne nagyon keveredjenek össze. Igyekeztek, de nem sikerült. Három napig válogattam tolómérővel a különböző, látszólag egyforma, és az alátétekre is rendkívül hasonlító hézagolókat. Big666 mondta, hogy ő egy hasonló akció után vett digitális kijelzésű sublert:)

Sikerült végre a fékszervót is szétszerelnem. Kemény menet volt mire sikerült elfordítanom a két részt egymáson. A célszerszámokat, amelyket faragtam a szétszereléshez, eltettem, kell az majd az összeszerelésnél is. Megnéztük Keepitretroval a belét, épnek látszik, elég csak azt cserélni, amit a szervízkészletben kaptam. A ház meg megy galvanizálásra, mert rozsdás.

Jártam a lakatosnál is, megnézni, hogy áll a kasztni. Az új küszöbök a helyükön, a sárvédők a helyükön, az ajtók fent, a hézagok szépen egyenletesen futnak. Az ajtók is fel lettek most tárva, és a legnagyobb meglepetésemre, csak a bal hátsó ajtó egyik sarkánál van rohadás. Itt többre számítottam, sajnos a kasztnin kevés ilyen pozitív meglepetés ért.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr622449206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2011.04.25. 01:00:57

A drotkorongozas rohadt unalmas munka, nekem a 720W furo sokat segit, na meg a Dremel. Alom vele dolgozni.

Miszter07 2011.04.25. 18:47:40

@Virago_1000: Igen, a Dremel (illetve nekem más márkájú van) nagyon hasznos, miután megvettem, nem is értettem, hogy lehettem meg enélkül a szerszám nélkül.

Az állványos fúrógépet is korábban kellett volna megvennem, de utólag mindig okos az ember:)