Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Szombati betli

2010.05.09. 23:53 Miszter07

Az előző bejegyzésben említettem, hogy a gyújtáselosztó alkatrészeinek a megtisztítását tekintem a legfontosabbnak, mert ott látok esélyt arra, hogy össze is tudom rakni. Meg is tisztítottam minden alkatrészt, majd szombaton elkezdtem az asztalra kirakni mindent. Majd amikor a vákuumos előgyújtás szabályozóhoz értem, elkezdtem mindent visszapakolni. Ez a cucc ugyanis rozsdás, amiről elfelejtkeztem, cinkspray-el le kell kezelni összerakás előtt. Hiába na, ha sok idő telik el két hozzányúlás között, kiesnek ilyen részletek.

Mikor világos lett, hogy nem lesz gyújtáselosztó összerakás, elővettem a fékszervót, hogy belekukkantsak. Itt sem jutottam messze. A szervó két felét gyakorlatilag el kell csavarni egymáshoz képest, de ehhez nincsen itt megfelelő felszerelésem. Majd a garázsomban!

A fékszervó után már más nem maradt, mint az egyetlen még nálam levő alkatrész, a kuplungpedál a főmunkahengerrel. Itt azért egy kicsit tovább jutottam, lebontottam a hidraulika csövet, a főmunkahenger lejött a pedálházról, de mivel a főmunkahenger kivülről rozsdás, nem erőltettem a további bontást, itt is kell egy cinkspray-es ápolás, ezt nem lehet galvanizáltatni.

A szétszerelés során világossá vált, hogy ezt a részt már bolygatták, mégpedig valami mekkelek cserélhetett főmunkahengert. Hiányzott a főmunkahengerről a porvédő kupak és a pedálház fele az alátét lemez, a rudazat és a pedál közötti stiftet meg rossz oldalról rakta be, de mivel onnan nincs elég hely, ezért a "felesleget" köszörűvel eltávolította. Most esztergáltathatok egy újat, mert ilyet kapni nem nagyon lehet, vagy legalábbis én nem találtam.

A pedállal sem sikerült végeznem, gyakorlatilag ugyan az a stift, aminél a fékpedálnál is elakadtam, itt is megállított, valamint két tőcsavar is inkább a bentmaradás melllett döntött. Háát, majd ezt is a garázsomban...

Most már van egy fél szobányi teljesen vagy félig szétszerelt alkatrészem...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr431987255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.