Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

Ami azért mégis történt

2008.04.23. 16:14 Miszter07

Azért ez az elmúlt egy hónap sem volt teljesen esemény mentes Jaguar szempontból. Bár a kocsin ténylegesen nem dolgoztam, azért történt egy-két dolog, amit megpróbálok összefoglalni.

Először is, újabb ebay vásárlások érkeztek meg. Jött két hátsó lámpa, egy készlet krómdísz a reflektorokhoz, meg egy hűtőrács. Háát, a legrosszabb beszerzésem volt eddig. Ezelőtt valahogy mindig szerencsém volt, ami jött, az általában jobb állapotban volt, mint amire számítottam. A mostani beszerzésnél minden alkarésznél a leírás szerint a condition fair/good, de ténylegesen alig vannak jobb állapotban, mint az én eredeti alkatrészeim, amelyek állapotával messze nem vagyok megelégedve. Először elég dühös voltam. Aztán lehiggadtam, mert nem került olyan sokba az egész, még a hűtőrács, ami nem egy kis darab, azt is minimális összegért sikerült leütni. Viszont most van néhány alkatrészem, amelyekből már válogatok, hogy melyik menjen krómozásra.

A másik esemény, hogy az Angloparts végre válaszolt. Még március elején kerestem meg őket azzal a kérdéssel, hogy az oldalukon szereplő 5"-os műszer krómkeret illik-e a '60-as évek végi, '70-es évek eleji Smiths gyártmányú  műszerekre. (A Jaguar ebben az időben alapvetően Smiths gyártmányú  műszereket használt, így az XJ6 S1 forulatszámmérője és km órája is ilyen gyártmány.) Azt tudtam, hogy a keret külön leszerelhető, sőt egyes források szerint a műszer keretek kompatibilisek az ebben az időszakban gyártott többi angol autó műszereinek keretével, ami hihető, mivel ugyan az a gyár látta el ezeket. Nagysokára, több mint egy hónap múlva kaptam választ, de az pozitív. Ezek szerint semmi akadálya sincs annak, hogy a korai XJ6-os változatnak megfelelően az enyémben is krómkeretes műszerek legyenek. Tudom, ez nem egészen korhű, de ezt a változtatást még a puristák is elfogadhatónak tartják. (Még az S2-S3 esetében is, pedig azokat nem gyártották egyáltalán krómkeretes műszerekkel.)

A harmadik említésre méltó dolog, hogy itt a fórumon csuety nicknévvel bejelentkezett még egy őrült, aki egy '69-es XJ6-os fejújításába fogott. Közben elkezdtünk levelezni, de a levelezést egy kicsit gátolja csuety sajátos levelezési stílusa, ami szerint 2-3 hét, mire válaszol egy levélre:) Már majdnem sikerült személyesen is összefutni, de sajnos ez alkalommal nem jött össze, de ami késik, nem múlik, a lényeg, hogy eggyel több, aki ezzel a típussal foglalkozik, bővül az a kör, akik tudnak egymásnak segíteni.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr92438918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.04.23. 21:23:55

látod? mire jó a közösségi szellem.
ha szlovák vonalon bármilyen segítségre szükséged lenne, szólj!