Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Vásárolgatok II.

2009.08.01. 23:57 Miszter07

Előzmények: Vásárolgatok

 

Mostanában nem nagyon írtam a vásárlásaimról. Nem véletlenül. Nem nagyon történt más az utobbi hónapokban, mást nem is nagyon tudtam csinálni, mint hogy a hiányzó alkatrészeket próbáltam beszerezni. Ez meg annyira nem izgalmas téma, hogy hetente írjak róla egy bejegyzést.

Az alkatrész beszerzést két úton bonyolítom. Az egyik lehetőséget az alkatrész áruházak kínálják. Itt is vettem több dolgot mostanában, de ez egy külön bejegyzés lesz. Most inkább a másik alkatrész forrással, az ebayel foglakoznék.

Az ebayon elég sokat vásárolok, de mióta belefutottam egy-két, nem a leírásnak megfelelő állapotú vételbe, azóta elég óvatos vagyok. Ennek ellenére megint sikerült hülyét csinálnom magamból.

Most a vásárolt áru olyan állapotban jött meg, ami megfelelt a leírásnak. Igaz, elég nehezen ért ide, mert az eladó több hónapon keresztül nem tudott időpontot egyeztetni  az Árvatranszal, hogy átadhassa szállításra a cuccot. Konkretizáljuk, vettem egy hátsó lökhárítót. A eredeti állapotával nem igazán vagyok megelégedve, a két oldalsó elem felerősítő anyái sérültek, az oldalankénti kettőből egy-egy be van törve, egy teljesen ki van gyilkolva, ez az oldalsó rögzítés rész erősen sérült. Valószínűleg helyre lehet állítani, de úgy tűnik nekem, egyszerűbb venni, mint ezzel szenvedni. Régebben ígért nekem egy Jaguaros levelező társam egy pár oldalsó elemet, de ő már egy ideje nem válaszol a leveleimre, nem tudom, mi történhetett vele. Mikor megláttam az ebayon egy S2-es hátsó lökhárítót babák nélkül, elkapott a mohóság. Az pedig néha rossz útra vezet. Utólag nem tudom, hogy ellenőriztem-e az S2-es és az S1-es hátsó lökhárítójának a kompatibilitását, mindenesetre a két lökhárító ugyan úgy néz ki felszerelve, sőt, az alkatrész katalógus szerint a korai S2-es lökhárítója megegyezik teljesen az S1-es lökhárítójával. Nagyon jó, csak amit én vettem, az nem egy korai S2-es lökhárító, hanem egy későbbi, aminek a felerősítése különbözik az enyémtől, és át sem alakítható, illetve nem érdemes átalakítani. Annál kissebb probléma lenne az eredetieket rendbehozni. Szóval, van egy S2-es hátsó lökhárítóm babák nélkül, ha valakit érdekel!

                   Felül: S2 késői hátsó lökhárító jobb szélső darabja

                   Alul: S1 késői hátsó lökhárító jobb szélső darabja

A másik hatalmas vásárlásom az volt, amikor vettem egy későbbi kiadást a "Jaguar XJ The complete companion" című könyvből. Megtetszett már az eredeti kiadás, amit a múltkor szereztem,  gondoltam, a későbbi kiadásban van egy-két frissített, kiegészített információ, de nem, ez egy változatlan utánnyomás, semmi több. Jut eszembe, egy önálló bejegyzést is ígértem ezzel a könyvel kapcsolatban, nemsokára megírom. Ha nem jön közbe semmi. És már berendeztem az új lakásomat. De lehet, hogy előbb. Majd kiderül...

Végül szinte csak felsorolás szerűen, mit vettem még az utóbbi időben az ebayon.

  • Egy bal első ajtó króm diszléc készlet. (Az egyik sérült az eredetiek közül.)
  • Egy akkutálca. Az enyém átrozsdásodott, ez meg állítólag egy eredeti darab. Nem tudom, valahogy nem olyan, még gondolkodok rajta, hogy próbáljak-e meg egy másikat szerezni. Annyira nem rossz, legfeljebb egy kicsit meg kell egyengetni, és egyébként is takarja az akku...
  • 3 darab használt barna színű kapaszkodó. A Jaguar XJ6 S1-hez még opciós tétel volt a kapaszkodó az utastérben. Nekem valahogy hiányzik, inkább látványilag, ezért vettem egy 3 darabos készletet.
  • 10 darab új barna színű kapaszkodó. Már leütöttem a 3 használtat, amikor felbukkant egy tételben 10 darab új, gyári csomagolású kapaszkodó. Megszédültem, és nem tudtam ellenállni, annál is inkább, mert a 3 használt ekkor még nem volt kézben, az állapotuk ismeretnem volt. Később kiderült, a használtak állapota is teljesen korrekt. (Van pár feleslegem, ha valakit érdekel:))) )
  • "SU carburetters tuning tips & techniques" című könyv. Készülődök a porlasztó felújítására.
  • A Haynes féle "SU carburettors Owners Workshop Manual". Nagyon készülök a porlasztók felújítására. Meg a másik gyengém a könyvek...
  • Egy hátsó kipuffogó leömlő. Mindkettőt cserélni akarom, de valamiért újban csak hátsó leömlők vannak az ebayon. Egyszer kérdeztem rá, hogy van-e első is, a válaszban isten bizony hallottam, ahogy röhögnek rajtam. Használttól meg egyenlőre ódzkodok.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr561282285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2009.08.09. 21:01:31

örülök, hogy haladsz tovább a felújítással.
kitartás :-))))