Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Műszerfal és egyebek

2009.03.12. 01:15 Miszter07

Előzmény: Csomagtartó, műszerfal, és egyebek

 

Ez most egy kicsit hosszabb idő összefoglalója lesz, mert majd' két heti, nem a hengerfejen folytatott munka összefoglalásával vagyok lemaradva.

Először kezdjük a szokásos ebay vásárlások összefoglalásával. Régebben leütöttem egy új indexkapcsolót. Az enyémen, bár tökéletesen működik, a kar kopott, jól jött volna egy új. De nem szállították le, ezért az ebay-paypal ügy lett belőle, amit a javamra döntöttek el. Azért a kapcsolónak jobban örültem volna!

Vettem még egy kesztyűtartó zárat. Már korábban vettem egyet, de az után gyártott, a rögzítése némileg eltér, a zárszerkezet háza nem krómozott, nem tetszett. Ami most jött, az eredeti, de új darab, tökéletesen egyezik a régivel.

88Tibivel megint volt egy ebayes bevásárlásunk, nekem most vakdugók, és egy készlet elektromos csatlakozó jött.

A leszerelt hűtőrács miatt könnyű volt hozzáférni a gyújtótrafóhoz és a ballasztellenálláshoz, leszereltem, ment a gyújtáselosztó mellé. Leengedtem még az olajat is, nem lesz egy ideig szükség rá.

Gondolkodtam, hogy takarítsam-e tovább a motorteret, de ha az egész motor kint lesz, akkor még kényelmesebb lesz, inkább bevonultam az utastérbe.

Itt újból nekiálltam a sebesség váltó kar kiszerelésének, amivel a múltkor olyan jól felkoppantam. De most velem volt a jó öreg csehszlovák pillanatforrasztó pákám, leműtöttem a vezetékeket. Itt eredetileg nem forrasztásnak kellene lennie, hanem csatlakozónak, de az letörhetett, egy új kapcsolónál meg tényleg olcsóbb a forrasztás. És üzembiztosabb is:) De én azért vissza fogok térni az eredeti megoldáshoz.

A váltókar ezek után is elég nehezen adta meg magát. Le akartam szedni a gombrészt, de azt egy nútos anya rögzíti, amihez nincs megfelelő szerszámom, reszelni egyet meg lusta voltam, egyenlőre maradt a karon. A kart alulról egy anya rögzíti a sebesség váltó szerkezethez, de ehhez csak akkor lehet hozzáférni, ha kézben a kar. Végül a keresztirányú mozgást biztosító tengelynél bontottam meg a rendszert, így kijött a kar a hosszanti mozgást biztosító rendszerrel együtt, leszereltem a kart, majd visszatettem a mozgató mechanikát. Így ha kell, még lehet sebességet váltani. A rossz hír a szokásos, a kar krómja itt-ott sérült, sajnos ezt is újra kell majd krómozni.

Megpróbáltam a tetőkárpitot is leszedni. Nem jön, egyre erősebb a gyanúm, odaragaszthatták a tetőhöz. Sajnos valószínűleg kénytelen leszek akkor darabokban leszedni, pedig valami formára préselt üvegszálas anyagnak néz ki.

Miután a múltkor lejött a műszerfal teteje, láthatóvá váltak az A oszlop burkolatát rögzítő csavarok, így nem volt akadálya annak, hogy levegyem. Ezekre is új borítás kell majd, kérdés itt is, hogy maradjon a műanyag, vagy legyen bőr?

A műszerfal szétszerelése könnyebb volt, mint vártam, de lassabb. Könnyebb volt, mert nem kellett berohadt csavarokkal bíbelődni, lassabb, mert a bontás során sok fotót készítettem a különböző lépésekről, és a sok vezetéki kapcsolatot is elláttam jelöléssel, hátha akkor könnyebb lesz visszakötni. Bár illúzióim nincsenek...

Megoldódott egy problémám, nem értettem eddig, hogy a középső műszeregység miért csak egy kicsit nyílik ki nekem, pedig így egy biztosítékot cserélni is felettébb kényelmetlen. A jobb oldali rögzítő csavart egy kicsit kijjebb tekerve egyből le tudott nyílni vízszintesre, mert már nem szorult.

A műszerfal alatti burkolatok és a kesztyűtartó, illetve a műszerfal jobb oldala is gond nélkül jött le. Sajnos az alsó perem borítása egy helyen repedt, az egész be van keményedve. Valamit kezdeni kell ezzel is, de figyelni kell arra, hogy ez a perem végigfut az egész műszerfal alatt.

A műszerfal vezető oldali részével  már többet szenvedtem. Mikor nézegettem, hogy merre van a lefele, akkor feltűnt, hogy csak a kormánykerék és az indexkar leszedése után lehet rendesen eltávolítani ezt a részt. Így a kormány leszerelésével kezdtem.  Elolvastam, hogy is kellene lejönnie a kormánykeréknek. Túl egyszerűnek tűnt, de vesztenivalóm nem volt. És valóban, olyan egyszerű volt, ahogy a leírásban szerepelt. Egy csavaron kell néhány menetet kifele tekerni, majd a kormányoszlop felső része a kormánykerékkel együtt lejön. Ha már lent volt, a kormánykerékről leszedtem a kürtkarikát meg a középső takarórészt. A kürtkarika érdekes volt, mert eddig azt hittem, krómozott, de kiderült, hogy már ez is a mattított kivitel. Ha lehet, le kellene krómoztatni? Könyörgök, az öreg Zsigulimon is krómozott volt, igaz, azt nem is gyártották amerikai piacra:)

Érdekesség, hogy megtaláltam a műszerfalban a fordulatszám mérő mellett a ködlámpa kapcsoló helyét kikönnyítve, és a vezetékek is ott lógtak. Kicsit sajnáltam, hogy én nem fogok ködlámpát felszerelni, mert olyan figyelmesek voltak annak idején, és most is kihasználatlanul fog maradni:)

Miután kiépítettem a műszerfal középső tartóit, nekiláttam a torlólevegős szellőzés bontásának. Szerelési szempontból elég rossz helyen vannak, a műszerfal alatt oldalt, a lábtérben. Valami lehetlen pozitúrában tudtam csak odaférni. Ráadásul az egész rendszer mind a két oldalon elég rozsdás volt, a bal oldali konkrétan mozdíthatatlan. De a jobb oldali is csak relatíve volt jobb állapotban. A jobb oldalinál viszont a működtető kar teteje törött, de egyenlőre nem tervezem a pótlását. Ha a sors elém sodor egy jobb állapotút, nem fogok habozni, de vadászni nem fogok rá, az biztos!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr92997063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S2-77 2009.03.12. 22:29:04

a tetőkárpit alatt tényleg van egy sárga üveggyapothoz hasonló hangszigetelő tábla ami ragasztással van rögzítve a tetőre.
Ezt helyettesítettem a mutatott HIFI-s hangszigetelő anyagokkal. Magát a kárpitot acél pálcák feszítik ki, nem tudom hogy gyárilag ragasztva van-e vagy sem, még nem láttam olyan JAG-et aminek eredeti tetőkárpitja lett volna.
A német hirdetésekben viszont sokszor szerepel a "megereszkedett égbolt" (szabad fordításban) ami arra utal hogy valószínűleg ragasztva is van.
Amikor visszatettem a tetőkárpitot nem kellett ragasztani. A pálcák helyét jelöld be később egyszerűbb lesz visszarakni.

szatyi 2009.03.16. 15:16:22

Ezek a hifis hangszigetelő anyagok érdekelnének. Valami linket vagy elérhetőséget kaphatnék?
süti beállítások módosítása