Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Lepuff

2009.02.09. 01:49 Miszter07

A mostani bejegyzést is a szokásos ebay beszerzések ismertetésével kezdem. Most csak egy alkatrész jött, ami a következő négy. Egy fűtés/rádió panel jött, kompletten, előlappal, fűtés szabályozókkal, rádió beépítő kerettel. Amikor kiszereltem ezt a részt, akkor határoztam el, hogy kell egy új. Az külön szerencse, hogy több jött, mint amennyire számítottam, mivel az ebay fényképen a hátsó konzol rész nem is látszott. A fűtés szabályozókból meg már egész kis gyűjteményem van, ami nem is árt, ha olyan sérülékenyek, mint amilyennek látszanak:)

Az előlap az nem Jaguarhoz, hanem Daimlerhez vagy XJ12-höz való. A magasabban pozícionált modellekben a bordázott alumínium betéteket feketére cserélték. Régebben vettem egy középkonzol takaró lemezt, az feketére festett, a rádió/fűtés panel meg fekete műbőrrel van bevonva. Nem véletlenül gyűjtögetem ezeket az alkatrészeket. Őszintén szólva, a bordázott alumínium betétek nem tetszenek, egyszerűen nem adják azt a minőség érzetet, amit elvárnék. Hosszú távon ki akarom cserélni ezeket vagy a Daimlerek feketéjére, vagy a későbbi változatoknak megfelelően faborítást fognak kapni.

De azért dolgoztam is! Elkezdtem a motor kiemelését előkészíteni, először is a kipufogó rendszer bontását határoztam el. (Mondjuk másodiknak meg a benzintankok kiszerelésének álltam neki, ha már nincs útba a kipufogó, de ennek meg sok köze nincs a motorhoz:) De ez majd egy másik bejegyzés lesz...)

Mindenek előtt a kocsit üzembiztosan meg kellett emelni, és fel kellett bakolni. Az első sárvédők bontásakor már megtaláltam, merre rakjam elől a bakokat, de a hátsókhoz nem volt sok ötletem. Végül is jobb híján ott is a hátsó híd alá raktam, csak itt konstrukciós okok miatt nem lehetett a szélre kitolni a bakokat, mindkettő középre ment. Így most gyakorlatilag három lábon áll a kocsi, de elég stabil, alaposan megrángattam. Mindenesetre, jobb az óvatosság, a leszerelt kerekeket beraktam a kasztni alá, így még a helyet sem foglalják:)

Így már be mertem mászni a kocsi alá, és alaposan szemügyre vettem a kipufogó rendszert. Az nem ért meglepetésként, hogy a rendszer rozsdás, és néhány helyen lyukas. Néhány barkácsolás már igen. Tulajdonképpen a kipufogó rendszert valamikor kicserélték, nem az eredeti rendszer van alatta, hanem az újabb típus. Sajnos ekkor kerülhetett az eredeti egyenes kipufogó vég helyére a görbített változat is. A hátsó dobot és a hátsó híd fölött átmenő csődarabot összehegesztették. Ennek a csődarabnak a felrögzítését is megbarkácsolták. Mint kiderült, a kipufogó leömlőnél tévedtem, mikor legutóbb szemügyre vételeztem. Jobban megnézve az alkatrész katalógust, és a szervizkönyveket, nyilvánvalóvá vált, hogy amikor a kipufogó rendszerhez hozzányúltak, akkor valószínűleg az eredeti tőcsavarok betörtek, illetve kiszakadhatott az öntvényből a menet, mert a meneteket kifúrták, és a tőcsavarokat átmenő csavarokkal pótolták. Itt is, és végig az eredeti collos csavarok helyett M13-as csavarok kerültek beépítésre.

A csavarok, ahhoz képest, amilyen rozsdásak voltak, egész könnyen jöttek. Mondjuk, kaptak is bemutatkozásnak csavarlazítót alaposan. Néhány betört, de mivel átmenő csavarok voltak, és nem terveztem, hogy még egyszer felhasználásra kerülnek, nekem ez a megoldás is megfelelt. A Hayne's féle restaurálós könyv is emlegeti, hogy néha az egyetlen lehetőség a sikító/vasfűrész/hidegvágó:)

Csak a leömlőt és a kipufogó rendszert összefogó csavarokkal gyűlt meg a bajom. Ezek sem voltak különösebben berohadva, de ahhoz pont eléggé, hogy ne legyen könnyen tekerhető. Mint fentebb említettem, az eredeti tőcsavarokat átmenő csavarokkal pótolták. Szóval, nem elég, hogy szűk helyen kell dolgozni, ahol alig lehet fordítani a kulcson, vagy látsz, vagy szerelsz, de ráadásul még ellent is kellett tartani. Szerencsére békés hangulatban voltam, senki mamája sem csuklott...

A kipufogó végeit már próbáltam korábban leszerelni, sikertelenül. A rögzítő csavarok annyira gyengék, és annyira berohadtak, hogy lehetetlen volt leszerelni. Próbáltam a bal oldalit lefúrni, de az sem sikerült, úgy hogy maradtak a dobokon. De így lehetetlen lett volna kifűzni a csöveket a hátsó hídon keresztül. Más opció nem lévén, elővettem a nagyobb sikítót, és kb. ott, ahol összehegesztették a csöveket a hátsó dob előtt, elvágtam. Így már kijött minden, csak egy kicsit kellett nézegetni, hogy mikor merre forgassam a csöveket.

UI: Ha valakinek kellenek a kipufogó végéről a hajlított idomok, szóljon, viheti. Amennyire néztem, épek, sértetlenek, csak le kell imádkozni a hátsó dobról. Egy óra alatt biztos lent vannak, de nekem ennyit nem ér meg most.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr84931437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szervizes 2009.02.14. 19:39:53

Szia!
Látom hogy komojan foglalkozol az autóval.
Most probálok beinditani egy forúmot ha gondolod
csatlakozzál!www.jaguarxj6.atw.hu/

HöZsö 2009.03.06. 23:56:06

Szia!

Okoska komment:
M13-as csavar nincsen. A 13-as fejű metrikus csavar az M8 jelüléssel bír, ugyanis a csavarszár átmérője alapján számozodik.

Miszter07 2009.03.07. 01:02:28

@HöZsö: Boccs, igazad van. Sjanos rossz beidegződés miatt hajlamos vagyok keverni ezt:(
süti beállítások módosítása