Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Benzintankok

2009.02.20. 00:05 Miszter07

Igen, benzintankok! Az XJ-ben ugyanis biztonsági szempontok miatt nem egy nagy, hanem két kissebb benzintank van. Mondjuk a kicsin lehet vitatkozni, nem egy középkategóriás autónak van kb akkora tankja, mint itt az egyik. Az XJ ugyanis 100 liter üzemanyagot cipel magával, amit mohó étvággyal szürcsöl ki a 4.2 literes motor.

A kipufogók eltávolításával minden akadály elhárult a tankok kiszerelése elől. Régebben már tettem egy kísérletet a jobb tank kiépítésére, de mivel akkor a kipufogó rendszert még nem akartam bántani, maradt. Mindkét tank meglepően könnyen jött ki. Problémát egyedül a tanksapkák leszerelése jelentett.

A szervízkönyv szerint távolítsuk el a tanksapkát rögzító 4 csavart, majd emeljük ki. Aha. A könyv régen íródott, akkor még nem kövült össze a tanksapka nyaki része a benzintakkal. Pontosabban a tanksapka nyaki része becsúszik a tankba, és a kettő között van egy gumi tömítőgyűrű. Ez az idők során bekeményedik, és mozdíthatalanná válik miatta a sapkarész. Amennyire tudtam befújkáltam csavarlazítóval, de így sem tudtam kiemelni, pedig már a végén elég durván feszegetem. Aztán sikerült rájönnöm, hogyan forgathatom el egy kicsit. De ez a kis fordítás ide-oda már elég volt ahhoz, hogy meginduljon kifele.

A tankokat kiszedve már jól látható, hogy mindkét tank majdnem gyári állapotban van, talán egy-egy tenyérnyi helyen hiányzik a festés, de ott is csak felületi rozsda van. Sokkal rosszabbra számítottam. Végre valami kellemes meglepetés:) Külső-belső festés, és mehet is vissza!

A napokban Miskolcon járva bekukkantottam BIG666-hoz. Azonnal beleszerettem az E-typejába. Sajnos a szerelem plátói marad, mert az E-type egész egyszerűen kicsi nekem:(((

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr47953970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.