Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Lökhárító

2008.09.23. 00:34 Miszter07

Elsőként a szokásos ebay beszerzésekről. Vettem egy ballasztellenállást a gyújtáshoz. Igaz a régi működik, de rozsdás, koszos, már egy ideje gondolkodok egy új beszerzésén. Érekes volt nekem, hogy a licitet tulajdonképpen nem is nyertem meg, de az eladónak volt kettő, és a másodikat felajánlotta nekem az én legmagasabb licitemért. Annyiért nekem megérte! Vettem egy újabb Lucas alkatrész katalógust is. Ez is egy érdekes kiadvány, benne van 1965-től 1980-ig az összes brit autóhoz gyártott Lucas alkatrész cikkszámmal, illetve azzal az információval, hogy mikor melyiket mi váltotta fel. Kicsit tömény, de érdekes könyv.

Lassan végzek az alkatrész ajánatok kiértékelésével. Elég sokat módosítottam, a napokban fogok egy új ajánlatot kérni a legkedvezőbb árat adó cégtől.

Végre volt időm egy kicsit dolgozni az autón! Ideje volt, a pókok már szinte magukénak érezték, több helyen csinos kis hálókat szőttek a kocsi köré.

 A terveimnek megfelelően a lökhárítók leszerelésének álltam neki. Mivel itt a csavarok nem a legvédettebb helyen vannak, ahogy sejtettem, az összes csavaron vastagon állt a rozsda. Mit lehet ilyenkor tenni, csavarlazítóval gazdagon lefújtam az összeset.

Az első lökhárító aránylag könnyen lejött, két elég nagy csavar tartja csak. A felerősítő szerelvények, és az ütközők leszerelésével már jobban megkínlódtam, de végül is, ezek is lejöttek. A rendszámtábla tartóval viszont nemigen boldogultam. A lökhárítóhoz egy-egy csavar rögzíti a tartóidomokat, abból az egyiket sikerült letekerni, de a másik elindult, majd megmakacsolta magát, utána se előre, se hátra. végül a csavarfej annyira megsérült, hogy egy fűrészlappal le kellett vágnom. A redszámtábla tartó lemezt a tartóidomhoz két-két csavar fogja. Ezek nem közönséges hatlapfejű csavarok, hanem olyan kapupánt csavar szerűségek. Egy-egy anya rendesen megmozdult, a másik kettő már problémásabb, mert megforgott a csavarral együtt. Ezt most nem feszegettem tovább, kapott még egy alapos csavarlazító dózist, és majd a napokban többször is neki fogok futni. Ha nem megy, akkor jön majd doktor Flex, nagyon sírni nem fogok, mert ezek is annyira rozsdásak, hogy nem igazán éri meg kínlódni velük. Legalábbis nekem. Az első lökhárító kaphatott valamikor egy kissebb ütést, mert enyhén meg van hajolva, és a bal babán is van egy nyomás. Krómozás előtt ezzel még kezdeni kell majd ezzel valamit.

A hátsó lökhárítót már több csavar tartja, mert a két nagy csavaron kívül oldalt is rögzítve van a kasztnihoz. érdekes módon innen mindkét oldalon hiányzott egy-egy csavar a négyből. A két nagy csavart, és a jobb oldali oldalsó rögzítést elég könnyen meglazítottam, ha figyelembe vesszük, hogy a hátsó két nagy csavarhoz a kipufogók miatt alig lehet hozzáférni, de a bal oldali rögzítéssel nem boldogultam. Hiába fújtam rá literszám a csavarlazítót, nem voltak hajlandók a csavarok megmozdulni. Pedig a háromból az egyik elég lett volna. (Vagy a másik kettő...) Közelebbről megnézve, egy alig résen át be lehett látni a rögzítő kengyel mögé, illetve nem lehetett belátni a berakódott sár miatt. Ezt kipucoltam nagy nehezen egy szög meg egy vasfűrészlap segítségével, majd alaposan lefújtam csavarlazítóval. Kb. itt kellett abbahagynom a munkát, de nem is baj, hagy dolgozzon a csavarlazító! 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr72676875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.09.23. 09:47:26

most látom csak, milyen gyönyörű színe van

Miszter07 2008.09.23. 10:18:18

Igen, a színe az nagyon jó. Eredetileg english racing green színt szerettem volna. De mikor ezt megláttam, beleszerettem.

Sajnos, nem eredeti a fényezés, és a szín sem. Ez egy metálbordó. Eredetileg is bordó, de egy kicsit világosabb, és nem metál. (Lehet látni, ahol a fényezés nem érintette.) Még inkább szomorú, hogy '71 körül nem volt a Jaguarnál standard szín metálban. Előtte voltak opalescentnek nevezett színek, utána meg voltak metál színek, de '71 környékén sajnos nem.

Bár a Jaguar felárért bármilyen színűre lefestette. Láttam az ebayon régebben egy első szériás nyújtott XJ-t, eredeti rózsaszín fényezéssel:)

A szín maradni fog, de nem metálra lessz visszafújva.

BIG666 · http://www.e-type.hu 2008.09.24. 09:01:13

bocsi: '71-ben még nem volt felár - csak ki kellett várni. 75-től kértek érte pénzt. A kedvencem az opalescent pink E-type :-))))
A beltér speciális módosításaiért (már amennyiben lehetett) kértek kezdettől fogva plussz pénzt.

Miszter07 2008.09.25. 21:09:01

Ezt nem tudtam, hogy '75-ig nem volt felár. Kössz az infót.

Van fényképed arról az e-typeról??? Nagyon durva lehet... (Vagy Barbinak is volt e-typeja? :) )

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.09.28. 03:48:36

Nem E-Type, de ez is iszonyatos:
volvosagok.blog.hu/2008/07/23/argh
Csak erős idegzetűeknek... ;)

ommm 2008.10.01. 10:45:47

Pedig a Racing Green
imádom
kifejező
markáns
egyedi
süti beállítások módosítása