Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év
  • Miszter07: Köszönöm. A kitartással kapcsolatban időnként én is csodálkozok magamon, mert egyébként nem vagyok... (2014.04.26. 00:14) Futó---művek VIII

A Nivea krém és a hátsó ülés

2008.03.26. 21:19 Miszter07

Az utolsó bejegyzés óta egyéb okok miatt nem sokat tudtam a kocsival foglalkozni. Múlt hétfőn megjött a szintén az ebayen vett díszkeret a hátsó rendszámtábla köré. A várakozásomnál egy kicsit jobb volt, nem vagyok csalódott.

Ha már nem csináltam semmit, gondoltam megírom most azt a bejegyzést, amit a hátsó ülés kezelésének szántam.

Mint korábbi bejegyzésekben írtam, a hátsó ülést Nívea krémmel kezdtem el kezelni. Közel négy 250ml-es doboz (a kapható legnagyobb tégely) ment rá, mire már nem itta el a bőr. A bőr a hátsó ülésen erősen kiszáradt állapotban volt, valószínüleg sokáig süthette a nap, ami miatt az üléstámja felső oldala nem csak kártyalap keménységűre kiszáradt, hanem össze is zsugorodott , nyomásra szabályosan elrepedt.

A Nívea krémtől megmondom őszintén, egy kicsit többet vártam. Tulajdonképpen minden egy fokkal jobb, puhább lett, mindenütt jobb tapintású a bőr. Az üléstámla felső oldalánál viszont a rendkívűl kiszáradt és összezsugorodott bőrrel már nem tudott mit kezdeni.

Következő lépésként szét kell majd az egész hátsó ülést szedni, az ülésborítást is darabokra kell bontani, majd újra összevarrni. Ez alkalommal tervezem majd kicserélni a háttámla tetejét is. Végül majd az egész beltérrel együtt újra kell festeni.

Pillanatnyilag még nem tudom, hogy profi autókárpitossal fogom csináltatni, vagy teszek egy kísérletet a házilagos kivitelezésre. Attól is függ az ajtóborítással mit is tudok majd kezdeni. Mivel ezt cserélni kell, erősen él bennem a késztetés, hogy ne az eredeti műanyag borítást rakjam vissza, hanem az XJ12, vagy a Daimler változat bőrborítású ajtóborítását. Viszont vagy sikerül szereznem egy eredetit bontóból olcsón, vagy veszek újonnan nagyon drágán. Bár a Jaguar bontókkal tervezem már egy ideje, hogy levelezésbe kezdek...

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr92398233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.26. 22:02:47

Ezt a niveás ötletet hol hallottad? :DDD

Miszter07 2008.03.26. 22:14:35

Az index.hu-n az autorestaurálós topicban:) Többen is ajánlották, veterán autós körökben elterjedt módszer lehet.

ommm 2008.03.27. 09:22:06

Miszter:

nem vakítani akarlak, nem is légbőlkapott az infó, de ha teheted, csak egy kicsit próbáld ki a méhviaszt! mindennél jobb, hidd el. egy kis helyen próbáld és meglátod a különbséget. sokáig tart, míg beszívja, de kitűnően beépül a bőr struktúrájába és a repedésekbe is.

nóplíz 2008.05.30. 00:38:08

Vagy lőj le pár nóplízt.

Miszter07 2008.05.31. 23:37:41

Nóplízt nem lövünk! Inkább szattyánra vadászunk:)