Elsőként a szokásos ebay beszerzésekről. Vettem egy ballasztellenállást a gyújtáshoz. Igaz a régi működik, de rozsdás, koszos, már egy ideje gondolkodok egy új beszerzésén. Érekes volt nekem, hogy a licitet tulajdonképpen nem is nyertem meg, de az eladónak volt kettő, és a másodikat felajánlotta nekem az én legmagasabb licitemért. Annyiért nekem megérte! Vettem egy újabb Lucas alkatrész katalógust is. Ez is egy érdekes kiadvány, benne van 1965-től 1980-ig az összes brit autóhoz gyártott Lucas alkatrész cikkszámmal, illetve azzal az információval, hogy mikor melyiket mi váltotta fel. Kicsit tömény, de érdekes könyv.
Lassan végzek az alkatrész ajánatok kiértékelésével. Elég sokat módosítottam, a napokban fogok egy új ajánlatot kérni a legkedvezőbb árat adó cégtől.
Végre volt időm egy kicsit dolgozni az autón! Ideje volt, a pókok már szinte magukénak érezték, több helyen csinos kis hálókat szőttek a kocsi köré.
A terveimnek megfelelően a lökhárítók leszerelésének álltam neki. Mivel itt a csavarok nem a legvédettebb helyen vannak, ahogy sejtettem, az összes csavaron vastagon állt a rozsda. Mit lehet ilyenkor tenni, csavarlazítóval gazdagon lefújtam az összeset.
Az első lökhárító aránylag könnyen lejött, két elég nagy csavar tartja csak. A felerősítő szerelvények, és az ütközők leszerelésével már jobban megkínlódtam, de végül is, ezek is lejöttek. A rendszámtábla tartóval viszont nemigen boldogultam. A lökhárítóhoz egy-egy csavar rögzíti a tartóidomokat, abból az egyiket sikerült letekerni, de a másik elindult, majd megmakacsolta magát, utána se előre, se hátra. végül a csavarfej annyira megsérült, hogy egy fűrészlappal le kellett vágnom. A redszámtábla tartó lemezt a tartóidomhoz két-két csavar fogja. Ezek nem közönséges hatlapfejű csavarok, hanem olyan kapupánt csavar szerűségek. Egy-egy anya rendesen megmozdult, a másik kettő már problémásabb, mert megforgott a csavarral együtt. Ezt most nem feszegettem tovább, kapott még egy alapos csavarlazító dózist, és majd a napokban többször is neki fogok futni. Ha nem megy, akkor jön majd doktor Flex, nagyon sírni nem fogok, mert ezek is annyira rozsdásak, hogy nem igazán éri meg kínlódni velük. Legalábbis nekem. Az első lökhárító kaphatott valamikor egy kissebb ütést, mert enyhén meg van hajolva, és a bal babán is van egy nyomás. Krómozás előtt ezzel még kezdeni kell majd ezzel valamit.
A hátsó lökhárítót már több csavar tartja, mert a két nagy csavaron kívül oldalt is rögzítve van a kasztnihoz. érdekes módon innen mindkét oldalon hiányzott egy-egy csavar a négyből. A két nagy csavart, és a jobb oldali oldalsó rögzítést elég könnyen meglazítottam, ha figyelembe vesszük, hogy a hátsó két nagy csavarhoz a kipufogók miatt alig lehet hozzáférni, de a bal oldali rögzítéssel nem boldogultam. Hiába fújtam rá literszám a csavarlazítót, nem voltak hajlandók a csavarok megmozdulni. Pedig a háromból az egyik elég lett volna. (Vagy a másik kettő...) Közelebbről megnézve, egy alig résen át be lehett látni a rögzítő kengyel mögé, illetve nem lehetett belátni a berakódott sár miatt. Ezt kipucoltam nagy nehezen egy szög meg egy vasfűrészlap segítségével, majd alaposan lefújtam csavarlazítóval. Kb. itt kellett abbahagynom a munkát, de nem is baj, hagy dolgozzon a csavarlazító!