Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

A rádió kiszerelése

2008.05.31. 21:53 Miszter07

A mai napot a rádió kiszerelésének szenteltem. Ahogy sejteni lehetett, a rádiópanelt kivágták, hogy az eredeti rádiónál nagyobb, DIN méretű rádió beférjen. Szóval cserélhetem:(

De menjünk sorjában.

Először megemlékezek a héten érkezett újabb ebay szerzeményről. Vettem egy középkonzol takaró panelt, a cikkszám szerint S2-es Daimlerbe való, fekete színűt. Ez a panel méretre megegyezik az S1-S2-ben, csereszabatosak. Sajnos csak a leütés után 2 nappal jöttem rá, hogy mohó voltam és kapzsi, emiatt nem figyeltem rá, hogy ez automata váltósba való. Szerencsére még találtam, valószínűleg a polcnak ugyan azon a sarkában elfeküdt kézi váltóshoz valót is, ezt is gyorsan leütöttük. Az első, az automata váltóshoz való közben megjött, és meglepetésemre gyári csomagolásban van, ezt még soha senki sem bontotta fel. Mikor rájöttem, hogy nekem nem kell, gondoltam már úgy is mindegy, csak tudok vele valamit kezdeni. Örömmel mondhatom, ma már van gazdája, Jagelló, aki egy S2-est újit fel, megkeresett, hogy a vásárlásai közben hozzájutott pár S1-es alkatrészhez is, ha érdekel, csereberéljünk. Érdekelt, és a panel meg megtetszett neki, szóval a cserekereskedelmet egy-két héten belül nyélbe ütjük.

Amikor a rádiónak nekiláttam, nem sok elképzelésem volt, miként is lehet rögzítve. Mint később kiderült, túlkombináltam a dolgot. Na sebaj, kezdtem a konzol feletti kis rakodópolc kiszerelésével. Gondoltam, innen majd látok valamit. A két csavar ki, majd szerintem elég könnyen ki is jött, csak egy kicsit kellett erősebben húzni. Ez utólag nézve lehet, hogy hiba volt, mert a polc alatt van a fűtés vákumrendszerének az egyik szabályozója, (a rádió felett kar,) amiről letörve találtam a vákumcsöveket. Bár nem hiszem igazán, hogy én lettem volna. De ha nem én, akkor ki? Mindegy, ezzel azonban még lessz problémám, úgy tűnik, nem kapható alkatrész. Ebay, bontók, ebay, bontók...

A polc alatt van egy világítás, amelyik a fűtés kezelőszerveit világítja meg. Két kis izzó van benne, szemre ezek közül legalább az egyik ki van égve. Az izzók legnagyobb megdöbbenésemre, bár  ábrázolva vannak az alkatrész katalógusban, nincsenek cikkszámmal ellátva. Pedig eddig a legkissebb alátétre is megtaláltam a cikkszámot. 

Szóval, sokkal okosabb nem lettem, hogy is lehetne kiszerelni a rádiót. Aztán rájöttem, hogy talán fordított sorrendben, mint ahogy be lehet szerelni. A szervízkönyv leírása innentől egyértelmű volt:) A rádió oldalán le kellett pattintani két kis műanyag takarót, ami alatt voltak a felerősítő csavarok. Erre magamtól jöttem rá, segítség a panel leszereléséhez kellett. Szóval rádió ki,  a fűtés szabályozó szerveiről le kellett húzni a gombokat, majd egy kis csavarhúzó segítségével óvatosan ki lehett emelni a krómozott takarókat, és az egész panelt ki lehett emelni. A rádió kiszerelése közben tovább erősödött bennem az az érzés, hogy a rádió beszerelését egy igazi kontár csinálta. A panelen és a krómozott díszeken a csavarhúzó nyoma durván ott van, ezek akkor keletkezhettek, amikor ő is megpróbálta a fűtéskarok takaróit kiemelni. Szerencsére a króm kemény, használható maradt, de az aluminium panel a rádió kivágásától eltekintve is olyan sérüléseket szenvedett, hogy nagy-nagy szomorúság vett rajtam erőt.

A rádióhoz tartozó huzalokat is kiszedtem, kivéve az antennakábelt, mert ahhoz ki kellet volna szerelni a teljes középkonzolt, azt meg most nem akartam. A jobb első ajtóból ezt az alkalmat kihasználva kidobtam a hangszórót, és a hátsó hangszórók kábeleit is végig kibontottam. Ezek a jobb oldali küszöb borítások alatt futottak, így azokat is felszedtem, de miután kijöttek a kábelek, visszacsavaroztam, mert ezt sem akarom most még lebontani. Számomra rejtély, hogyha az antennakábelt elég profi módon beépítették a középkonzol alá, a kárpitban elrejtve, akkor miért kellett a hátsó hangszórók vezetékeit a küszöbök alatt, elég fusi módon. Talán nem ugyan az az ember csinálta? Az antenna, amelyik szintén nem gyári, korábbi beépítés lenne?

