Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Csavarról-csavarra

2008.12.11. 00:25 Miszter07

Előzmény: Jó hírek, rossz hírek

 

Most tényleg egy kicsit több időm van szerelgetni, ezért most gyorsan leírom, mit végeztem a héten eddig, mielőtt elfelejteném.

Először is, végre vettem egy collos dugókulcs készletet. Már otthol jöttem rá, hogy nekem nem is az 1/2"-os készlet kéne, hanem a 3/8"-os, úgy hogy lehet, hogy ki fogom cseréltetni.

A 9 felniből, amit az ebayon vettem, 4 darabnak lett új gazdája, null1 topictárs XJ6 S3-án a téli gumikat fogják hordozni.

Tovább küzdök a hátsó sárvédők alsó részének a lebontásával. Csavarról-csavarra haladok előre, lassan, de legalább bizonytalanul. Bizonytalan vagyok, mert a csavarok úgy törnek a kezem alatt, mint a száraz gallyak. Már szinte ránézni sem merek egy csavarfejre...

Megtaláltam az előző bejegyzésben említett csavarokat is, amiről a hétvégén elfelejtkeztem. Ezeket a kerékdob felől lehet megközelíteni. Próbáltam, nem igazán ment. Végül levettem a két hátsó kereket, így már mindehez hozzá lehetett férni, mindent lehetett látni. Mondjuk, a látástól nem lettem vidám, a kerékdob felől is van egy-egy jól fejlett rohadás ezen a részen mindkét oldalt. Csak sajnos már nem azon a részen, amit cserélni szándékozom. No sebaj, ehhhez a részhez is van javítóív...

Ez a hátsó rész alaposan szét van rohadva. Őszintén meglepett, nem látszott enyire rossznak a helyzet. Csak sajnos úgy néz ki, hogy az egész belülről rohadt. A kocsit élete utolsó részében sokat használhatták földúton, mert a benzintank és a lemez közötti rész tele volt földdel. Ez nedves dunsztba tartotta a lemezeket, amelyek amúgy is gyenge korrózió védelme megadta magát az idő vasfogának, és csenden átrozsdásodott. Mindkét oldalon egy kissebb cserépre való földet sikerült nagy nehezen kipiszkálom. Ezután inkább azon csodálkoztam, hogy egyáltalán jött ki csavar, nem azon, hogy meg sem moccantak. A jobb oldal sokkal rosszabb állapotban van, itt szép nagy területen egyszerűen a kezembe maradt a lemez széle. Ha már itt tartottam, egy fogóval rásegítettem, így már volt elég hely arra, hogy rendesen hozzáférjek a benzintank és a takaró lemez közötti részhez, rendesen ki tudtam pucolni, majd bőven meglocsoltam csavarlazítóval.

Annak ellenére, hogy a jobb oldal van rosszabb állapotban, érdekes módon itt azért jövögetnek kifele a csavarok. Az alsó keresztfejű csavarokból kijött kettő, és még egy elindult, míg a bal oldalon össze-vissza egy csavart, igaz a kerékdob felőliek közül egyet, sikerült eltörnöm. Pedig a csavarok többségét már vagy 5 napja próbálom csavarlazítóval és/vagy fékolajjal rávenni a mozdulásra....

Annak viszont örülök, hogy a felniken nem látni semmi sérülést a belső oldalon sem. A f.ne egye meg, melyik garnitúrát szeressem???

Míg vártam a csavarlazító hatására, elkezdtem a küszöbök borításához tartózó rögzítő szerelvények bontását is. A múltkor, amikor lekaptam a küszöbök borítását, amit azóta sem vittem el Freetznek, alatta maradtak a rögzítő lemezkék, valamint a fa profilok, amelyek beülről merevitették a aluminium lemezt. Érdekes módon, itt is a jobb oldal jött le gond nélkül, míg a bal oldallal szenvedek. Nem baj, bőven mértem  a csavarlazítót, csak kijön előbb-utóbb az összes csavar. Azért találtam errefele is egy rozsdás területet a festék alatt, mégpedig a vezetőajtó első sarkánál...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr40816478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Sün 2008.12.11. 03:27:45

Türelmes ember lehetsz, én tuti nem várnék 5napot egy csavarra, tudva, hogy úgyis törik. Dr Flex, lemezhajlításhoz értőt meg lehet találni.

Én kiszórtam volna belőle a fődarabokat, aztán irány homokfúvatni, ott tuti előjön ami rozsdás.

Miszter07 2008.12.14. 20:46:34

Sajnos nem vagyok így sem elég türelmes:(

Miszter07 2008.12.15. 00:20:43

Meg aztán úgy flexelni, hogy egy centinyire a lemez mögött ott a benzintank...