Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Ajtó-ablak IV.

2009.02.01. 23:44 Miszter07

Előzmények: Ajtó-ablak, Ajtó-ablak II, Ajtó-ablak III.

 

Nem tudtam ellenállni a kísértésnek...

Megvettem a Jaguarokhoz való Lucas alkatrészkatalógus 1969-es kiadását is. Jól mutat a '70-es és a a '71-es mellett:)

Mint az előző bejegyzésben említettem, ezen a héten nem sok időm maradt a kocsira egyéb problémák miatt. Csak a szombat délután jutott erre a célra, akkor is inkább pakolgattam, már sokminden volt szana-szét, féltem, hogy valami megsérülhet vagy elkeveredhet. Nem is nagyon akartam szerelni addig amig öcsém barátja meg nem érkezik, mert megbeszéltük, hogy a Pannónia oldalkocsi elköltözik a garázsbol, mivel nem használható (rugótöréses), nekem meg útban van. Eddig elfért, de a következő körben már jön ki a motor, benzintankok, kipuffogó rendszer, nincs annyi hely, ami elég lenne. Már így is kisajátítottam anyu gadróbszobájnak a felét alkatrész tárolásra:) (Na jó, oda csak a belső berendezés, burkolatok, ülések kerültek. Meg a villamos dolgok, az üvegek, a ...)

Míg vártuk a havert, elpakoltam, beszélgettünk öcsémmel, és még mindig nem jött. Elkezdtem közben a szélvédő és a hátsó ablak kiszedésének a lehetőségét tanulmányozni. Nagyon óvatos voltam, az ablakokban a feszítő betét fölött van egy két részből álló krómozott díszcsík, amit arany árban mérnek. Nagyon féltem, nehogy tönkretegyem, mert bár nem a legjobb ezeknek a díszbetéteknek az állapota, annyira nem rossz, mint amennyibe a cseréjük kerülne. Elovastam a gépkönyvben, hogy mi a javaslat, de a neten találtam olyan véleményt is, hogy a legjobb késsel átvágni a gumikédert.

Megpiszkáltam kézzel a kis fedőlapocskát alul, ami a diszcsík két részénél az illesztést takartja. Lejött. Megpiszkáltam a felsőt is. Az is lejött. Óvatosan elkezdtem kiemelni a díszcsíkot. Könnyen jött. Elkezdük kihúzni a feszítőbetétet. Az is könnyen kijött. A gumikéder és a kasztni között végighúztunk egy csavarhúzót, hogy a letapadásokat felszedjük, majd óvatosan kinyomtuk az üveget. Mit ne mondjak, 10 perc alatt a motorháztetőn feküdt a szélvédő! Én voltam a legjobban meglepve...

A másik meglepetés az volt, hogy a lemez a szélvédő sarkaiban nincs is annyira elrohadva, inkább felületi a rozsda. Igaz, a felhólyagzott részt még nem vakartam meg alaposan...

A sikeren felbuzdulva nekiestünk a hátsó ablaknak is. Az is kint volt hamar.

A hátsó ablak gumija már nagyon rossz állapotban volt. Inkább porlott, mint szakadt. Valószínüsítem, hogy ez még az eredeti gyári gumi lehett. Annyi biztos, hogy ez az ablak nem volt kint, amikor átfestették korábban. A szélvédő kint volt akkor, a gumi is jobb állapotban volt, szerintem ezt cserélték.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr30917271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyuri76 2009.02.02. 17:18:05

Hello Miszter07!

Örömmel és élvezettel olvasom beszámolóidat, s eddig azt gondoltam nem zavarlak, mert lehet hogy rossz nében veszed ha beleszólok a felújításodba, de mégis írok, mert hasznos lehet számodra, s egyébként sincs jobb dolog, minthogy minél több ilyen gyöngyszem járjon a hazai utakon. Nekem (nem felvágásiból) egy ugyanilyen színű S3-om van, 86-os évjáratból. Hasonlóan ugyanígy atomjaira szétszedtem, s tudom mennyire embert próbáló, ám ez a helyes, mert hiába prémium márka, sajnos rengeteg hibája van, pedig az enyémnek már egy kiforrott évjáratúnak kellene lennie.
Na mindegy, nem is rólam van szó, ha gondolod vedd fel velem is a kapcsolatot, rengeteg olcsó és főleg megbízható beszerzési infóm van, a gyárinál és a magyar szervízeknél 50%-os árban, 4 napos szállítással. Ha még nincs, letölthető a net-ről ingyenes alkatrész katalógus rengeteg ábrával, az összerakásnál az a hasznos.
Várom válaszod, ha pedig tolakodásnak vetted, akkor is kívánom, hogy legyen egy gyönyörű Jag-ed, amit biztosan csak élvezettel fogsz használni.
Üdv: Gyuri

Miszter07 2009.02.02. 20:22:36

@Gyuri76: Szia Gyuri!

Dehogy zavarsz! Minden észrevételt, ötletet segítséget örömmel látok. Mint többször írtam itt is, több Jaguar tulajjal tarom a kapcsolatot, akikkel megosztjuk a tapasztalatainkat és az információinkat. Bár legtöbbször én próbálok meg mindent ellesni:)

A '86-os S3 már Ford éra, ha jól emlékszem, akkorra a minőség is javult. Szerencsére az enyém még a Leyland időszak eleje, nem olyan vészes, de egy-két S2...

Megvan a gyári gépkönyvem és az alkatrész katalógusom az S1+S2-höz, ezzel rendben vagyok. (A netet ebből a szempontból elég jól felderítettem, szinte minden Jaguarhoz találtam már letölthető alkatrész katalógust.)

Miszter07 2009.02.02. 20:24:32

@Gyuri76: Elméletileg írtam üzenetet neked, remélem, megkapod!

issey76 2009.02.04. 20:56:35

@Gyuri76:

Szia!

Írtam neked egy üzeneted,pls válaszolj..

issey76 2009.02.04. 20:58:19

@Gyuri76:

Üzentem neked privátba,kérlek válaszolj..

Miszter07 2009.02.04. 21:00:46

Várjál már, épp, bogy hazaértem:)