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr75496957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HöZsö 2008.06.01. 10:24:11

Hello! Én azokat a vákuumcsöveket megragasztanám vagy műanyagossal helyben megforrasztatnám.

Miszter07 2008.06.01. 12:06:55

Sajnos nem a vákumcső tört el, azt lehet cserélni, "sima" gumicső. Amiről ezek a vákumcsövek letörtek, az egy szabályozó, magyarul nem tudom mi a neve, angolul air flap modulatornak hívják. Ez szabályozza a fűtési rendszerben a friss levegő mennyiségét. A kocsi fűtési rendszerét egy vákumos rendszer szabályozza, amit a Jaguar ebben a modellben vezetett be, és, hát nem sikerült a legjobbra. Az S2-nél már részben mechanikus működtetéssel váltották ki, de az S3-ban visszatértek a teljes vákumos rendszerhez, de annál már elég tapasztalat volt vele, annál már nem is gyenge pont.

Sajnos ez a modulátor három darabba tört, és nem is tudom, hogy megvan-e az összes alkatrész. Aggályos, hogy a csőcsonkot vissza tudnám-e ragasztani megfelelően erősre, bár kétkomponensű epoxi ragasztókkal nagyon jó eredményeket értem már el. Ha nem kapok egy ép darabot, akkor úgy is csak a ragasztás marad!

Levinet 2008.06.01. 15:29:50

Szia! Egy 2000-es XJ Long felújításához keresek mindenféle alkatrészt, és így akadtam a blogodra! Elsődlegesen az első hűtőrács és keretét kéne cserélni, illetve az első lökhárító króm díszeit, a kérdés, jártodban-keltedben láttál-e olyan emberkét vagy céget, akinél ilyet lehet szerezni vagy felújíttatni? 6 német és két angol cégnél már megkérdeztem, de sehol-semmi. :( Köszönöm előre is! Esetleg, ha Te is keresel valamit, akkor tudok segíteni abban, hogy rákérdezek az újabb lelőhelyeken.. :)

series_one (törölt) 2008.06.01. 17:16:37

te fater.
arról még be se számoltál, hogyan passzol az új rádiód az új keretedbe.
;)

Miszter07 2008.06.01. 19:55:32

Levinet!

Az ebay-t javaslom. Abból is az angolt, ott a legtöbb a Jaguaros cucc. Javaslom, hogy keresésnél oldalt állítsd be a "Location"-t "Wordwide"-ra, és a "More Buying Options"-nál jelöld ki az "Add shop inventory"-t is, így lessz a legnagyobb a választék. Biztos, hogy van olyan hűtőrács, amit keresel, legfeljebb egy-két hétig nézegetni kell.

www.ebay.co.uk

Jó boltok?

Az SngBarrattot próbáltad? (Jó a referenciájuk Jaguaros körökben.)
www.sngbarratt.com/

John Gordon? (Több ritka régi alkatrészt sikerült már tőlük beszereznem, igaz, ebayon keresztül.)
www.john-gordon.co.uk/

Az Anglopartsnak írj nyugodtan, mégha nincs is a te évjáratod a listájukban.
www.angloparts.hu/index.asp

Jagbreakers? (Ezzel még nem volt kapcsolatom.)
www.jagbreakers.org/

Miszter07 2008.06.01. 19:56:49

Series One! Nincs még új keretem:( Pillanatnyiag vadászok egyre.

Levinet 2008.06.05. 01:15:45

Miszter! Köszönöm szépen a linkeket! Mi innen próbálkoztunk, hátha tudok újat mutatni:

www.jaguar-online-forum.de/jaguar-forum4.htm
www.jaguar-club.de/favoriten.htm
www.daimler-fan.de/

Miszter07 2008.06.05. 22:06:25

Kössz! Németül elég gyengén értek, inkább angolul tudok, ezért inkább az angol oldalakat derítettem fel. Ezen kívül sajnos a több német Jaguar kereskedésről is mondjuk úgy, vegyes referenciát kaptam. Többen is az angol kereskedéseket javasolták. Árban is olcsóbbnak tűnnek az angolok, legalábbis nekem.

Mark Gains · http://www.metrosalvage.co.uk 2008.11.07. 18:11:36

might want to consider Metro Salvage for Jaguar salvage specialists also.

www.metrosalvage.co.uk/jaguar-salvage.htm
süti beállítások módosítása