Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Szőnyegek II.

2008.05.17. 23:45 Miszter07

A Series One-tól kapott rádió mellett megint sikerült néhány dolgot lőni az ebayen. Lett két új tolató lámpa búra, meg egy pótkerék lefogató csavar. Mivel az én tolató lámpa búráim mattak és repedezettek, az újak igencsak jól jöttek. Már csak a lámpákat kell újrakrómoztatni:) A pótkerék lefogató csavar meg hiányzott, ennek a beszerzésével sikerült az utolsó hiányzó alkatrésztre is szert tennem. Pillanatnyilag nem tudok olyan alkatrészről, ami nem lenne meg, (eltekintve a vezető oldali szőnyegtől, néhány hangszigetelő alátéttől, meg egy félmaroknyi különféle csavartól,) de természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem lenne olyan alkatrész, amit nem kellene kicserélni. A bevásárlólistám csak növekszik, csak növekszik, csak növekszik...

Nézegetem a fényképeket, és most látom, hogy az előző bejegyzésemben elfelejtettem megemlíteni, hogy Series One-nal egy kis vitánk támadt visszapillantó tükör ügyben. Emiatt levettem a már egyébként is kidobásra ítélt, nem korhű, és ráadásul ronda és sérült visszapillantó talprészét a vezetőajtóról. (Az utasoldalon nem volt tükör. Az utasoldali tükör még 15-20 éve sem volt magától érthetődő, nemhogy egy ilyen idős járgányon.) Erre a típusra többféle tükröt szereltek, ráadásul több elhelyezési mód is volt. Ezek országonként változtak, úgyhogy a vitában igazságot tenni nemigen lehet:) A kocsival kaptam egy tükröt, ami gyártójában és kinézetében megegyezik az egyik tipusú eredeti tükörrel, de biztos, hogy az enyémen nem ilyen volt. A tükör szára elforgatható, és ezt a mozgathatóságot egy ujjnyi vastagságú és hosszúságú rugó biztosítja, ami kiáll a tükör talpából. Na ennek nincs nyoma az ajtón, ekkora lyukat nincs kedven fúrni, úgy hogy új tükör lessz. Ha már új tükör, akkor már mindkét oldalra fogok rakni.

Végre rátérek a bejegyzés címadó tevékenyégére. Folytattam a szőnyegek kiszedegetését. Ma kijött minden, ami nem volt szilárdan lerögzítve, értsd, csak a kárpit patentok tartották. Szóval kijött a két hátsó szőnyeg, és amint már említettem az előző szőnyeges bejegyzésemben, nem volt alattuk a hangcsillapító alátét. Kiszedtem a vezetőnél a tűzfalon levő szőnyeget is, ezalatt sem volt meg az alátét. A szőnyegek állapota jó, úgy tűni, hogy a hátsók egy alapos tisztítás után használhatóak lesznek.

Először a jobboldali szőnyeget vettem ki. Elkeseredve láttam, hogy a küszöb felőli oldalán valaki belevágott. Majd kivettem a másikat is, és ott is megtaláltam ezt a vágást. Ekkor már gyanús lett, hogy ezek nem véletlenül vannak ott. Ezután már hamar rájöttem, hogy az egyik ülésrögzítő konzol miatt kell ez a bevágás.

Több szőnyeget egyenlőre nem fogok kiszedni. Egyszerű a magyarázat, a többi le van ragasztva, feltépkedni meg feleslegesen nem akarom. A kasztni miatt úgy is hozzá kell majd nyúlni, de akkor már csak igény szerint.

Egy pár szóval még megemlékeznék a hangcsillapító alátétekről, mivel ezek a kocsi konfortjának fontos részét képezik. Az XJ6 S1 korának egyik leggyorsabb, és belül a legcsendesebb utazószedánja volt. Motorhang? Ugyan már, kit érdekel néhány benzingőzös megszállottan kívül. Ebben át lehetett utazni csendben és kényelemben a kontinenst. Erre tervezték, erre gyártották, és sokan ezért is szerették. Ezt a belső csendet irdatlan mennyiségű hangcsillapító anyag beépítésével biztosították. Néha elgondolkozok, hogy mi is legyen, motorhang, vagy csend???

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr61474747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.18. 11:16:28

a mi kocsink V6os, és a németek ugy oldották meg hogy 3000ig szinte semmi hangja, 4000nél kezded hallani, felette meg állat hangja van :D persze nálunk is akad hangszigetelés, nem kevés...

Miszter07 2008.05.18. 14:00:05

Na azért ennek a 4200cm3 sorhatos motor hangja sem piskóta. Hogy is mondjam, érződik benne a power:)

csuety 2008.05.19. 17:40:53

heló!

összejöhetne már a találkozónk végre!
az én autóm most áll már egy hónapja sajnos, idő és munkaterület hiányában.
remélem június elején összefutunk végre!

csuety

Miszter07 2008.05.19. 20:13:36

Csuety, merre vagy? Munkából kifolyólag elég sokat járom az országot, hátha feléd is lessz valamikor dolgom...

ommm 2008.05.20. 11:26:14

egy komfortos utazóautóben legyen csend és nyugalom.
de az sem baj, ha fordulaton azért érződik, nem hagyja cserben az embert, ha erővel kell megoldani valamit.
ezt a Jaguar mindig is tudta.

csuety 2008.05.20. 14:34:40

Győr

szólj, ha erre jársz, telefonszámomat mártudod.

üdv

Miszter07 2008.05.20. 17:37:51

Győr fele szoktam járni. Ha megyek arra, rádcsörgök, hátha tudunk találkozni.