Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Csomagtartó, műszerfal, és egyebek

2009.03.02. 02:01 Miszter07

Míg vártam, hogy csöpögjön le a hűtőrendszer, nekiláttam a csomagtartó teljes kipucolásának. Leszereltem mindent, ami csavarozva volt, lefeszegettem az utastér hátsó szellőzőjét, feltéptem a ragasztott kárpitokat, nem maradt más, csak a zár, meg az elektromos vezetékek. A zár az maradni fog, jól jön az még a szállításnál, a vezetékeket meg majd egyben szedem ki az egész kocsiból.

Mikor elakadtam a vezérműlánc feszítőjével, akkor a sebváltó kar kiszerelésének álltam neki, ez majd a motor kiemelésénél lesz útban. De itt is elakadtam, mert az overdrive kapcsolója forrasztva van. A forrasztó pákám pedig nem volt velem. De a leírásból nem forrasztósnak tűnik a csatlakozás. A rögzítő fülek letörtek volna, és forrasztással taknyolták fel utána? Ha leforrasztom, akkor majd talán kiderül. Sajnos a sebváltó szoknyáját lerögzítő műanyag keret több darabba van törve. Úgy nézem, ezt egy vastagabb műanyag lemezből egyszerű lesz elkészíteni, ha nem kapnék esetleg.

Miután a sebváltónál is felsültem, nekiláttam a műszerfalnak, pontosabban a felső borításának, ami leemelhető a műszerfalról. A Haynes Workshop Manual 4 csavart emlegetett. Az alkatrész katalógusban 6 volt, de a helyüket nem mutatta. 2 gyorsan meglett. Két másikat a hangszóró rács alatt találtam meg. (Mondtam már, hogy a műszerfal tetején, középen a rácsa alatt ott pihen egy ovál hangszóró?) De ezt a négyet eltávolítva sem mozdult a borítás. Igazából inkább véletlenül, mint tudatosan találtam meg a maradék két csavart. Néztem én mindenfele, de végül a középső műszeregységet lehajtva, a rögzítő fülek mögött gyakorlatilag láthatatlanul lapult meg ez a kettő. Egy hosszú csavarhúzóval szerencsére aránylag könnyen hozzá tudtam férni. Úgy néz ki, ez a borítást már eltávolították egyszer korábban, mert a csavarok nem egyformák. Az egyik csavart egyébként megtaláltam a sebváltó körüli hangszigetelő anyag alatt. Feltételezem akkor vették le, amikor cserélték a szélvédő gumikéderét, és talán ekkor lakatos is dolgozott a környéken, bár ennek nem láttam eddig jelét.

A borítás egyébként teljesen megkeményedett, repedezett, használhatatlan. Újra lesz burkolva. Kacérkodok a gondolattal, hogy bőr borítást kapjon a műanyag helyett. De bármi lesz, a hangszóró valószínűleg el fog tűnni, mint a későbbi kiadásokon. Sajnos a szellőzőrácsok és a hangszórórács rögzítő peckei töröttek, itt lövésem sincs mihez kezdjek. Ami használt, az jó eséllyel ugyan ilyen sérült, új meg nem nagyon van…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr17974644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása