Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Porlasztó a boncasztalon III.

2010.03.14. 20:01 Miszter07

Előzmények: Porlasztótól a kipuffogóigPorlasztó a boncasztalon, Porlasztó a boncasztalon II.

Először egy kis beszerzési körkép, avagy mit vásároltunk mostanában an ebayon. Hát, nem sok mindent. Jött egy légkondicionálóhoz egy termosztát, eredeti új alkatrész, meg egy tanksapka, aminek a tetején csak kisebb karcolások vannak, de ez is NOS. A képen rosszabbul nézett ki, mondhatni ajándék áron jutottam hozzá.

Rátérve a porlasztókra, mostanra túlvagyok a két karbi és az AED egység megtisztításán. Én a következő módszert alkalmaztam:

  • Először az alkatrészek forró mosogatószeres vízben álltak, innen kiszedve egy kefével alaposan átsúroltam. Ez a laza szennyeződések nagy részét levitte. Itt mosogatószer helyett jobb az UltraDerm, de nekem olyan most nem volt a kezem ügyében.
  • Másodszorra jött a tűzhelytisztító hab. Ebben is állt egy ideig, de vigyázni kell, nehogy károsítsa az alkatrészeket. Sajnos én itt csak egy gyengített változathoz jutottam hozzá, ebben akár 3-4 órát is állhatott a cucc, anélkül, hogy bármi baja lett volna.
  • Amit nem vitt le a tűzhely tisztító, azt Ciffel vettem kezelésbe. Ez azért az esetek többségében elég is volt.
  • A nagyon makacs szennyeződéseket ezután krómtisztító pasztával tüntettem el.

Ezeket a kemikáliákat különböző kefékkel és szivacsokkal támogattam meg, hogy minden kis sarkot ki tudjak tisztítani. Mire egy-egy nap befejeztem a munkát, a fürdőszoba olyan koszos lett, hogy rögtön folyathattam egy fürdőszoba takarítással.

Ha van valakinek jobb módszere, én minden újra nyitott vagyok:)

Az összes alkatrész megpucolása után már tisztábban látom a karbik állapotát. Mint vonschwarcz megjegyezte az első porlasztós bejegyzésnél, vannak problémák. Bár szerintem ő nem arra gondolt, amit végül találtam.

A két karburátor állapota látványosan eltér egymástól. Az első porlasztóra nagyon rágyógyult az olajsár, alig tudtam kivakarni belőle, szinte minden egyes tiszta négyzetcentiméterért keményen meg kellett dolgozni. Igazság szerint az úszóház még nincs is befejezve, mert azt a krómpucolóval keményen súrolva is csak lassan haladtam előre. Nem sokára lesz új, nagyobb hatású tisztítószer, kipróbálom azzal is. Viszont a karbi nagyon egyben van, nem látok sérülést, különösebb kopást.

A hátsó karbi pont az ellentettje az elsőnek. Már a mosogatószeres kezelés után is majdnem tökéletesen tiszta lett, a krómpucolót elő sem kellett venni. Viszont nagyon súlyosan barkácsolva van. Már a szétszereléskor láttam, hogy valaki már szerelgette ezt a porlasztót, de a tisztítás során olyan sérülések láttak napvilágot, amit szerintem megcsúszott csavarhúzó hagy maga után, ha nagy erővel tolják. Ez a porlasztó ebben a formában nem kerül vissza! Szerencsére már dobozban van egy másik, csak még hozzá is kell jutnom a dobozhoz Remélem, a kettőből össze tudok legózni egyet. Vonschwarcz nem röhög!!!

Kiegészítés: A kommenteket olvasgatva döbbentem rá, hogy egyszerűen kifelejtettem a Cif súrolószert megemlíteni. Mentségemre legyen mondva, hogy a bejegyzés írása közben jöttem rá, hogy az előzményekbe be kellene venni a Porlasztótól a kipuffogóig bejegyzést is, mert sok minden akkortól lesz érthető. Miközben szúrogattam be korábbi bejegyzésekbe, a blog hibája miatt mentéskor egyszerűen elszállt a bejegyzések egy része. Az egyiket vissza tudtam állítani a Google cacheből, de a másikkal nem volt szerencsém, emlékezetből próbáltam meg visszapótolni, ami elveszett. Sajnos ez a tökölődés egyszerűen kizökkentett a bejegyzés írásából:(

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr481839628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2010.03.15. 08:05:35

A féktisztító spray csodákra képes, a brigéciol szintén, fényesre polírozáshoz meg a Cif súroló ami nem karcol...

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.03.15. 08:21:42

@arthur877: Így van! Brigéciol! Esetleg ha sok pénzed van, és igazán autentikus akarsz lenni akkor petróleum. Szerintem a konyhai katyvaszokat felejtsd el ilyen munkákhoz.

petersen 2010.03.15. 10:00:18

Üdv! Sajnos csak most leltem erre a remek blogra, de szerencsére nem későn. Jó nagy fa amibe belevágtad a fejszédet, viszont szépen sikerül faragni. Jó látni, ahogy épül az autó. A munkádhoz kitartást és sok sikert kívánok, várom az újabb bejegyzéseket! (ha időd engedi, ajánlom magam blogomat)

Miszter07 2010.03.15. 22:56:47

@arthur877: A Birgécol nem rossz, de a sima mosogató szer ér annyit a tapasztalataim szerint.

A Cifet használom, csak elfelejtettem beírni, pótoltam.

A féktisztítóról sem olyan nagyon jó a véleményem.

Miszter07 2010.03.15. 22:57:57

@Pinyti: Nem rosszak ezek a konyhai vackok, meglepődnél, ha hallanád, komoly szakemberek miket használnak tisztításhoz:)

Miszter07 2010.03.15. 23:04:51

@petersen: Beleolvasgatok, ahogy időm engedi. Ahogy gyorsan belenéztem, tetszik, amit láttam, de egy ilyen folymatot az elejétől kell végigkövetni, szóval megvan az olvasgatni valóm az elkövetkező napokra:)

vonschwarcz 2010.03.23. 19:16:12

A megszólított :) Miért röhögnék, csak mosolygok :)

Ugyanazokat a dolgokat sikerül megszívnunk, érik az alap a kölcsönös tapasztalatcserére.

A klíma rendbetétel nekem is a következő, de előbb megfelelően járó motor kell.

Akkor még a másik SUsról nem is beszéltem, de az angyal volvo most pihen.

Kitartás ;)

Miszter07 2010.03.24. 00:20:00

@vonschwarcz: Egy jó kis tapasztalatcserében bármikor benne vagyok!