Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Olvasgatok, olvasgatok

2008.10.19. 23:15 Miszter07

Előzmények: Olvasgatni valók

Mint az előző bejegyzésben is említettem, az autótól távol vagyok, egy szállodai szobában küzdök a szakadozós WiFi nettel. Tulajdonképpen ezt a bejegyzést is a jó öreg Notepadon kopogom le. Mi más marad ilyenkor, mint az ebay rendszeres átfésülése alkatrészek után.

A mai napot a Jaguar '69 és '79 között kiadott alkatrész és szervíz kiadványainak a böngészésével töltöttem. Tényleg aranyat érnek ezek a kiadványok, sok érdekességet és hasznos dolgot tudtam meg.

Először is megemlíteném, hogy a kiadványokban található dátumok, motor- és alvázszámok segítségével szinte biztosra vehető, hogy a kocsim valamikor '71 októberében került le a szerelőszalagról. Alkalomadtán majd le fogom kérni a potos adatokat a JDHT-tól, de most ez a hozzávetőleges dátum is segítség.

Régebben elhatároztam egy-két módosítást. Ezek nagy része az XJ6 különböző évjárataiban megtalálhatóak voltak, csak épp az enyém előtt, vagy után. Nem nagy részletek, de a látvány szempontjából meghatározóak. Ha úgy tetszik, a különböző évjáratokból kicsemegéztem a nekem legjobban tetsző elemeket...

Az egyik ilyen részlet a kipuffogó vége, ami az enyémen görbe. Ez eredetileg egyenes volt, de megváltoztatták. A legelterjedtebb magyarázat szerint azért, hogy a menetszél örvénye ne tudja visszacsapni a kipuffogó gázt a csomagtérbe, illetve azon keresztül az utastérbe. Ezzel a magyarázattal sokan nem értenek egyet, mert akiknek egyenes van, vagy mert ilyen volt gyárilag, vagy mert a görbített kivezetést lecserélték az egyenesre, nem tapasztaltak semmiféle ilyen problémát. Hallottam olyan véleményt - amivel egyébként hajlamos vagyok egyetérteni - hogy azért volt szükség arra, hogy a kipuffogó cső vége a lökhárító babákon kívülre kerüljön, mert az amerikai háziasszonyoknak így nem koszolta össze a szoknyáját, mikor a szupermarket előtt rámolták befele a vásárolt cuccokat a csomagtartóba. Hogy errefele kell keresni az igazságot, az is erősíti, hogy a szervíz feljegyzések közül egy sem említ olyan problémát, hogy a gáz visszakerült volna a csomagtartóba, és nem ajánlották, hogy ilyen probléma esetén az új típusu véggel a probléma orvosolható. 

Nekem mindíg is az egyenes kipuffogó végződés tetszett. Tervbe vettem, hogy ilyenre alakítom át. Most böngészés közben rájöttem, hogy nem át fogom alakítani, hanem vissza. Eredetileg ugyanis a módosított kipuffogórendszert az én kocsim gyártása után vezették be, nem sokkal, de később. Ami most van alatta, az egy csere lehet, a kipuffogó leömlők sérülése is erre utal.

A másik amit tervezgetek, az egy motoros antenna beépítése. Mivel az S1-hez volt már motoros antenna, azt tudtam, de mindig csak a későbbi, főleg amerikai kivitelű példányokon tűnt fel. Most végre megtudtam, hogy '71 júliusától volt rendelhető extra.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr23722329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.10.20. 11:42:31

hmm...pedig így elég egyedi a farforma.

dzsedi 2008.10.20. 12:12:11

szerinem tök jó ezekkel a kipufokal

nagy__mate 2008.10.20. 19:11:57

Szerintem az egyenes a férfiasabb és úgy látszik az eredetibb is, nem kell majd az OT vizsgán magyarázkodni...

Grüezi 2008.10.21. 18:54:39

Esetleg egy '70-'80 évek Magyarorszagahoz korhű megoldás:
Tőből leflexelni aztan Koppány kipufogóvéget rárakni...?!

Miszter07 2008.10.21. 21:57:58

Sajnos életben még szembetűnőbb a különbség. Azonkívül az XJ6 S1-3 rendelkezett csak ezekkel a görbített kipuffogókkal, sem előtte sem utána nem volt ilyen, a kettős egyenes kipuffal rendelkezik majd' az összes Jaguar.

Miszter07 2008.10.21. 22:00:02

Grüezi, szerintem költséghatékonyabb, ha a motorod kidörrentőjéből flexelek ki néhány darabot:)