A mai napot a rádió kiszerelésének szenteltem. Ahogy sejteni lehetett, a rádiópanelt kivágták, hogy az eredeti rádiónál nagyobb, DIN méretű rádió beférjen. Szóval cserélhetem:(
De menjünk sorjában.
Először megemlékezek a héten érkezett újabb ebay szerzeményről. Vettem egy középkonzol takaró panelt, a cikkszám szerint S2-es Daimlerbe való, fekete színűt. Ez a panel méretre megegyezik az S1-S2-ben, csereszabatosak. Sajnos csak a leütés után 2 nappal jöttem rá, hogy mohó voltam és kapzsi, emiatt nem figyeltem rá, hogy ez automata váltósba való. Szerencsére még találtam, valószínűleg a polcnak ugyan azon a sarkában elfeküdt kézi váltóshoz valót is, ezt is gyorsan leütöttük. Az első, az automata váltóshoz való közben megjött, és meglepetésemre gyári csomagolásban van, ezt még soha senki sem bontotta fel. Mikor rájöttem, hogy nekem nem kell, gondoltam már úgy is mindegy, csak tudok vele valamit kezdeni. Örömmel mondhatom, ma már van gazdája, Jagelló, aki egy S2-est újit fel, megkeresett, hogy a vásárlásai közben hozzájutott pár S1-es alkatrészhez is, ha érdekel, csereberéljünk. Érdekelt, és a panel meg megtetszett neki, szóval a cserekereskedelmet egy-két héten belül nyélbe ütjük.
Amikor a rádiónak nekiláttam, nem sok elképzelésem volt, miként is lehet rögzítve. Mint később kiderült, túlkombináltam a dolgot. Na sebaj, kezdtem a konzol feletti kis rakodópolc kiszerelésével. Gondoltam, innen majd látok valamit. A két csavar ki, majd szerintem elég könnyen ki is jött, csak egy kicsit kellett erősebben húzni. Ez utólag nézve lehet, hogy hiba volt, mert a polc alatt van a fűtés vákumrendszerének az egyik szabályozója, (a rádió felett kar,) amiről letörve találtam a vákumcsöveket. Bár nem hiszem igazán, hogy én lettem volna. De ha nem én, akkor ki? Mindegy, ezzel azonban még lessz problémám, úgy tűnik, nem kapható alkatrész. Ebay, bontók, ebay, bontók...
A polc alatt van egy világítás, amelyik a fűtés kezelőszerveit világítja meg. Két kis izzó van benne, szemre ezek közül legalább az egyik ki van égve. Az izzók legnagyobb megdöbbenésemre, bár ábrázolva vannak az alkatrész katalógusban, nincsenek cikkszámmal ellátva. Pedig eddig a legkissebb alátétre is megtaláltam a cikkszámot.
Szóval, sokkal okosabb nem lettem, hogy is lehetne kiszerelni a rádiót. Aztán rájöttem, hogy talán fordított sorrendben, mint ahogy be lehet szerelni. A szervízkönyv leírása innentől egyértelmű volt:) A rádió oldalán le kellett pattintani két kis műanyag takarót, ami alatt voltak a felerősítő csavarok. Erre magamtól jöttem rá, segítség a panel leszereléséhez kellett. Szóval rádió ki, a fűtés szabályozó szerveiről le kellett húzni a gombokat, majd egy kis csavarhúzó segítségével óvatosan ki lehett emelni a krómozott takarókat, és az egész panelt ki lehett emelni. A rádió kiszerelése közben tovább erősödött bennem az az érzés, hogy a rádió beszerelését egy igazi kontár csinálta. A panelen és a krómozott díszeken a csavarhúzó nyoma durván ott van, ezek akkor keletkezhettek, amikor ő is megpróbálta a fűtéskarok takaróit kiemelni. Szerencsére a króm kemény, használható maradt, de az aluminium panel a rádió kivágásától eltekintve is olyan sérüléseket szenvedett, hogy nagy-nagy szomorúság vett rajtam erőt.
A rádióhoz tartozó huzalokat is kiszedtem, kivéve az antennakábelt, mert ahhoz ki kellet volna szerelni a teljes középkonzolt, azt meg most nem akartam. A jobb első ajtóból ezt az alkalmat kihasználva kidobtam a hangszórót, és a hátsó hangszórók kábeleit is végig kibontottam. Ezek a jobb oldali küszöb borítások alatt futottak, így azokat is felszedtem, de miután kijöttek a kábelek, visszacsavaroztam, mert ezt sem akarom most még lebontani. Számomra rejtély, hogyha az antennakábelt elég profi módon beépítették a középkonzol alá, a kárpitban elrejtve, akkor miért kellett a hátsó hangszórók vezetékeit a küszöbök alatt, elég fusi módon. Talán nem ugyan az az ember csinálta? Az antenna, amelyik szintén nem gyári, korábbi beépítés lenne?