Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Nyomás alatt a dolgok rosszabbodnak

2009.02.03. 21:12 Miszter07

Lassan elértem ahhoz a ponthoz, hogy a motorhoz és a futóműhöz is hozzá kell nyúlnom, más már egyszerűen nem nagyon maradt. Még korábban kérdeztem Keepitretrot, hogy mit érdemes még megnézni, mielőtt ezt a részt is darabjaira robbantanám. Egy kompresszió mérést javasolt. Meg is beszéltük ma reggelre a vizsgálatot. Tegnap délután. Gondoltam, akkor be is indítjuk a gépet, meghallgatjuk utoljára. Régen volt indítva, valamikor a múlt nyár elején, ha jól emlékszem.

Munkaidő után rohanás haza, felmarkoltam a benzinkannát, vettem 5 liter 95-öst, mert már nem sok benzin lehett benne. Visszaraktam a vezető ülést, mert mégiscsak könnyebb indítgatni az ülésen ülve, mint a padlólemezen. Akku a helyére, és ráadtam a gyújtást, de még nem indítottam. Vártam, hogy az AC mit csinál, kell-e bele az 5 liter benzin. Ugyanis, az AC elég hangosan működik, ha viszont az álló motornál felnyomta a rendszert, elhallgat.

Lassult, majd újból teljes sebességgel kezdett kerepelni. Na mondtam, mehet bele a benzin. De nagyon benzin szag volt. Túlságosan is. Egy rövid pillantás a karbik környékére elég volt a szag forrásának a megállapításához. Illetve ahhoz, hogy folyik a benzin valahonnan. A légszűrő háztól elég nehéz ehhez a részhez hozzáférni, úgy hogy légszűrőház le. Mindkét karbiból folyt a benzin. De nem annyira, mint amennyit láttam lentebb. Végignézegetve a csöveket, az egyik el volt repedve.

 

Mivel elég hosszú volt, kivágtam egy darabot, majd megpróbáltam rátolni a csatlakozóra. Ahogy toltam felfele, úgy repedt hosszába. Próbáltam egy kicsit nagyobb átmérőjű és rugalmasabbnak tűnő csőből levágni egy darabot, és azzal toldani, de ez sem segített. Végül nagy nehezen, épp hogy, de sikerült annyi ép részt találni, hogy nem spriccelt mellette a benzin. De még mindig folyt a porlasztókból visszafele. Próbáltam mozgatni ezt-azt, hátha, de az SU porlasztókat nem is ismerem igazán, meg nem is akartam nagyszervízbe kezdeni pont a szétszerelés előtt.

Nem baj, kompresszió méréshez amúgy sem kell...

Reggel nekiláttunk a mérésnek. Illetve előtte ki kellett iktatni az AC pumpát. Már nem a gyári elektromos csatlakozója van, egyszerűen egy csokival van bekötve a tápja. Próbáltam kicsavarni, nem ment, úgy hogy nemes egyszerűséggel elcsíptük a vezetéket.

Kompresszió mérő be, én indítóztam, Keepit nézte a műszert, elvégre mégiscsak az övé. Pislogott felém laposakat, majd közölte, hogy bizony, 3 a kompresszó:( Rögtön az egyes hengerben. Egy magas  kompressziójú motornál. Szomorú lettem...

A többi henger nincs ilyen rossz állapotban. A mért értékek:

1. henger:  3

2. henger:  8,1

3. henger:  9

4. henger: 10

5. henger: 10

6. henger:  9,4

Érik a teljes motorgenerál. Hogy végül is, mi a probléma, azt már csak a hengerfej levétele után tudjuk meghatározni, akkor lessz a következő konzultáció.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr50921140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kinga67 2009.02.07. 00:36:35

kérnék egy kis segitséget,ha tud valaki egy jó jaguár szerelőt azt nagyon megköszönném.06 70 389 26 05

Miszter07 2009.02.09. 00:18:18

@kinga67: Örültem volna, ha valaki más válaszol erre a bejegyzésre. Bár lehet, hogy már hívtak:

Én magam barkácsolok, Jaguar szervízben még nem voltam. Amit emlegetni szoktak, az a Murányi Jaguar Szervíz:

muranyijaguar.hu/portal/page.php?6