Előzmények: Olvasgatni valók
Mint az előző bejegyzésben is említettem, az autótól távol vagyok, egy szállodai szobában küzdök a szakadozós WiFi nettel. Tulajdonképpen ezt a bejegyzést is a jó öreg Notepadon kopogom le. Mi más marad ilyenkor, mint az ebay rendszeres átfésülése alkatrészek után.
A mai napot a Jaguar '69 és '79 között kiadott alkatrész és szervíz kiadványainak a böngészésével töltöttem. Tényleg aranyat érnek ezek a kiadványok, sok érdekességet és hasznos dolgot tudtam meg.
Először is megemlíteném, hogy a kiadványokban található dátumok, motor- és alvázszámok segítségével szinte biztosra vehető, hogy a kocsim valamikor '71 októberében került le a szerelőszalagról. Alkalomadtán majd le fogom kérni a potos adatokat a JDHT-tól, de most ez a hozzávetőleges dátum is segítség.
Régebben elhatároztam egy-két módosítást. Ezek nagy része az XJ6 különböző évjárataiban megtalálhatóak voltak, csak épp az enyém előtt, vagy után. Nem nagy részletek, de a látvány szempontjából meghatározóak. Ha úgy tetszik, a különböző évjáratokból kicsemegéztem a nekem legjobban tetsző elemeket...
Az egyik ilyen részlet a kipuffogó vége, ami az enyémen görbe. Ez eredetileg egyenes volt, de megváltoztatták. A legelterjedtebb magyarázat szerint azért, hogy a menetszél örvénye ne tudja visszacsapni a kipuffogó gázt a csomagtérbe, illetve azon keresztül az utastérbe. Ezzel a magyarázattal sokan nem értenek egyet, mert akiknek egyenes van, vagy mert ilyen volt gyárilag, vagy mert a görbített kivezetést lecserélték az egyenesre, nem tapasztaltak semmiféle ilyen problémát. Hallottam olyan véleményt - amivel egyébként hajlamos vagyok egyetérteni - hogy azért volt szükség arra, hogy a kipuffogó cső vége a lökhárító babákon kívülre kerüljön, mert az amerikai háziasszonyoknak így nem koszolta össze a szoknyáját, mikor a szupermarket előtt rámolták befele a vásárolt cuccokat a csomagtartóba. Hogy errefele kell keresni az igazságot, az is erősíti, hogy a szervíz feljegyzések közül egy sem említ olyan problémát, hogy a gáz visszakerült volna a csomagtartóba, és nem ajánlották, hogy ilyen probléma esetén az új típusu véggel a probléma orvosolható.
Nekem mindíg is az egyenes kipuffogó végződés tetszett. Tervbe vettem, hogy ilyenre alakítom át. Most böngészés közben rájöttem, hogy nem át fogom alakítani, hanem vissza. Eredetileg ugyanis a módosított kipuffogórendszert az én kocsim gyártása után vezették be, nem sokkal, de később. Ami most van alatta, az egy csere lehet, a kipuffogó leömlők sérülése is erre utal.
A másik amit tervezgetek, az egy motoros antenna beépítése. Mivel az S1-hez volt már motoros antenna, azt tudtam, de mindig csak a későbbi, főleg amerikai kivitelű példányokon tűnt fel. Most végre megtudtam, hogy '71 júliusától volt rendelhető extra.