Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Jó hírek, rossz hírek

2008.12.07. 22:54 Miszter07

Jó hír az, hogy önzáró diffrenciálmű van a kocsi alatt! A múltor, amikor megemeltem, elfelejtettem ellenőrizni. Most, mikor megint emelőre került, ellenőriztem, egyirányba forog a két kerék, ha az egyiket mozgatom. Az egyik titkos reményem ez volt, ennek örülök!

A rosszabb hír, hogy a hátsó sárvédőkőn elég alapos rohadást találtam. Mondjuk ez így gyenge kifejezés, konkrétan mindkét sárvédő felső részének az alsó pereme szinte teljes hosszában el van rohadva. Ezt a rohadást vastag gittréteg borította, mikor elkezdtem lepiszkálni, akkor került napfényre az igazság!

Kezdjük egy kis elmélettel azok számára, akik nem ismerik csavar szinten az XJ6-ost. A hátsó sárvédő két részből áll, amint az az alábbi ábrán is látszik. A felső rész a 11691/11692 (jobb/bal) számú elem, míg az alsó a 11870/11871 (jobb/bal).

A két elemet egy peremnél fogva csavarok fogják össze, valamint az alsó rész még további csavarokkal van a kasztnihoz rögzítve. Az érdekes kérdés az lehet, hogy miért is van két részből a sárvédő. Tulajdonképp egyszerű. Itt vannak benzintankok, gyakorlatilag teljesen kitöltik a sárvédők mögötti teret, amit másik oldalról a csomagtér fala határol.

Mikor leszereltem a lökhárítót, már akkor feltűnt, hogy van itt glett rendesen, de nemigen gondolkoztam rajta, hogy miért. Hát most kiderült:)

Az egészet tulajdonképpen azért kezdtem el, mert kíváncsi vagyok a jobb oldali benzintank állapotára. A bal oldali nagyjából rendben van, legalábbis eddig nem tűnt fel, hogy lyukas lenne, mert ez a működő benzinpumpához tartozó tank, ide már öntöttem benzint. A másik állapota azonban ismeretlen, ennek szerettem volna utána járni.

A hatlapfejű csavarokat több-kevesebb erőfeszítéssel gyakorlatilag inkább letörtem, mint kicsavartam. Nem nagyon aggódtam, ezek átmenő csavarok, sok bajt nem okozhatnak, ha eltörnek. Azt azért reméltem, hogy legalább egyet sikerül épen kicsavarni, mintának a méret miatt. Végül kettőt sikerült. Tizenkettőből.

A keresztfejű csavarokkal, amelyek a kasztnihoz rögzítik a lemezt, óvatosabba bántam. Ez nem átmenő csavar, ha törik, vagy ha  a fejéből a slicc kimegy, akkor vérizzadás van. Itt nem is mertem erőltetni. Elsőre semmi eredmény. Mivel ezek a csavarok elég rendesen le voltak festve, ezért először drótkefével megtisztogattam, majd csavarlazítóval lekezeltem. Továbbra is semmi. Jött a drótkorong, majd jó bőven a csavarlazító. Az utolsó próba is sikertelen volt. Hagytam állni másfél napot, na akkor egy végre kijött. Egy a 14 csavarból. Hurráááááá!

A mai nap, Series Onetól kapott tanácsnak megfelelően, lekezeltem egy kis fékolajjal. Egyenlőre ez sem használt, de most megfogadtam, türelmes leszek.

A hétvége másik munkája az ajtók borításának a leszedegetése volt. Mostmár mind a négy ajtóról lejött a borítás, mind kb. ugyan olyan ramaty állapotban van. Mondjuk ezt akkor is tudtam, amikor fent volt, de a sárvédő műtétje miatt megemeltem a kocsit, nem nagyon jutott más az eszembe, amit egy hátul egy ponton emelt kocsival kezdeni lehet, ezt meg már régebben tervezgettem, csak mindig volt valami sürgősebb, vagy érdekesebb munka:)

 

Update:

Majd' elfelejtettem, jött egy új ablakemelő motor. Bár nekem mind a 4 működik, de olcsó volt, és egy ilyen sosem árt, ha van kéznél...

Amit viszont elfelejtettem, az a hátsó sárvédőnél 3-3 csavar oldalanként, amit csak most vettem észre, az anyagaimat nézegetve... 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr67810202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása