Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Autofriedhof Gürbetal

2009.09.21. 00:52 Miszter07

Ez a bejegyzés lazán fog a Jaguar XJ6-hoz kapcsolódni. Bár végül is, lesz benne erről a tipusról is szó.

A Totalcar újságíróinak a blogján, a Belsőségen találtam a hírt arról, hogy tőlem nem messze felszámolnak egy volt roncstelepet, ami már '70-es évek eleje óta nem üzemel. Éreztem, hogy ott a helyem, ráadásul árverésre került 3 darab XJ6 S1 is.

Megemlítettem a dolgot még két barátomnak is, akik bár nem veterán autó megszállottak, első szóra csatlakoztak hozzám, úgy hogy szombaton hárman vágtunk neki az útnak. Nem kellett messze menni, másfél óra alatt ott is voltunk. Bern után az autópályáról lehajtva igen stílszerűen minden elágazásnál egy motorháztető volt letámasztva, amire festékszóróval festették fel a helyes haladási irányt. 

Tökéletesen oda is vezetett minket az árverés helyére. Az egész rendezvény végig ilyen jól szervezett volt, kezdve a már említett útjelző tábláktól a parkolást segítő személyekig.

Az árverés már ment, amikor megérkeztünk, de messze volt még az első XJ6-os, úgy hogy körbenéztünk a régi roncstelepen.

A legjobb szó, amit találni tudok az érzéseimre, a döbbenet. Csak mentem, néztem ki a fejemből, és nyomtam a fényképezőgép gombját. Egyáltalán nem roncstelep hangulata volt, inkább olyan, mint amikor egy öreg elhagyott temetőben sétál az ember, amit már jórészt visszavett a természet. Béke, nyugalom, és mohos sírkövek. Csak itt a sírkövek autók voltak.

A döbbenet mellett két érzés kavargott még bennem. Az egyik az, hogy miért is kell ezt felszámolni, ez a motorizációnak egy olyan emlékhelye, amit védetté kellett volna nyilvánítani. Mert a motorizációnak, annak ahogy mi ismerjük, szeretjük vagy gyűlöljük, már nemsokára vége, a dübörgő V8-tól a visító sornégyig. A másik érzés, hogy mégiscsak jó, hogy sok autó illetve alkatrész nem vasoxidként vagy lábasként végzi, hanem újra betölti az eredeti rendeltetését.

Az autótemető mellett a parkoló is érdekes hely volt. Sokan jöttek, és sokan stílszerűen veterán autóval érkeztek. Gyönyörű állapotú Jaguarok, Volvók, különböző amerikai izomautók között olyan csemegére is lehetett bukkanni, mint egy BMW Z1-es.

Az autók meglepően nagy százalékát vitték el. Köztük olyan roncsokat is, amelyekről nem is gondolta volna az ember, hogy épeszű ember pénzt ad érte. De mivel én a Jaguarok kivételéven nem igen értek a különböző típusok áraihoz, illetve alkatrész ellátottságához, lehet, hogy akár egy-egy ép üveg, vagy néhány felújítható diszléc is megérte azt a néhány száz frankot, amit adtak érte.

Gondoltam én is, hogy az XJ6-okra érdemes lenne vetni egy pillantást, hátha megérnek nekem némi kis pénzt. Az már az árverési katalógusból látszott, hogy mint felújítandó autók reménytelenek, a legtöbb, amit remélni lehetett, az néhány alkatrész. Sajnos egyiken sem voltak meg, vagy sérültek voltak azok az alkatrészek, amiket most keresek, így meg elég kevés pénzt értek meg nekem. De azért licitáltam mind a háromra. Mindháromszor túllicitáltak, ami egyrészt egy kicsit bosszantott, mert azért jó lett volna néhány tartalék alkatrész, másrészt örömmel töltött el, hogy mások is foglalkoznak a típussal.

Az első XJ6-os 376-os tételszámmal került kalapács alá. A gyártási éve biztos, hogy rossz a katalógusban, mert ez nem '68-as, hanem egy késői modell, talán '71-es vagy '72-es. A 3 autóból ez volt a legjobb állapotban, de motor nélkül, lógó beltérrel és sérült kasztnielemekkel ez is elég gyászos képet mutatott. A krómok aránylag jó állapotban voltak, akinek ezekre volt szüksége, annak már csak azok miatt is megérhette megvenni. Végül is, 200 CHF-ért ütötték le.

 

 

A második XJ6-os egy Daimler volt 501-es tételszámmal, ami a katalógusban tévesen volt Jaguarként megjelölve. A gyártási éve sem 1968, hanem későbbi, én '71-esre tippelném. Úgy tűnik, az XJ6-osoknál a gyártás megkezdésének az időpontját tüntették fel egyszerűen, ha valaki nem ismeri annyira laposan a típust, nem nagyon tudja a gyártási évet megmondani. Ne csodálkozzunk, ezen az árverésen sok különböző gyártmány volt, nem lehet mindenki mindennek a szakértője.

Ez a kocsi egyébként egy szendvicsben a szalámi volt, azaz három egymásra tornyozott kocsiból ez volt a középső. A korrózió már eléggé nekilátott, de így is lehetett volna alkatrészeket menteni belőle. Sajnos gyakorlatilag nem lehetett belelátni, így a baltér állapota ismeretlen volt, a motorháztetőt sem lehetett megnyitni, hogy vethessen az ember egy pillantást a motorra, így elég lutri volt a vétel. Ezt 100 CHF-ért ütötték le végül.

 

 

A harmadik XJ6 volt a legöregebb is egyben 756-os tételszámmal. Ez sem '68-as, de kétségkívül korai darab, egyenes kipuff, krómkarikás műszerek, a tolatólámpában a macskaszem, viszont a hátsó lökhárító már 3 darabból áll. Kasztni porhanyósra rohadva, a beltér szétmállva. A motortérbe itt be tudtam lesni, háát, nem biztos, hogy a motor életre kelthető lenne. De kétségkívül ezen is voltak használható alkatrészek, és a krómok egy része is egész jól nézett ki. Itt volt a legnagyobb esélyem, hogy elhozzam, de végül is 150 CHF-ért más vitte el.

 

 

Annak ellenére, hogy nem vettem semmit, ez a nap életemben egy örök élmény marad!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr271395940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2009.09.21. 14:48:31

Ejj de irigyellek! Több kép nem készült, vagy ha igen nem tervezed feltenni valahová őket?

nagy__mate 2009.09.21. 16:21:59

Én is nagyon örülnék ha több kép felkerülne.

Miszter07 2009.09.22. 00:15:38

Készült még kép, ha van rá igény, akkor rakok még fel.

egerfogo009 2009.09.22. 10:27:31

Csatlakozom, jó lenne még több kép.

Evil1979 2009.09.22. 18:21:36

tehát az már 3:0 a képek mellett :)
Szóval mikor jön?

88 Tibi 2009.09.25. 21:33:32

Képeket szeretnék én is. Köszi