Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Futó---művek

2010.05.30. 00:34 Miszter07

Régen írtam, nem véletlenül. Most is csak röviden, mert fáradt vagyok az egész napos autószereléstől.

Először nem történt semmi, amit kivittem magammal, elfogyott. Aztán meg hazalátogattam, itt meg a hetem őrület volt. Ilyenkor először is rohanok a szakikhoz, hogy minden elkészüljön, mire utazok vissza. Galvanizáló, lakatos, gyöngyszórás, aztán megint a galvanizáló, mert egy zacskónyi alkatrész a gyöngyszórandós csomagban maradt. Közben beugrani a Homasitába, venni néhány apróságot, csavarlazítót, egy új szerelőlámpát, gépzsirt, stb. Aztán vissza a gyöngyszóróhoz, mert elfelejtettem mondani, hogy a porlasztóház belsejét ne szórja.

A galvanizálás előtt még szerettem volna áthajtani a csavarokat egy menetmetszővel, néhány helyen volt egy-két sérülés, jobb az ilyet rendbetenni még a felületkezelés előtt. Ne feledjük, collos csavarok vannak még ebben a Jaguarban. Rendeltem egy menetmetsző készletet, ami természetesen nem érkezett meg keddre, úgy hogy 88Tibi felajánlotta, hogy kölcsönadja az övét, éppen Pesten dolgozik. Szerdán reggel elmentem érte, legalább dumáltunk egy kicsit. Mikor megyek hazafelé, telefonál a feleségem, hogy megérkezett az enyém is:)

Most a futóműveknek álltam neki, jó lenne, ha elkészülne a felújításuk, mire a kasztni visszatér a garázsomba.

Az első futóműben a csavarok elég könnyen lejöttek, mondjuk itt látszik is, hogy nem a leggagyibb minőségű csavarokat építették be. Nyugodtan toldhattam a dugókulcsot az másfél méteres vízcsővel, egy csavar sem szakadt be. Mondjuk minden csavart megpucoltam dótkefével, majd csavarlazitóval előkészítettem. Igaz, máshol is így csináltam...

Egyenlőre az alsó gömbfej nem jött ki, ahhoz kell egy gömbfej kiszedő, meg az alsó lengőkar tengelye - ami egy bazi nagy csavar -ragaszkodik a helyéhez. Itt pillanatnyilag toporgok, nem nagyon van ötletem, hogy miként kellene ezt kivarázsolni.

A hátsó futóműről eddig csak a fékcsöveket és a kézifék szerevényeit bontottam le. Az összeszerelésnél majd figyelni kell, néhány alkatrészt egyszerűbb felszerelni az "üres" futómű keretre. Meg leszedtem a futómű szilenteket, amiket szintén egyszerűbb lett volna a végén kiszerelni. Itt kell egy rugó összenyomó, mielőtt tovább tudnék haladni, remélem, tudok egyet szerezni kölcsön. (Az első rugókhoz egy célszerszám kell, amit 88Tibi legyártott magának, én meg kölcsönkértem.)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr382041423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.05.31. 09:46:22

Szia!
Galvanizáltatni szeretnék egy csomó csavart én is, felújításhoz, mert az eredetiekhez ragaszkodom. Mi a dolog menete, azon kívül, hogy kivettem, megpucoltam őket?
Sárga színűek (voltak), tehát nem a szürke/ezüst kell.
Van jó, megbízható címed ilyen műhelyről, ahol nem hagyják el a felét? Fájna, elég nehéz pótolni...
Mailben is jöhet: trainmodeller kuk gmail.com

Köszi, jó munkát.